۱۴۶۰۲۱۸
۱۸۱
۱۸۱
پ

راهنمای تشخیص رژلب اصل از رژلب فیک و تقلبی

پیش از خرید رژ لب، شما باید روش‌های تشخیص رژ لب فیک را بدانید؛ اما چگونه می‌توان رژ لب اصل را از رژ لب فیک و تقبلی تشخیص داد؟

راهنمای تشخیص رژلب اصل از رژلب فیک و تقلبی

همیشه زمانی که به دنبال خرید رژ لب از برندهای معتبر و گران قیمت هستید، تهدیدی به اسم رژ لب فیک و تقلبی وجود دارد! برخی افراد سودجو رژ لب‌های فیک را با نام و بسته‌بندی مشابه برندهای معتبر تولید و روانه بازار می‌کنند. رژ لب‌های فیک نه تنها کیفیت برند اصلی را ندارند، بلکه سلامت پوست شما را در معرض تهدید قرار می‌دهند. از اثرات مخرب رژ لب‌های تقلبی می‌توان به ایجاد حساسیت‌های پوستی و حتی ایجاد مسمومیت در پی جذب مواد مضر مانند سرب و پارابن اشاره کرد. پیش از خرید رژ لب، شما باید روش‌های تشخیص رژ لب فیک را بدانید؛ اما چگونه می‌توان رژ لب اصل را از رژ لب فیک و تقبلی تشخیص داد؟

روش تشخیص رژ لب اصل از رژ لب تقلبی

فرایند تشخیص رژ لب‌های فیک و تقبلی، از بررسی بسته‌بندی و ویژگی‌های ظاهری محصول آغاز می‌شود تا به تست رژلب برسد. در ادامه این بخش با ۹ راهکار تشخیص رژ لب اصل از رژ لب فیک آشنا می‌شوید.

۱. بسته بندی رژ لب را بررسی کنید

در نگاه اول ظاهر و بسته‌بندی رژ لب‌های فیک، شبیه محصول اصلی به نظر می‌رسد. با این وجود برخی از نکات ظریف در بسته‌بندی محصول تقلبی به چشم می‌آید که از جمله این نکات می‌توان به ناهماهنگی فونت، غلط‌های املایی، تغییر اندازه لوگو، تفاوت رنگ و... اشاره کرد. پس برای خرید رژ لب، یک تصویر از بسته‌بندی محصول اصل را همراه خود داشته باشید.

۲. به اطلاعات رژ لب مانند بارکد و سریال نامبر دقت کنید

در قسمت پایین بسته‌بندی رژ لب‌های اصل، اطلاعاتی مانند بارکد، سریال نامبر، تاریخ انقضا و شماره رژلب درج شده است. محصولات فیک اطلاعات کافی ندارند یا فونت و نوع نوشتن آن‌ها متفاوت است. برخی از برندها این اطلاعات را به عنوان کلید شناسایی محصول ارائه می‌دهند که باید آن را در سایت برند وارد کنید تا محصول نمایش داده شود.

۳. رنگ و بوی رژ لب یک کلید تشخیص است

رژ لب‌های اصل، فاقد بو هستند یا بوی ملایمی دارند؛ در حالی که محصولات فیک بوی تند و آزاردهنده‌ای می‌دهند که به دلیل وجود سرب یا قطران زغال سنگ در داخل رژ لب است. همچنین رنگ رژ لب‌های اصل، یک‌دست و شفاف دیده می‌شود؛ در حالی که با کمی دقت به محصولات فیک، رگه‌های رنگی، ناهمواری رنگ یا کدر بودن آن‌ها را می‌بینید.

۴. رژ لب اصل پخش نمی‌شود

راهنمای تشخیص رژلب اصل از رژلب فیک و تقلبی

رژ لب‌های اصل و باکیفیت، روی لب پخش نمی‌شوند یا پس از استفاده، بافت پوست را خشک نمی‌کنند؛ در حالی که محصولات تقلبی، روی لب پخش می‌شوند و از خطوط لب عبور می‌کنند. در ضمن، محصولات اصلی، ماندگاری بیشتری دارند و بر خلاف ژل لب‌های تقلبی به سرعت از سطح پوست محو و پاک نمی‌شوند.

۵. قیمت رژ لب فیک ارزان‌تر است

رژ لب‌های اورجینال، برندهای خارجی است که به صورت دلاری خریداری شده و وارد بازار لوازم آرایشی ایران می‌شوند؛ پس هیچ محصول اورجینالی، ارزان قیمت نخواهد بود. بعضی افراد محصولات تقلبی را با عناوینی مانند جشنواره و تخفیف‌های ویژه، با قیمت‌های پایین به فروش می‌رسانند که باید به این قیمت پایین شک کنید!

۶. بافت رژ لب اصل، خشک نیست

یکی از نشانه‌های رژ لب‌های تقلبی، خشک بودن بافت رژ لب است. این محصولات در هنگام تست، روی پوست سر می‌خورند و اثر کافی بر جای نمی‌گذارند. به خاطر داشته باشید که در تولید رژ لب‌های اورجینال از سه ماده، روغن، رنگدانه و موم استفاده می‌شود و بافت نهایی محصول، نرم و کرمی خواهد بود.

۷. وجود سرب را تست کنید

استفاده از سرب برای تولید رژ لب‌های اورجینال ممنوع است؛ در حالی که محصولات فیک، با مقادیر بالای سرب تولید می‌شوند. برای بررسی وجود سرب در رژ لب، ابتدا مقداری از آن را روی پوست دست بمالید و یک تکه طلا را روی اثر رژلب بکشید. اگر رنگ رژ لب سیاه شد، نشانه وجود سرب است. البته این روش مستند نبوده و چندان قابل اطمینان نیست؛ اما می‌تواند برای تقویت احتمال تقلبی بودن رژ لب استفاده شود.

۸. هولوگرام رژ لب را بررسی کنید.

تمامی محصولات اورجینال، با هولوگرام عرضه می‌شوند؛ اما رژ لب‌های فیک معمولا هولوگرام ندارند. اگر هولوگرام را روی بسته‌بندی محصول ندیدید، مطمئن باشید که با یک کالای فیک روبه‌رو هستید. البته برخی افراد حرفه‌ای‌تر، هولوگرام رژ لب‌های اصل را روی محصولات فیک می‌چسبانند که به همین دلیل باید ظاهر هولوگرام را دقیق‌تر بررسی کنید.

۹. بدنه رژ لب، فیک بودن آن را لو می‌دهد

راهنمای تشخیص رژلب اصل از رژلب فیک و تقلبی

در تولید بدنه رژ لب‌های تقلبی، دقت و ظرافت محصولات اورجینال دیده نمی‌شود. در واقع با هدف کاهش هزینه‌ها، برای تولید بدنه رژ لب از مواد بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که نتیجه آن بدنه غیرصیقلی، خشک و با رنگ مات است. پس زمانی که رژلب را در دست می‌گیرید، بدنه آن را در مقابل نور بگیرید و بررسی کنید.

خرید رژ لب از فروشگاه‌های معتبر

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که شما را از خطر خرید محصولات آرایشی فیک و تقلبی در امان نگه می‌دارد، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و رسمی است. تمامی محصولات فروشگاه‌های معتبر حضوری و آنلاین همچون وب‌سایت دیجی کالا به دقت بررسی شده‌اند و شما برای خرید آن‌ها نگران نخواهید بود.سرماخوردگی می‌تواند به خشکی و ترک خوردن لب‌ها منجر شود. استفاده از رژلب‌های مرطوب‌کننده می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند و زیبایی لب‌ها را حفظ کند. همچنین، برخی رژلب‌ها دارای خواص محافظتی هستند که لب‌ها را در برابر سرما و عوامل محیطی نگه‌داری می‌کنند. مهم است که از رژلب‌های شخصی استفاده کنید تا از خطر انتقال ویروس‌های سرماخوردگی جلوگیری شود.

خرید رژ لب از دیجی کالا مزایا مختلفی به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عرضه محصولات اصل است. این فروشگاه تمامی محصولات خود را با تضمین اصالت و کیفیت کالا به فروش می‌رساند تا کاربران با خیالی آسوده خرید کنند. همچنین قیمت‌های این فروشگاه، مناسب‌ترین قیمت با توجه به اصالت و کیفیت کالاها هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج