۱۴۵۷۵۹۷
۱ نظر
۳۴۷
۱ نظر
۳۴۷
پ

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

برند دانگ فنگ فورتینگ از سدان برقی خود به نام Xinghai S۷ خود رونمایی کرد. این خودروساز ادعا می‌کند که محصول جدید آن‌ها، آیرودینامیک‌ترین خودروی برقی در جهان است.

خبرآنلاین: خودروساز چینی دانگ فنگ از خودروی جدید برند فورتینگ با نام Xinghai S۷ رونمایی کرد. این خودروی برقی در سه نسخه موجود است که همگی دارای برد ۵۵۵ کیلومتری هستند. قیمت این خودرو از ۱۷ هزار و ۱۰۰ دلار آغاز و تا ۱۹۹۵۰ دلار ادامه دارد. نسخه‌ها به شرح زیر است:

نسخه لایت با قیمت ۱۷۱۰۰ دلار (معادل یک میلیارد تومان)

نسخه Pleasure با قیمت ۱۸۵۰۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان)

نسخه لاکچری با قیمت ۱۹۹۵۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

به ادعای دانگ فنگ، این خودرو دارای کمترین مقاومت در برابر باد نسبت به هر خودروی برقی دیگر با ضریب ۰.۱۹۴ است. این در حالیست که مرسدس‌بنز EQS با ضریب ۰.۲، پس از این خودروی چینی قرار می‌گیرد که جالب و قابل‌توجه است.

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

دانگ فنگ فورتینگ Xinghai S۷ دارای ابعاد ۴۹۳۵، ۱۹۱۵، ۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۱۵ میلی‌متر است. در جلو، این خودرو دارای یک جلوپنجره محصور شده است. چراغ‌های جلوی آن بسیار شبیه به خانواده خودروهای فورتینگ است. بدیهی است که تعدادی از ویژگی‌های طراحی مانند دستگیره‌های مخفی درب و روکش چرخ‌ها برای پایین نگه داشتن ضریب درگ استفاده شده است. این خودرو با رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی عرضه می‌شود.

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

از ستون B، خط سقف به مانند یک خودروی کوپه شروع به خمیدگی می‌کند. در عقب، طبق معمول با چراغ‌های کشیده و افقی مواجه هستیم.

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

در داخل خودرو، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۵٫۶ اینچی و نمایشگر کیلومترشمار ۸٫۸ اینچی دیده می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی با سیستم عامل Xinghai OS اجرا می‌شود که از حرکات و دستورات صوتی مداوم پشتیبانی می‌کند. این خودرو به صورت استاندارد دارای صندلی‌هایی با چرم مصنوعی و عملکرد گرمایش است. مدل‌های قوی‌تر دارای سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو هستند. فورتینگ مجهز به سیستم کمکی رانندگی اولیه است که از دوربین‌ها، حسگرهای اولتراسونیک و رادارهای موج میلی‌متری استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند از عملکردهایی مانند کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو در بین خطوط و غیره پشتیبانی کند.

رونمایی شریک چینیِ ایران‌خودرو از یک محصول برقی

نیروی تولیدی از یک موتور الکتریکی ۲۱۴ اسب بخاری و ۳۱۰ نیوتن متر در محور عقب تأمین می‌شود. فورتینگ Xinghai S۷ در ۶٫۶۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یک بسته باتری لیتیومی ۵۶٫۸ کیلووات ساعتی، موتور را تغذیه می‌کند. این باتری به خودرو برد ۵۵۵ کیلومتری می‌دهد.

لازم به ذکر است که دانگ فنگ برند فورتینگ را در نمایشگاه IAA مونیخ در سال ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمد افخمی

      سلام برادران.چرا بفکر این همه موتورسیکلت سوار ها کسی نیست می بینید خانواده برای رفت وآمد می کنند. ولی. چرا ماشینی ارزان نمی سازید برای کسانی که پولدار. نیستند. ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج