۱۴۵۵۴۸۱
۷۵۹
۷۵۹
پ

سیگنال حادثه بیروت به بازار ارز ایران

بازار ارز تهران در روز سه‌شنبه به دلیل رویدادهای اخیر در منطقه، دوباره دچار هیجان شد و نوسانات صعودی را تجربه کرد.

خبرآنلاین: بازار ارز تهران در روز سه‌شنبه به دلیل رویدادهای اخیر در منطقه، دوباره دچار هیجان شد و نوسانات صعودی را تجربه کرد.

سیگنال حادثه بیروت به بازار ارز ایران

در روز چهارشنبه، این هیجان تا حدی کاهش یافت و تعداد کمتری از افراد در موقعیت خرید ارز قرار گرفتند. در این میان، توجه اکثر بازیگران ارزی به سفر نزدیک مسعود پزشکیان به نیویورک و احتمال از سرگیری مذاکرات برجام معطوف شده است.

قیمت دلار که مدتی را در محدوده ۵۹ هزارو ۲۵۰ تومان سپری کرده بود پس از حوادث اخیر در منطقه، از جمله انفجار پیجرها در نقاط مختلف لبنان، به ویژه بیروت، واکنش هیجانی و افزایشی نشان داد. در روز سه‌شنبه، این قیمت به ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در معاملات پشت خطی شب گذشته به ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان افزایش یافت.

با این حال در روز چهارشنبه قیمت دلار در تهران نوسان صعودی قابل ملاحظه را ثبت نکرد و نتوانست بالای مرز ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان تثبیت دهد؛ بنابراین با ۵۹ هزارو ۷۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر با یک پله کاهش نسبت به روز قبل تقریبا ثابت ماند.

از تهران که بگذریم،اسکناس آمریکایی در بازار ارز هرات نیز صبح امروز با گپ مثبت باز شد و به روی ۵۹ هزار ۵۰۰ تومان قرار گرفت اما در ادامه با رفت و برگشت قیمت درهم امارات نزولی شد و با ۵۹ هزارو ۲۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است درهم امارات که روز قبل با ۱۶ هزارو ۲۷۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود روز چهارشنبه تا ۱۶ هزارو ۳۲۰ تومان بالا رفت اما ور ادامه از سرعت صعودی آن کاسته شد و نسبت به روز سه شنبه ثابت ماند.

در حال حاضر، توجه همه به سفر نزدیک مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، به نیویورک و نتایج آن معطوف شده است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در روزهای اخیر نشانه‌های مثبتی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام به بازار ارسال شده و این امر باعث افزایش دقت و توجه بازیگران ارزی شده است. 

شایان ذکر است که از زمان آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید ایران، او به دنبال بهبود روابط با غرب بوده است. روزنامه فایننشال‌تایمز نیز به تازگی با تحلیل محتوای نخستین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور، آن را نشانه‌ای از تمایل به مذاکرات با غرب در آستانه سفر به نیویورک تلقی کرده است. این روزنامه، آمادگی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و رد ارسال موشک به روسیه را دو پیام کلیدی این نشست خبری دانسته است.

برخی از فعالان بازار معتقدند که در حال حاضر بازارساز تلاش می‌کند تا قیمت دلار آمریکایی را در محدوده ۵۸ هزار  تومان و ۵۹ هزار تومان نگه دارد. به گفته آن‌ها، ناحیه ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر قیمت از این محدوده خارج شده و تثبیت شود، مسیر بعدی آن به روشن تر خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج