۱۴۵۷۰۰۱
۶۸۱
۶۸۱
پ

ایران، ساعت مذاکرات را به وقت مسقط تنظیم کرد

همزمان با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در سیاست خارجی ایران با روی کار آمدن مسعود پزشکیان در قامت رئیس جمهور و حضور عراقچی در وزارت خارجه و همچنین رایزنی‌های فشرده در آمریکا، روزنامه آرمان ملی از احتمال آغاز مذاکرات هسته‌ای در سازمان ملل خبر داده است.

برترین‌ها: همزمان با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در سیاست خارجی ایران با روی کار آمدن مسعود پزشکیان در قامت رئیس جمهور و حضور عراقچی در وزارت خارجه و همچنین رایزنی‌های فشرده در آمریکا، روزنامه آرمان ملی از احتمال آغاز مذاکرات هسته‌ای در سازمان ملل خبر داده است.

ایران، ساعت مذاکرات را به وقت مسقط تنظیم کرد

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است:

* هرچند دو واقعه جنگ در خاورمیانه و نبرد در اوکراین به متن رایزنی سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبدیل شده اما مساله مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال جان گرفتن در رسانه‌های آمریکایی است.

* عراقچی از آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات هسته‌ای در آمریکا خبر می‌دهد. مسعود پزشکیان نیز با پرچم صلح و گفت‌وگو در سازمان ملل می‌چرخد و مقتدرانه اعلام می‌کند که تهران حاضر است مذاکرات هسته‌ای را آغاز کند. اکثر دیدارهای عراقچی و پزشکیان در حاشیه‌ای نشست سالانه سازمان ملل پیرامون مساله هسته‌ای ایران است.

* بر اساس اخباری که منتشر شده رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور سوئیس دیدار داشته و این دیدار در سازمان ملل از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که سوئیس عملا حافظ منافع ایران و آمریکاست و بعضا در طول سال‌های قطع روابط تهران - واشنگتن دو کشور از طریق سوئیس با یکدیگر مکاتبه می‌کنند. دیدارهای دیگری نیز بین رئیس‌جمهوری ایران و سایر کشورها برگزار شده که عموما رئیس‌جمهور در این دیدارها کوشیده است بر آمادگی تهران برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو چه در ارتباط با جنگ در خاورمیانه و چه در ارتباط با مساله هسته‌ای ایران تاکیدکند. به نظر می‌‌رسد مسعود پزشکیان قصد دارد با دست پر به تهران بازگردد چرا که هم او و هم وزیر امور خارجه در تلاش هستند گام بلندی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای در سازمان ملل بردارند.

* غیر از دیدارهای مهمی که رئیس‌جمهور ایران با سران کشورهای مختلف در سازمان ملل انجام داده است. یک دیدار مهم دیگر نیز بین وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شده که به شدت امیدوار کننده است.

* هرچند تلاش‌های دو طرف درگیر در پرونده هسته‌ای در سازمان ملل قابل مشاهده است اما ترکیبی از دیپلمات‌هایی که رئیس‌جمهور ایران را در سازمان ملل متحد همراهی می‌کنند نشان از آن دارد که اتفاقات جدیدی در پیش است. خالقان برجام یعنی ظریف، عراقچی و تخت روانچی بار دیگر در آمریکا دور هم جمع شده‌اند و تلاش دارند که پیغام‌های مبتنی بر منافع ملی ایران به جهان ارسال کنند.

* در نهایت تا اینجای کار و بر اساس اخباری که منتشر شده پیام‌هایی بین ایران و آمریکا در سازمان ملل متحد جا به جا شده است که خروجی آن در این حد در رسانه‌ها منعکس شده که تلاش‌های دو طرف برای احیای مذاکرات هسته‌ای در سازمان ملل جواب داده است. در این معنا که طرفین در پیغام رسانی به یکدیگر بر امتداد مذاکرات مسقط یعنی همان مذاکراتی که در دولت قبل در ارتباط با کاهش تنش و رفع برخی چالش‌ها برگزار شد؛ تاکید کرده‌اند از این رو می‌توان دستاورد ایران در سازمان ملل را احتمالا در آینده و در امتداد مذاکرات مسقط مشاهده کرد با این وجود یک دست انداز بسیار بزرگ در این مسیر وجود دارد و آن انتخابات آمریکا و نتیجه انتخابات در ایالات متحده است.

آغاز دوباره مذاکرات با تصمیم حاکمیت امکان پذیر است نه پزشکیان

 فریدون مجلسی، تحلیل گر روابط بین الملل:

* این پزشکیان و دولتی که تشکیل داده نیست که باید در این زمینه تصمیم گیری کند و بلکه تصمیم گیری درباره آینده مذاکرات با حاکمیت است. حاکمیت در ایران نیز اگر گمان می کند با همین روشی که در پیش گرفته می تواند به نتیجه برسد همین راه را ادامه خواهد داد و در صورتی که متوجه شده این راه به نتیجه نخواهد رسید باید در رویکردی که در پیش گرفته تجدید نظر کند. اولین و مهم ترین کاری که پزشکیان در این زمینه می بایست انجام بدهد این است که در داخل کشور تغییر نگرش درباره تصمیم گیری به وجود بیاورد. تنها در چنین شرایطی است که می توان نسبت به گره گشایی از مذاکرات و لغو تحریم ها خوشبین بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج