۱۴۵۶۲۰۵
۱ نظر
۴۴۶
۱ نظر
۴۴۶
پ

قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به این کشور است

در رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت جهان سنگاپور با پست سر گذاشتن اسپانیا، رتبه اول را از آن خود کرد، با این وجود رتبه‌های دوم تا پنجم این فهرست همچنان در اختیار کشورهای اروپایی قرار دارد.

ایمنا: سنگاپور در رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت جهان به صدر رسید و جایگاه اسپانیا، رتبه اول، را از آن خود کرد؛ فرانسه، ایتالیا و مجارستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به این کشور است

رتبه‌بندی حاضر توسط VisaGuide.World و شاخص پاسپورت هنلی به‌عنوان یکی از قابل‌اعتمادترین رتبه‌بندی‌ها در صنعت سفر و با ارزیابی ۱۹۹ کشور و منطقه در سطح جهانی به‌دست‌آمده است.

نحوه رتبه‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌ها

رتبه‌بندی پاسپورت VisaGuide.World که چهار بار در سال منتشر می‌شود، تعداد مقاصدی را بررسی می‌کند که دارندگان گذرنامه می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها دسترسی داشته باشند. هنلی، که به‌طور معمول به‌عنوان مرجع در نظر گرفته می‌شود نیز رویکردی مشابه دارد.

در این رتبه‌بندی نتایج ارزیابی مقاصد گردشگری بر اساس عواملی هم‌چون دسترسی بدون ویزا، مجوز سفر الکترونیکی (ETA)، ویزای ورود، ویزای الکترونیکی تأییدشده سفارت، سفر بدون گذرنامه یا ورود ممنوع و جابه‌جایی جهانی، سپس ایجاد امتیاز اهمیت مقصد (DSS) به‌صورت اختصاص مقداری منحصربه‌فرد به هر پاسپورت سنجیده می‌شود.

DSS همچنین امتیازهایی را برای تولید ناخالص داخلی، قدرت جهانی و توسعه گردشگری هر کشور تعیین می‌کند، با این حال همه معیارها در آن برابر در نظر گرفته نمی‌شوند. برای مثال دسترسی بدون ویزا به کشوری با DSS بالا امتیاز بیشتری نسبت به ورود به کشوری با امتیاز پایین برای پاسپورت در این شاخص کسب می‌کند. البته امتیاز DSS برای همه کشورها لحاظ نمی‌شود، بنابراین شاخص نهایی ممکن است به‌طور قابل‌توجهی تحت‌تأثیر فاکتورهای دیگر قرار گیرد.

قدرتمندترین پاسپورت جهان در سپتامبر ۲۰۲۴

با استفاده از این سیستم مشخص شد که پاسپورت سنگاپور با امتیاز ۹۱.۲۷ از ۱۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۴، به‌طور رسمی قدرتمندترین پاسپورت در کل جهان است. پس از آن نیز اسپانیا با امتیاز ۹۰.۶۰، فرانسه با امتیاز ۹۰.۵۳، ایتالیا با امتیاز ۹۰.۳۱ و مجارستان با امتیاز ۹۰.۲۸ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

با این حال اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی از مزایایی برخوردارند که سنگاپور نیست؛ دارندگان پاسپورت این کشورها به لطف وجود اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می‌توانند بدون استفاده از گذرنامه خود به بیش از ۳۰ کشور سفر کنند. برای این شهروندان، سفر تنها با کارت شناسایی امکان‌پذیر است و این امر تردد آن‌ها را آسان می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      رتبه ایران چنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج