۱۴۵۶۵۷۶
۳ نظر
۱۷۴
۳ نظر
۱۷۴
پ

مشکل صداوسیما این است که «مردم» را نمی‌بیند

محمد باقری، نماینده مردم آذربایجان شرقی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مساله نظارت بر شبکه نمایش خانگی را در صورت هماهنگی با هنرمندان مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت باید چارچوب و قاعده منطقی داشته باشد.

خبرآنلاین: محمد باقری، نماینده مردم آذربایجان شرقی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مساله نظارت بر شبکه نمایش خانگی را در صورت هماهنگی با هنرمندان مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت باید چارچوب و قاعده منطقی داشته باشد.

وی درباره تأثیر فعالیت پلتفرم‌های خانگی در کاهش قدرت فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان هم توضیح داد: در فضای تولیدات رسانه‌ای، اعم از شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های خانگی و یا صداوسیما، هر چقدر بتوانیم تولیدات باکیفیت‌تری داشته باشیم و نسبت به نیازهای مردم و مخاطبان غافل نباشیم، حتما رقبایی مانند شبکه‌های ماهواره‌ای فرصت عرض اندام پیدا نخواهند کرد. 

مشکل صداوسیما این است که «مردم» را نمی‌بیند

این نماینده مجلس با اشاره به برخی رفتارهای جناحی و خاص در برنامه‌های صداوسیما «فقدان نظرات مردم» را عامل اصلی این اتفاق دانست و ادامه داد: در حال حاضر هم در صداوسیما و هم در پلتفرم‌های خانگی، به‌نظر می‌رسد، همچنان شاهد غلبه تولیدات دستوری هستیم و می‌توان گفت توجه کمتری به «مردم» می‌شود. بعد از آنکه سامانه‌هایی مانند فیلیمو و نماوا و ...مشابه آن‌ها به میدان آمده‌اند، تا حدودی از این فضا فاصله گرفته‌ایم و شکر خدا شاهد کمرنگ شدن نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای در فضای سرگرمی هستیم.  

وی تأکید کرد: وقتی مخاطبان ببینند که در یک بستر محتوای خوب و باکیفیت تولید می‌شود، قطعا آن را دنبال خواهند کرد و به تبع دیگر شاهد رونق استقبال از شبکه‌های ماهواره‌ای نخواهیم بود.

باقری درباره ایجاد محدودیت برای فعالیت پلتفرم‌های نمایش خانگی به بهانه نظارت نیز تأکید کرد: این بازار، بازاری نیست که بتوان امکان فعالیت در آن را مسدود کرد، چراکه فعالان آن به تولیدات زیرزمینی رو خواهند آورد. در عین حال قطعا باید بر این فضا نظارت وجود داشته باشد. یعنی نمی‌توان این فضا را به حال خود رها کرد و باید سازوکاری برای نظارت منطقی و اصولی بر تولیدات این بسترها فراهم آورد. سازوکاری که هنرمندان هم آن را پذیرفته باشند و برمبنای آن اقدام به تولید کنند.

وی ادامه داد: هر گونه ایجاد محدودیت غیراصولی برای فعالیت‌های مرتبط با پلتفرم‌های خانگی، قطعا آسیب‌رسان خواهد بود و باردیگر شاهد قدرت گرفتن شبکه‌های ماهواره‌ای خواهیم بود. در عین تأکید بر لزوم نظارت بر تولیدات شبکه خانگی، نباید فراموش کنیم که این نظارت باید سازوکاری اصولی و منطقی داشته باشد تا هنرمندان خودشان نسبت به آن پایبند باشند. 

این نماینده مجلس درباره شکستن انحصار صداوسیما به‌واسطه توسعه شبکه نمایش خانگی هم گفت: از زمانی که پلتفرم‌های خانگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، یکی از اتفاقات مثبتی که رقم زدند، همین شکستن انحصار تولید در صداوسیما بود. صداوسیما زمانی در این میدان یکه‌تازی می‌کرد اما حالا شبکه نمایش خانگی بخشی از این فضا را از آن خود کرده است. در این شرایط حتما صداوسیما هم باید از فعالیت پلتفرم‌های خانگی حمایت کند، هم در زمینه تبلیغات و هم در زمینه تولید محتوا هر گونه حمایت از پلتفرم‌ها خانگی برای فرهنگ عمومی کشور، برکاتی را به همراه خواهد داشت. 

درباره دنبال کردن تولیدات شبکه نمایش خانگی، گفت: شخصا به‌عنوان نماینده مجلس، با توجه به مشغله کاری زیادی که داریم، می‌توانم بگویم تاحدودی پیگیر فعالیت پلتفرم‌ها و بسترهای فعال در شبکه خانگی هستم و اینگونه نیست که نظارت و پیگیری کاملی در این زمینه داشته باشم اما به‌عنوان سرگرمی و در اوقات فراغت برخی از تولیدات شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کنم. 

باقری درباره استفاده از بسترهای اشتراک ویدئو مانند «آپارات» هم توضیح داد: تا جایی که می‌دانم، سایت آپارات یکی از اولین بسترهایی بود که امکان اشتراک ویدئو و تولید محتوا به‌صورت خانگی را فراهم آورد و امروز به‌واسطه همین سابقه‌ای که دارد، می‌تواند تأثیرگذاری بالایی در جامعه داشته باشد. امیدوارم این سایت در ادامه همین مسیر، زمینه‌ای فراهم بیاورد تا تعداد بیشتری از مردم، به آن مراجعه کنند تا هم فرصت بیشتری برای فعالیت در این فضا داشته باشند و هم به‌واسطه تولید محتوای مناسب، شاهد تأثیرگذاری مثبت‌تر آن در جامعه باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • کهنه سرباز

      دریغ از سیما یک نوار مشکی برصفحه برای فوت جانسوز معدن کاران.....این نیز بگذرد.....

    • ناشناس

      صدا سیما داره بین مردم فرقه میندازد این کار لتمه به ایران می زند

    • ناشناس

      ماشالله تو همه حوزه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج