۱۴۵۷۰۷۹
۱۴۷
۱۴۷
پ

رپورتاژ آگهی

اهمیت فیزیک در کنکور

فیزیک یکی از دروس بسیار مهم رشته های تجربی و ریاضی است. این درس از درسهای تخصصی رشته تجربی و ریاضی به شمار می رود. دانش آموزان معمولا به دلیل مسئله ها و فرمولهای گسترده فیزیک، در مطالعه آن بسیار به مشکل می خورند.

اهمیت فیزیک در کنکور

درس فیزیک، به مطالعه مواد و حرکت و رفتار آنها در فضا و مکانهای مختلف می پردازد. مسائل درس فیزیک به واسطه دانشمندانی از قدیم الایام کشف شده اند و همچنان پر کاربرد هستند. علم فیزیک علمی نیست که ساخته دست بشر باشد. بلکه قوانین آن بر طبیعت حاکم بوده و توسط دانشمندان کشف شده اند. مفاهیمی مانند نیرو، انرژی، جریان الکتریکی، مدار الکتریکی و ... جزو دسته های این علم هستند.

فیزیک در کنکور

فیزیک به عنوان یک درس تخصصی در آزمونهای سراسری ورود به دانشگاه تأثیر زیادی دارد و پاسخگویی به هر سوال آن می تواند تراز شما را بسیار تغییر دهد. ضریب آن در کنکور ریاضی 9 و در کنکور تجربی 7 است.

درس فیزیک در رشته تجربی، 30 سوال است و داوطلبان باید در مدت 40 دقیقه به آن پاسخ دهند.

و در رشته ریاضی 35 سوال را به خود اختصاص داده و 45 دقیقه زمان در اختیار دارید تا به آن پاسخ دهید.

همچنین این درس در سوابق تحصیلی شما بسیار موثر است. ضریب درس فیزیک در بین امتحانات نهایی رشته تجربی 7.78 می باشد. ضریب همین درس در رشته ریاضی نیز به 13.98 خواهد رسید.

روش مطالعه فیزیک

درس فیزیک از دو بخش مفهومی و فرمولی تشکیل شده است. یکی از راهکارهایی که می تواند شما را به درس مسلط کند، این است که مفاهیم به صورت عمیق بررسی کنید و به صورت حفظی آنها را فرا نگیرید.

مهم ترین مفاهیمی که باید دانش آموزان باید بر آنها تمرکز کنند، مفاهیم اصلی و ابتدایی است که کتاب آن ها را تعریف می کند. معمولا فرمولها از همین مفاهیم اصلی شکل می گیرند. بنابراین، اینکه بدانیم از هر فرمول باید کجا استفاده کنیم، مستلزم تسلط بر مفاهیم است.

تست زدن و حل مسائل بدون تسلط بر مفاهیم ابتدایی به شما تراز و درصد بالایی از درس فیزیک نخواهد داد.

در طرف دیگر، فرمول ها بخش اعظمی از کتاب را تشکیل می دهند. شما باید بدانید که هر کدام از فرمول ها برای چه مسائلی به کار می رود.

پس از اینکه ارتباط بین فرمولها با هر مبحث را یاد گرفتید می توانید به سراغ حل تستها بروید. سعی کنید که از تستهای آسان شروع کنید و تست های سخت تر را برای تقویت خود حل کنید.

مطالعه فیزیک از آنچه گفته می شود، سخت تر و وقت گیر تر است. به همین دلیل ممکن است برخی دانش آموزان گمان کنند نمی توانند از پس آن بربیایند. اما این علاوه بر اینکه یه تصور اشتباه می باشد، می تواند شما را ناامید کند.

همانطور که می دانید، دبیران هر درس بسیار می توانند در علاقه ما به آن درس تاثیر گذار باشند. پس باید  به این نکته توجه کنید که شاید این شما نیستید که در این درس ضعیف هستید. بلکه ممکن است دبیری که به شما این درس را تدریس می کند، به نکته های نهفته درون هر مبحث توجه نداشته باشد.

دانش آموزان برای اینکه بتوانند به تسلط کافی از کتاب فیزیک برسند، معمولا از کمک آموزشی ها و کلاسهای تقویتی کمک می گیرند. اما نمی توان به هر استادی در این زمینه اعتماد کرد. چرا که ممکن است روند تدریس آن ها با شیوه یادگیری دانش آموز یکسان نباشد و حتی بدتر موجب دلزدگی دانش آموز از این درس شود.

بهترین منابع فیزیک کنکور

همان طور که گفته شد، بسیاری از دانش آموزان به دلیل آموزش های غیر اصولی و هزاران دلیل دیگر، به دنبال منابعی هستند که بتوانند با مطالعه آن ها درصد بالایی از درس فیزیک به دست آورند.

اولین منبعی که هر دانش آموز باید آن را مطالعه کند و تسلط کافی را داشته باشد، کتاب درسی فیزیک است. تسلط بر کتاب فیزیک و تمام نکات آن می تواند باعث شود که درصد شما تا حدود 40 برسد. پس نباید کتاب درسی فیزیک خود را نادیده بگیرید. هر کتاب کمک آموزشی در واقع تحلیل شده کتاب درسی شماست.

از طرفی برخی دانش آموزان می خواهند با شرکت در کلاس های کنکوری و آموزشی به سطح بالایی از فیزیک برسند. این کار باعث می شود تا هم در امتحانات مدرسه و نهایی موفق شوند و هم در کنکور به درصد خوبی از فیزیک برسند. از آنجایی که تعداد زیادی از دانش آموزان با فیزیک میانه خوبی ندارند و یا توانایی خیلی بالایی در حل مسائل آن ندارند شما به کمی تلاش و سختی می توانید هم درصد بالاتری کسب کنید و رتبه و تراز شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

توجه داشته باشید همانطور که گفته شد در این قضیه شما نمی توانید به همه اساتید فیزیک اعتماد کنید.

بهترین اساتید فیزیک

ما در ادامه بهترین اساتید فیزیک را معرفی می کنیم که مورد تایید بسیاری از رتبه برتر های کنکور هستند و بسیاری از دانش آموزان با نحوه تدریس آن ها مشتاق یادگیری فیزیک می شوند.  

اهمیت فیزیک در کنکور

استاد علیرضا عربشاهی: استاد علیرضا عربشاهی تاسیس کننده موسسه راه اندیشه و آموزشگاه آنلاین کلاسینو است.

استاد عربشاهی به مدت ۵۰ سال سابقه تدریس در زمینه درس فیزیک را دارد و با سابقه ترین مدرس فیزیک به شمار می آید. ایشان با شیوه تدریس خود بیش از ۱۰۰ رتبه برتر را آموزش داده اند.

 استاد عربشاهی فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه علم و صنعت می باشد و از جمله کسانی بودند که با شیوه تدریس پروازی سعی در برقراری عدالت در بین تمام دانش آموزان داشت.

با تاسیس آموزشگاه آنلاین کلاسینو و شرکت دانش آموزان در کلاس های بهترین اساتید، تا حد زیادی این عدالت به وقوع پیوست.

استاد محمد نوکنده: استاد محمد نوکنده دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی بیوتکنولوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. سابقه تدریس استاد نوکنده به مدارس برتر می رسد. همچنین ایشان یک استاد پروازی نیز هستند.

روش تدریس استاد نوکنده کاملا مفهومی است. استاد تلاش می کند تا پایان زمان کلاس خود، مباحث پیچیده فیزیک را به زبانی ساده و مفهومی به دانش آموزان توضیح دهد. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان از شیوه تدریس ایشان لذت می برند و جذب کلاس های استاد نوکنده می شوند.

استاد مهدی براتی: استاد مهدی براتی از جمله استادانی است که در مدت زمان کم، توانست طرفداران خود را در بین دانش آموزان به دست آورد.

استاد براتی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف اخده کرده است. استاد براتی دانش آموخته مدرسه علامه حلی تهران نیز می باشد.

همچنین سابقه تالیف کتاب در انتشارات و موسسات کنکوری معتبر کشور را در کارنامه خود دارد.

استاد آرمین کمالی: استاد آرمین کمالی مدرس علوم هشتم و نهم بخش فیزیک است. استاد کمالی به تدریس فیزیک دهم نیز می پردازد.

استاد آرمین کمالی دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی مکانیک گرایش سیالات است.

استاد کمالی در مدارس برتر علامه حلی 2، ابوعلی سینا و آموزشگاه های گاج، هدف، آموزشگاه گاج شعبه شیراز سابقه تدریس دارد. علاوه بر تدریس، کتاب های فیزیک دور دنیا گاج، فیزیک مینی میکروطلایی جامع کنکور گاج، فیزیک دهم میکرو طبقه بندی، علوم پرسمان هشتم و علوم هفتم و هشتم و نهم گاج را تالیف کرده است.

منبع: https://maktabeno.com

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج