۱۴۵۷۰۰۴
۱۵۷
۱۵۷
پ

بیسکویت و چای، ترکیبی خوشمزه اما مضر

بیسکویت و چای ترکیب جذابی برای عصرانه به ویژه در محیط‌های کاری و دانشگاهی است؛ ترکیبی که برخلاف مزه خوبش، برای سلامت ما مضر است

زندگی سلام: خوردن بیسکویت همراه با چای و فراتر از آن زدن بیسکویت در چای، یک عادت آرامش بخش برای بسیاری از مردم دنیاست، اما نکته غم انگیز و ناامیدکننده در این مورد این است که مصرف منظم این خوراکی خوشمزه ممکن است عواقب ناسالمی داشته باشد. چای و بیسکویت، به ویژه با شکر و چربی های ناسالم، ممکن است در درازمدت منشأ چندین بیماری شود؛ در ادامه معایب این ترکیب را مرور می‌کنیم.

بیسکویت و چای، ترکیبی خوشمزه اما مضر

قند بالا

بیشتر بیسکویت‌ها، از جمله بیسکویت‌هایی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند، با شکر تصفیه شده پر می‌شوند. هنگامی که آن‌ها را همراه چای می‌خورید، منجر به افزایش قابل توجه سطح قندخون می‌شوند. به همین دلیل احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهند و به افزایش وزن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سطوح انرژی فرد کم باشد. افزایش شدید قند خون معمولا با افت شدید پس از آن همراه است که باعث می‌شود احساس خستگی کنید و بخواهید کمی بعد دوباره قند بیشتری بخورید.

بدون کالری

بیسکویت‌ها معمولا از آرد سفید و شکر تهیه می‌شوند و هیچ محتوای غذایی ندارند. آن‌ها به اصطلاح عاری از کالری هستند و فقط منجر به افزایش وزن می شوند و از ویتامین‌ها، مواد معدنی یا فیبرها عاری هستند. وقتی بیسکویت با چای سرو و به طور معمول مصرف می‌شود، فقط به دلیل ناتوانی در سیر کردن یا رفع گرسنگی باعث پرخوری فرد می‌شود. با گذشت زمان، این موضوع  ممکن است به معنای افزایش وزن و مشکلات سلامت مرتبط با آن باشد.

چربی‌های ترانس و روغن‌های بد

بسیاری از  بیسکویت‌های آماده حاوی چربی های ترانس و روغن‌های هیدروژنه هستند که به سلامت قلب شما آسیب می رسانند. چنین چربی‌هایی سطح کلسترول بد خون شما را افزایش می‌دهند، در حالی که سطح کلسترول خوب را کاهش می‌دهند. افزایش سطح کلسترول بد باعث چندین بیماری قلبی و حتی سکته می‌شود. مصرف مداوم بیسکویت‌های حاوی این چربی‌های بد ممکن است منجر به مشکلات شدید قلبی و عروقی شود، حتی اگر در مقادیر کم مصرف شود.

اسیدیته و مشکلات گوارشی

چای حاوی تانن است که باعث افزایش اسیدیته معده می‌شود. نوشیدن چای با بیسکویت‌های غنی از کربوهیدرات که حاوی قند و آرد تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است مشکلات گوارشی مانند رفلاکس معده، نفخ و سوءهاضمه را بدتر کند. افرادی که به طور منظم از چنین بیسکویت‌های پرکربوهیدرات و قند همراه با چای استفاده می‌کردند، در زمینه اسید معده دچار عدم تعادل می‌شدند که هضم غذا را دشوارتر می‌کرد و باعث درد معده می‌شد.

سوءجذب

مصرف بیش از حد چای ممکن است در جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم اختلال ایجاد کند. چای حاوی تانن‌هایی است که می تواند این مواد معدنی را به هم متصل کند و در نتیجه بدن قادر به جذب کافی آن‌ها نیست و به مرور زمان باعث کمبود آن می‌شود. نوشیدن چای همراه با بیسکویت‌های غنی از قند به طور کامل عاری از مواد مغذی است.

پرخوری بی‌فکر

نوشیدن چای اغلب مربوط به رویدادهای اجتماعی یا زمان استراحت و اوقات فراغت است و در این مواقع فرد بدون توجه به تعداد بیسکویتی که مصرف می‌کند، تمایل به خوردن بیسکویت بیشتر دارد. از آن‌جایی که بیسکویت‌ها سیری طولانی مدت ایجاد نمی‌کنند، مصرف بیش از حد بیسکویت‌های همراه با کالری اضافی، شکر و چربی‌های ناسالم آسان می‌شود.

افت شدید قند خون

بیسکویت حاوی مقدار زیادی قند و کربوهیدرات تصفیه شده است که بدن به راحتی آن‌ها را جذب می‌کند و باعث بالا رفتن سطح قند خون می‌شود. وقتی اوج گیری قند از بین می‌رود، افتی شدید در پی می‌آید و باعث می‌شود فرد احساس خستگی و بدخلقی کند و همچنان مشتاق دریافت شکر بیشتر باشد. این الگو ممکن است در چرخه‌های بد غذایی ظاهر شود که تثبیت سطح انرژی یا حفظ یک رژیم غذایی متعادل را چالش برانگیز می‌کند.

مشکلات بهداشت دهان و دندان

بیسکویت‌ها ماهیتی چسبناک دارند و به دندان‌ها می‌چسبند و وقتی با قند موجود در چای ترکیب شوند، خطری برای ایجاد پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی ایجاد می‌کنند. قند موجود در چای و بیسکویت، باکتری‌های مضر موجود در دهان را تغذیه می‌کند که منجر به تشکیل پلاک، حفره‌ها و بیماری‌های لثه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج