۱۴۵۶۷۷۹
۳۵۱
۳۵۱
پ

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

رقابت جنگنده‌های قدرتمند نسل پنجم با یکدیگر، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین رقابت‌های فعلی در دنیای جنگنده‌ها محسوب می‌شود؛ به خصوص که سازنده‌های آن‌ها دو رقیب دیرینه باشند.

خبرآنلاین: جنگنده F-۳۵ Lightning II و سوخو  Su-۵۷روسیه، هر دو جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم هستند، اما تفاوت قابل توجهی در قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود دارند.

سوخو Su-۵۷، اولین هواپیمای رادارگریز روسیه بود و نشان دهنده یک جهش تکنولوژیکی برای این کشور به حساب می‌آمد. البته این هواپیما به دلیل مشکلات تولید در تعداد محدودی تولید شده است. با توجه به تمرکز منابع روسیه بر جنگ در اوکراین، توسعه تولید Su-۵۷ بعید به نظر می رسد.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

سوخو-۵۷ روسیه در ابتدا در طول جنگ سرد و زمانی که اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار یک جت جنگنده نسل بعدی را در نظر گرفت، طراحی شد. با این حال، پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، این پروژه به تعویق افتاد. اولین جنگنده نسل پنجم روسیه تا سال ۲۰۲۰ معرفی نشد.

سوخوی Su-۵۷، ‌ اولین هواپیمای روسی بود که دارای فناوری رادارگریزی بود. این هواپیما جهشی بزرگ در فناوری برای روسیه بود. کرملین به خود می بالید که Su-۵۷ قادر به درگیر شدن و انهدام مجموعه وسیعی از اهداف زمینی، هوایی و دریایی است.

اگرچه Su-۵۷ از سرعت بالاتری برخوردار است، اما فناوری رادارگریزی F-۳۵ به آن اجازه می دهد تا اهداف را قبل از دیده شدن، شناسایی و درگیر کند. F-۳۵ که در تعداد زیادی تولید می شود، به دلیل فناوری‌های پیشرفته و حسگرهایی با وضوح بالا بسیار مشهور است.

F-۳۵ ممکن است کندتر از همتای روسی خود باشد، اما اعتقاد بر این است که دارای قابلیت های رادارگریز بهتری است و به آن اجازه می دهد قبل از شناسایی، هواپیماهای دشمن را هدف قرار دهد.

سوخو ۵۷ بهتر است یا اف ۳۵ آمریکایی؟

F-۳۵ از موتور پرت اند ویتنی F۱۳۵ استفاده می کند که حداکثر سرعت ۱.۶ ماخ را به آن می دهد. علاوه بر آن، این جنگنده مجهز به قابلیتی است که یک تصویر یکپارچه از میدان جنگ ایجاد می کند و آگاهی موقعیتی خلبان خود را افزایش می دهد.

علی‌رغم ادعای روسیه مبنی بر اینکه Su-۵۷ قدرتمندترین جنگنده نسل پنجمی است که می‌توان به آسمان برد، اما این هواپیما در برابر جنگنده‌های F-۳۵ شرایط سختی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج