۱۴۵۶۸۹۷
۱۴۳
۱۴۳
پ

رپورتاژ آگهی

چرا باریستایی شغلی بین‌المللی است؟

قهوه عطر و طعمی فوق‌العاده‌ دارد و جمعیت افرادی که عاشق این نوشیدنی دلچسب هستند در حال افزایش است. از این رو می‌توان گفت که این صنعت منحصربه‌فرد در حال پیشرفت چشمگیری است، بنابراین مشاغلی مانند باریستایی بسیار پردرآمد و پرطرفدار هستند. باریستایی فقط در تهیه یک فنجان قهوه خلاصه نمی‌شود بلکه هنر خلق یک اثر هنری خوش طعم و بو است که با نقش بستن لبخندی زیبا روی صورت مشتری همراه می‌شود.

قهوه عطر و طعمی فوق‌العاده‌ دارد و جمعیت افرادی که عاشق این نوشیدنی دلچسب هستند در حال افزایش است. از این رو می‌توان گفت که این صنعت منحصربه‌فرد در حال پیشرفت چشمگیری است، بنابراین مشاغلی مانند باریستایی بسیار پردرآمد و پرطرفدار هستند. باریستایی فقط در تهیه یک فنجان قهوه خلاصه نمی‌شود بلکه هنر خلق یک اثر هنری خوش طعم و بو است که با نقش بستن لبخندی زیبا روی صورت مشتری همراه می‌شود.

تهیه یک فنجان قهوه تنها هنر یک باریستا نیست بلکه او رمز و رازهای تهیه نوشیدنی‌های گرم و سرد را فوت آب است و حتی گاهی با تکیه بر دانش ترکیب مواد، نوشیدنی‌های خلاقانه‌ای تهیه می‌کند. حالا بیایید بررسی کنیم که چرا باریستایی یک شغل بین‌المللی است و اصلا باریستا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

چرا باریستایی شغلی بین‌المللی است؟

باریستا به چه کسی می گویند؟

اجازه بدهید خیلی خودمانی مفهوم کلمه باریستا را توضیح دهیم. باریستا همان قهوه‌چی‌ خودمان است با کمی تفاوت. باریستا یک کلمه ایتالیایی است و به خانم یا آقایی اشاره دارد که پشت بار می ایستد و انواع نوشیدنی گرم مانند اسپرسو و نوشیدنی‌های سرد را به سفارش مشتری تهیه می‌کند. البته آنچه که از یک باریستا، فردی حرفه‌ای می‌سازد ویژگی‌های خاصی است که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

شغل باریستایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

باریستایی تنها در مهارت تهیه انواع نوشیدنی گرم و سرد خلاصه نمی‌شود بلکه یک باریستا باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد که بتوانیم او را حرفه‌ای و کاربلد بنامیم. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • توجه به جزئیات؛
  • خلاقیت؛
  • داشتن مهارت ارتباط با مشتریان؛
  • کسب مهارت‌های فنی.

توجه به جزئیات

آنچه که از یک هنرجو باریستایی حرفه‌ای می‌سازد توجه کردن به جزئیات است که می‌تواند با دقت دستور تهیه نوشیدنی مورد علاقه مشتری را به خاطر بیاورد. از طرفی به خوبی می‌داند که برای تهیه هر نوشیدنی باید دمای آب چند درجه باشد و از چه نوع قهوه با درجه آسیاب مناسب استفاده کند. جالب شد، اینطور نیست؟ دنیای شگفت انگیز باریستایی آمیخته‌ای است از هنر ظریف توجه به جزئیات.

علاقه حرف اول را می‌زند، باریستا باید عاشق کارش باشد و از تهیه قهوه به شیوه‌های مختلف لذت ببرد. پای علاقه که در میان باشد یادگیری دشوار نیست و می‌توان به راحتی انواع دان قهوه را شناخت، با نحوه رست آن آشنا شد و از تکنیک‌های مختلف برای دم‌آوری قهوه استفاده کرد.

خلاقیت

شغل باریستایی مانند نقاشی روی بوم است. می‌پرسید یعنی چه؟ یعنی باریستا باید خلاق باشد و به فکر امتحان کردن روش‌ها و تکنیک‌های جدید باشد که بتواند با ترکیب کردن مواد مختلف یک نوشیدنی جدید و منحصر به فرد تهیه کند. به عبارت بهتر، باریستا باید امضای شخصی خود را داشته باشد و این امضای جذاب با کشف نوشیدنی‌های سرد و گرم خوشمزه و متنوع شکل می‌گیرد.

داشتن مهارت ارتباط با مشتریان

باریستایی یکی از مشاغل پویا و پر انرژی جهان است که به طور مستقیم با مشتریان ارتباط دارد به همین دلیل باریستا باید بسیار خوش برخورد باشد. باریستا توانایی این را دارد که یک روز فراموش نشدنی برای مشتریان خود بسازد. می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ بله درست حدس زدید داشتن رفتار دوستانه و لبخند زدن هنگام دیدن مشتری، پاسخ دادن به سوالات فرد و پیشنهاد کردن نوشیدنی‌های خوشمزه متناسب با ذائقه او.

چرا باریستایی شغلی بین‌المللی است؟

کسب مهارت‌ های فنی

باریستا باید همه کار بلد باشد، یعنی علاوه بر آشنایی با مهارت تهیه انواع قهوه بتواند در صورت نیاز به تعمیر دستگاه اسپرسو ساز و آسیاب قهوه نیز بپردازد. یک باریستای زبردست، همه فن حریف است و هیچ چیزی نمی‌تواند او را در دنیای قهوه متوقف کند حتی خراب شدن دستگاه اسپرسو ساز.

مهارت های باریستایی بین المللی هستند

باریستایی در فهرست مشاغل پولساز دنیا قرار دارد، در هر جایی از این کره آبی می‌توانید دوره باریستا را بگذرانید و برای ورود به بازار کار آماده شوید. مهارت‌های این شغل بین‌المللی هستند، یعنی شما با شناخت انواع قهوه، روش‌های رست، تکنیک‌های دم‌آوری و شناخت طعم‌های قهوه می‌توانید در هر نقطه‌ای از جهان مشغول کار شوید.

برای حرفه‌ای شدن باید تکرار و تمرین داشته باشید، به عبارتی کار نیکو کردن از پر کردن است. بخشی از زمان خود را به امتحان کردن روش‌های مختلف بپردازید، با دستکاری کردن نسبت دانه‌های قهوه و اضافه کردن مواد مختلف می‌توانید یک نوشیدنی جدید تهیه و آن را به نام خود ثبت کنید.

منابع آموزشی دوره باریستا یکسان هستند و شما با یادگیری چم و خم این مسیر پرماجرا می‌توانید در جهانی فراتر از محل زندگی خود به ماجراجویی بپردازید و به سمت موفقیت گام بردارید. صنعت قهوه پتانسیل بسیار زیادی دارد با ورود به این عرصه جذاب و خوش عطر و طعم جای پای خود را سفت کنید.

چرا باریستایی شغلی بین‌المللی است؟

مدرک بین المللی باریستا

اگر به قهوه علاقه دارید و از بازی عطر و طعم لذت می‌برید، باریستایی شغل ایده‌آل شما است. برای ورود به این شغل باید در دوره آموزش باریستا شرکت کنید و مهارت‌های لازم را به دست بیاورید. آسان‌ترین راه برای آموزش و کسب مهارت، شرکت در دوره‌های آکادمی کافه نیرو است.

در این مرکز تخصصی شما بر اساس سرفصل‌های استاندارد انجمن قهوه تخصصی (SCA) آموزش می‌بینید و مدرک باریستایی قابل ترجمه از سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت می‌کنید که با استناد به آن می‌توانید برای ورود به بازار کار در سطح بین‌الملل آماده شوید. دوست عزیز ادعایی مبنی بر دریافت گواهی مدرک بین‌المللی باریستایی یک ادعای پوچ و از اساس باطل است بنابراین باید هوشیار باشید و در دام افراد فرصت طلب گرفتار نشوید.

چرا باریستایی شغلی بین‌المللی است؟

در کافه نیرو قهوه مانند موم کف دست شما است تا به صورت تخصصی با ویژگی‌های انواع قهوه آشنا شوید. سپس به کمک ابزارهای تخصصی مانند کمکس، اسپرسو ساز، فرنچ پرس و تجهیزات دیگر به دم‌آوری انواع قهوه بپردازید و با نحوه تهیه انواع نوشیدنی بر پایه اسپرسو مانند لته، ماکیاتو، دالگونا و موارد مشابه آشنا شوید.

در این دوره ریزه‌کاری‌ها لته آرت را یاد می‌گیرید و با طرح‌های جذابی مانند قلب و رزتا هنرنمایی‌ می‌کنید. محیط آموزش بسیار دوستانه است و جلسات با حضور تعداد کمی از هنرجویان برگزار می‌شود بنابراین علاوه بر بالا بودن کیفیت جلسات، فرصت کافی برای تمرین و تکرار دارید.

اگر متقاضی شرکت در این دوره آموزشی و کسب مدرک باریستا هستید اما در تهران سکونت ندارید نگران اسکان خود نباشید. کافه نیرو مسیر را برای شما هموار کرده‌ است که بتوانید بدون دغدغه‌ به کسب مهارت باریستایی بپردازید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج