۱۴۵۶۵۸۲
۷۰
۷۰
پ

روایتی شرقی در فیلم «آسمان غرب»

فیلم سینمایی آسمان غرب تلاش کرده تا قهرمان دوران دفاع مقدس را با سبک سینمای شرقی به تصویر بکشد و قهمانش هم خصوصیت‌های قهرمان‌های شرقی را به خود بگیرد.

به گزارش فیلم نت نیوز، فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی و نویسندگی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، محصول سال ۱۴۰۲، یک اثر سینمایی در ژانر جنگی و اجتماعی است که بر اساس واقعیت‌های تاریخی دوران جنگ ایران و عراق ساخته شده است. این فیلم اخیرا در سینما آنلاین  فیلم نت به نمایش درآمده است. فیلم به نقش‌های قهرمانانه شخصیت‌های واقعی در این دوران، به‌ویژه علی‌اکبر شیرودی، یکی از خلبانان برجسته دوران جنگ، می‌پردازد.

روایتی شرقی در فیلم «آسمان غرب»

محور اصلی داستان فیلم «آسمان غرب» به زندگی و رشادت‌های علی‌اکبر شیرودی (با بازی میلاد کی‌مرام)، یکی از قهرمانان دوران جنگ ایران و عراق می‌پردازد. این فیلم زندگی او را از دوران آغاز جنگ تا وقایع مهمی که در جبهه‌های جنگ غرب ایران رخ داده، به تصویر می‌کشد. در کنار او شخصیت‌هایی مانند حسین ادبیان (با بازی امیرحسین آرمان) و حسین همدانی (با بازی آرمین رحیمیان) نیز به‌عنوان هم‌رزمان او در فیلم حضور دارند.

قهرمان‌های شرقی سینما از ژاپن گرفته تا چین و هند خصوصیت‌های ویژه خود را دارند. عموما تلاش می‌کنند برای ارائه اکت قهرمانانه خود همراهی عمومی را هم با خود داشته باشند بر خلاف قهرمانان هالیوودی که اغلب به صورت فردی یا در نهایت با همراهی یک دوست فرآیند فیلم را پیش می‌برند.

سینمای بالیوود اغلب در معرفی قهرمان از گروه همراهان استفاده می‌کند یا سینمای آسیای شرقی هم همینطور.

آسمان غرب هم تلاش می‌کند قهرمانش را با کنش‌های اجتماعی همراه کند و مردم را در کنار خود داشته باشد تا اصالت قهرمان شرقی را به همراه داشته باشد.

شاید بتوان گفت محمد عسگری  در بازسازی  فضای تاریخی جنگ و نشان دادن واقعیت‌های جبهه‌ها درست عمل کرده باشد. او توانسته است لحظات پراسترس و بحرانی جنگ را به خوبی به تصویر بکشد و تماشاگر را با حال و هوای آن زمان آشنا کند. اما گاهی سرعت کاتها و ریتم صحنه‌های اکشن آنقدر زیاد می‌شود که دیدن فیلم روی پرده سینما را سخت می‌کند.

یکی از نقاط قوت فیلم، پرداخت عاطفی و انسانی به شخصیت‌ها در کنار روایت جنگی است. فیلم تنها به نمایش صحنه‌های جنگی محدود نمی‌شود، بلکه به روابط انسانی، دوستی‌ها و فداکاری‌های این افراد نیز می‌پردازد.

با وجود تحسین‌های بسیار، برخی منتقدان معتقد بودند که فیلم در بخش‌هایی از نظر روایت داستان و فیلمنامه دچار ضعف است. به‌ویژه در بخش‌هایی از فیلم که دیالوگ‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها کمتر توانسته‌اند عمق واقعی این قهرمانان را نشان دهند.

آسمان غرب را در سینما آنلاین فیلم نت تماشا کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج