۱۴۶۰۱۲۹
۱۵۳
۱۵۳
پ

تاثیرات شگفت‌آور نمک بر کاهش وزن

خوردن بیش از حد نمک می‌تواند منجر به بروز چندین بیماری مانند فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. ا

همشهری آنلاین: خوردن بیش از حد نمک می‌تواند منجر به بروز چندین بیماری مانند فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. اما آیا می‌دانید که یک رژیم کم نمک نه تنها این عوارض و خطرات را بر طرف می‌کند که باعث کاهش سریع‌تر وزن نیز می‌شود؟

تاثیرات شگفت‌آور نمک بر کاهش وزن

در این مطلب به 7 دلیل کمتر شناخته شده یک رژیم غذایی کم نمک برای مدیریت موثر سلامت و کاهش وزن اشاره شده است.

کنترل بهتر اشتها: نمک می‌تواند طعم غذاها را افزایش دهد که ممکن است پرخوری را تشویق کند. هنگامی که مصرف نمک را کاهش می‌دهید، ممکن است با طعم های طبیعی بیشتر سازگار شوید، به شما کمک می‌کند تا رابطه بهتری با غذا ایجاد کنید و تشخیص اینکه چه زمانی دیگر تمایلی به غذا خوردن ندارید آسان‌تر می‌شود.

بهبود جذب مواد مغذی: سطوح بالای سدیم می‌تواند در جذب مواد مغذی ضروری اختلال ایجاد کند. با پیروی از یک رژیم غذایی کم نمک، می‌توانید توانایی بدن خود را برای جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی، که برای سلامت کلی و متابولیسم موثر حیاتی هستند، بهبود ببخشید و در نهایت به کاهش وزن کمک کنید.

تقویت آبرسانی: نمک می‌تواند بدن شما را کم آب کند و باعث شود آب کمتری بنوشید. هنگامی که مصرف نمک را کاهش می‌دهید، بدن شما می‌تواند سطح هیدراتاسیون بهتری را حفظ کند، متابولیسم و سطح انرژی را افزایش دهد، و شرکت در فعالیت‌های بدنی که از کاهش وزن پشتیبانی می‌کند را آسان تر کند.

انتخاب‌های غذایی سالم تر: رژیم غذایی کم نمک اغلب مصرف غذاهای کامل و فرآوری نشده را تشویق می کند که عموما کالری کمتر و مواد مغذی بیشتری دارند. این تغییر می‌تواند به طور کلی به انتخاب بهتر مواد غذایی منجر شود و به مدیریت موثرتر وزن کمک کند.

تعادل سطح قند خون: مصرف زیاد نمک با مقاومت به انسولین مرتبط است که می‌تواند از کاهش وزن جلوگیری کند. با کاهش نمک، می‌توانید به حفظ تعادل سطح قند خون ، کاهش هوس به غذا و حمایت از الگوهای غذایی سالم کمک کنید.

پشتیبانی از سلامت روده: یک رژیم غذایی کم نمک می‌تواند میکروبیوم روده سالم تری را تقویت کند. فلور روده متعادل برای هضم و متابولیسم موثر ضروری است و می‌تواند به تنظیم اشتها کمک کند و منجر به کاهش وزن موثرتر شود.

کاهش میل به غذاهای فرآوری شده: بسیاری از غذاهای فرآوری شده سرشار از نمک هستند که می‌تواند باعث هوس به غذا و پرخوری شود. با محدود کردن نمک، ممکن است تمایل کمتری برای دستیابی به این گزینه‌های ناسالم داشته باشید، که منجر به عادات غذایی آگاهانه‌تر و مدیریت بهتر وزن می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج