این مرسدسهای زیبا در تاریخ تکرار نمیشوند
ساکو مسئول برخی از نمادینترین مدلهای مرسدس بنز بود و جمله مشهوری داشت که میگفت: یک مرسدس بنز باید شبیه یک مرسدس بنز باشد.
عصر ایران: برونو ساکو (۱۲ نوامبر ۱۹۳۳ - ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴)، طراح خودروی ایتالیایی و طراح ارشد دایملر بنز از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۹، درگذشت. این طراح ایتالیائی سابقه همکاری با جیا و پینینفارینا را نیز در کارنامه خود داشت. ساکو در سال ۱۹۵۸ وارد مجموعه مرسدس بنز شد. در این مطلب تعدادی از برترین طراحی های ساکو را مشاهده می کنید.
ساکو مسئول برخی از نمادینترین مدلهای مرسدس بنز بود و جمله مشهوری داشت که میگفت: "یک مرسدس بنز باید شبیه یک مرسدس بنز باشد." این جمله، فلسفه غالب در طول دوران طولانی حضور او در مرسدس بنز بود که یکچهارم قرن به طول انجامید.
برونو اولین "گامهای" طراحی خود را در مرسدس بنز برداشت و مدلهای شاخصی مانند سدان مرسدس بنز ۶۰۰، کروک ۲۳۰ اسال و تعدادی از خودروهای اسپرت آزمایشی مشهور مرسدس بنز سی۱۱۱ را توسعه داد. در سال ۱۹۷۰، ساکو به عنوان رئیس بخش طراحی منصوب شد و در سال ۱۹۷۵ جانشین فریدریش گایگر به عنوان مدیر مرکز طراحی شد.
از آن زمان به بعد، تمام مدلهای سواری مرسدس بنز، از سری W۱۲۳ به بعد، تحت رهبری برونو ساکو ایجاد شدهاند. تحت رهبری و با مشارکت مستقیم او: خودروهای کلاس S (W۱۲۶، W۱۴۰ و W۲۲۰)، مدل ۱۹۰ (W۲۰۱)، رودسترهای SL (R۱۲۹)، و همچنین کلاس C W۲۰۲ و کلاس E W۲۱۰، کلاس SLK K۱۷۰ و کلاس A W۱۶۸ طراحی شدند.
دوران فعالیت ساکو به تولد محصولاتی منتج شد که آن ها را با نام متولدهای عصر ساکو می شناسند:
ارسال نظر