۱۴۵۷۴۵۸
۳ نظر
۱۷۰۸
۳ نظر
۱۷۰۸
پ

طلافروشان بعد از گرانی اخیر، آپشن جدید رو کردند!

امروز در بازار طلا و سکه شنیده‌ شد که فروش قسطی طلا و ‎سکه در بازار انجام می‌شود و حتی سهام طلا و سکه هم می‌فروشند.

اکوایران: در بازار شنیده‌ می‌شود که فروش قسطی طلا و سکه در بازار انجام می‌شود و حتی سهام طلا و سکه هم می‌فروشند. داستان این نوع داد و ستد چیست؟

طلافروشان بعد از گرانی اخیر، آپشن جدید رو کردند!

بازار ارز که در روز سه‌شنبه با افزایش وارد کانال روانی 60 هزار تومان شده بود، فقط یک روز در این کانال دوام آورد و چهارشنبه با کاهش به کانال 59 هزار تومان برگشت. با تغییر کانالی دلار، قیمت سکه و طلا که در روز سه‌شنبه سقف‌زنی کرده بودند، با نزول از سقف دور شدند.

به عقیده تحلیلگران این کاهش بازارها به سه دلیل بوده؛ اول اینکه بازارها در سقف به وضعیت اشباع خرید رفتند و برای تخلیه اشباع باید اصلاح می‌دادند. از منظر معامله‌گران دلیل دوم کاهش بازارها، خط خبری مثبتی است که همزمان با سفر پزشکیان به نیویورک شکل گرفت. از جمله اخبار مثبت، صحبت‌های پزشکیان در سازمان ملل در مورد مذاکرات، خبر سفر انریکه مورا به تهران، سفر گروسی به تهران، خبر تصویب لوایح FATF بوده که از روز گذشته این اخبار در بازار موج می‌زند. معامله‌گران دلیل سوم برگشت قیمت را ورود بازارساز به بازار می‌دانند. آن‌ها با توجه به شرایطی که در بازار ارز چهارشنبه در تهران حاکم بوده، می‌گویند مداخله بازارساز در این هفته بیشتر در تهران شکل گرفته و حجم فروش‌هایی در بازار ارز تهران بوده که موجب شکاف بین قیمت دلار برآورد شده از درهم و قیمت دلار تهران شده است. حتی در این هفته دیده شده که قیمت دلار تهران، گاها به زیر نرخ دلار در هرات رفته است.

قیمت دلار هرات چهارشنبه را در 60 هزار و 460 تومان شروع کرد و از ابتدا گارد نزول داشت. بازار ارز هرات بعد از نرخ‌دهی کانال درهم، شدت کاهشش بیشتر شد و کانال 60 هزار تومان را از دست داد و تا 59 هزار و 950 تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی قیمت دلار هرات حتی به زیر این مرز رفته است.

قیمت دلار در تهران به خاطر حجم فروش‌هایی که در بازار شکل گرفته پایینتر از دلار هرات بود. قیمت دلار تهران چهارشنبه‌ را در زیر هرات و در 60 هزار و 150 تومان شروع کرد و در نیمه دوم کانال 60 هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار تهران در نهایت در 59 هزار و 950 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت درهم که لیدر بازارها بود روز چهارشنبه را با گپ منفی 130 تومانی شروع کرد. قیمت درهم در 16 هزار و 500 تومان بازگشایی کرد و با کاهش در 16 هزار و 460 تومان بسته شد. حباب دلاری درهم در روز چهارشنبه 500 تومان برآورد می‌شود که نشان می‌دهد درهم همچنان بالاست.

در سمت رسمی بازار ارز، قیمت‌ها بر مدار افزایش بودند. قیمت دلار نیما با صعود به 46 هزار و 500 تومان رسید و قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی با افزایش 600 تومانی وارد کانال جدید شد و به 44 هزار و 400 تومان رسید. از ابتدای تابستان قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی که 4200 تومان بود تغییر کرد و 37 هزار تومان قیمت دلار میانگین موزون شد. از آن زمان تا چهارم مهر 1403، قیمت این دلار 20 درصد رشد داشته است.

قیمت سکه با گپ مثبت 400 هزار تومانی در 46 میلیون و 400 هزار تومان آغاز کرد و به سمت نزول پیش رفت. قیمت سکه در نیمه دوم با کاهش کانال 46 میلیون را از دست داد و به 45 میلیون و 850 هزار تومان رسید. حباب سکه همچنان در 18 درصد قرار دارد، یعنی قیمت بازاری سکه هشت میلیون و 400 هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی آن در معامله است.

قیمت طلای آبشده که در معاملات پشت خطی با افزایش قیمت انس طلای جهانی تا یکقدمی کانال 17 میلیون بالا رفته بود، روز چهارشنبه را در 16 میلیون و 910 هزار تومان آغاز کرد. قیمت طلای آبشده مثل سایر بازارها بر مدار نزول قرار گرفت و با کاهش در 16 میلیون و 810 هزار تومان بسته شد.

نکته بازار طلا و سکه تحرکات جدیدی است که در بازار رخ داده و معامله‌گران به آن آپشن جدید بازار می‌گویند. در روز چهارشنبه در بازار طلا و سکه شنیده‌ می‌شد که فروش قسطی طلا و سکه در بازار انجام می‌شود و حتی سهام طلا و سکه هم می‌فروشند. اینطور که اگر پول کسی به سکه کامل نمی‌رسد سهام سکه و طلا که اندازه پول شماست می‌فروشند. به نظر می‌رسد بازار آزاد خودش را همپای بازارهای رسمی دارد آپدیت می‌کند و این بازار جدید می‌تواند رقیبی برای صندوق‌های طلای بورسی باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اقتصاد ایران مثل کش تومانه میکشن عقب بعد ولش میکنن سکه وارز به قیمت جدید پیدا میکنه

    • ناشناس

      با این فلاکت بهتره داد و ستد مهریه بعنوان سکه ، شمش ، طلا برای همیشه از قانون ازدواج کنسل شود تا بزودی شاهد رواج ازدواج سنت پیامبر اعظم ( ص ) باشیم . اگر این چنین نشود و نباشد دیگر جوانی برای ازدواج قدم نخواهد گذاشت و به گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد.

    • ناشناس

      شنیده شده بعضی از این افراد معروف به دلال برای رونق سود خودشان گفته اند آپارتمان لاکچری در بالاشهر تهران تهاتر با ۳۰۰ شمش طلا !!! ‌ امیدوارم متوجه باشید مثلاً رونالدو و مسی در مسابقات جام جهانی پس از برنده شدن کاپ قهرمانی از فیفا بگیرند طلای آن به مقدار ۳۰۰ شمش طلا نیست !!!؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج