واکنش ایرانخودرو به نصف شدن «دنا» در تصادف
ایرانخودرو به خبر نصف شدن خودرو در تصادف پیرانشهر واکنش نشان داد.
ایسنا: ایرانخودرو در واکنش به تصاویر منتشر شده از حادثه تصادفی که متاسفانه منجر به فوت دو هموطن شده، تاکید کرده، خودرو دارای تصادفات متعدد بوده که از نواحی مختلف به طور غیر اصولی در خارج از شبکه ایرانخودرو به هم جوشکاری و متصل شده است.
ایرانخودرو در واکنش به انتشار اخبار این تصادف اعلام کرد: «بررسیهای صورت گرفته نشان میدهد، خودروی مذکور تولید سال ۱۳۹۶بوده و دارای دو تصادف سنگین، یکبار در سال ۱۳۹۷ و یکبار در سال ۱۳۹۹ بوده است.
تصادف اول به نحوی بوده که برای بازسازی خودرو، قسمتهای بدنهای خودرو در ناحیه عقب شامل سرشاسیهای عقب، سینی کف اتاق و صندوق، گلگیرهای داخلی و بیرونی عقب و بسیاری از مجموعههای اصلی خودرو نظیر ایربگها، اکسل عقب، درها، رینگ و تایر، پلوسها و ... تعویض شده است.
خودرو مجددا در سال ۱۳۹۹ دچار تصادف سنگین و واژگونی شده و در بازسازی غیراستاندارد خودروی اوراقی و تصادفی توسط خریدار بعدی، با وجود اینکه به منظور بازسازی صحیح خودرو، نیاز به تعویض کامل اتاق آن بوده، تمامی قسمتهای بدنه خودرو شامل سقف، ستونها، سینی کف، گلگیرها و ... به صورت جداگانه به یکدیگر جوشکاری و متصل شده که در این تصادف دچار جدایی شده است. لذا بدیهی است، جدا شدن خودرو مرتبط با کیفیت محصول تولیدی اولیه شرکت ایران خودرو نیست.
تمامی خودروهای تولیدی ایرانخودرو مطابق دستورالعملهای استاندارد، تستهای تصادف (Crash) را در موسسات معتبر بین المللی با موفقیت گذرانده و تاییدیه لازم را برای شماره گذاری دریافت کرده اند.
ضمن آنکه، تمدید مجوز شماره گذاری خودروها به صورت دورهای صورت میپذیرد که آخرین آزمون انجام شده بر روی خودروی دناپلاس در سال ۱۴۰۲ با موفقیت در مرکز آزمون معتبر خارجی صورت گرفته است.
مناسب است، نهادهای مرتبط نظارتی در خصوص احیا و بهکارگیری مجدد خودروهای تصادفی با خسارت سنگین و مشابه مورد فوق، موضوع را مد نظر قرار داده و در جهت صیانت از کاربران خودروها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات، نسبت به نظارتهای لازم در خصوص تداوم رعایت اصول ایمنی و استاندارد در خودروهای تعمیر شده در خارج از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان اهتمام لازم را به عمل آورند.»
نظر کاربران
عجب توجیه خوبی چرا در تصادفات اولیه مجبور ب تعویض انها شده خیلی محکم بوده
مطابق با استانداره ای بررهای میباشد. به ترمز ش اصلا اعتماد ندارم. ورق سقف ماشینم با دست داخل میرود.جمع کنید این خودرو سازیتان را
ایکس ۵۵ که ماه پیش از وسط نصف شد چی .اونم این مراحل گذرونده بود؟
اگه دولت زورش به خودروساز داخلی نمی رسه به مردم اعلام کنه.
حالا انگار اگه کاملا سالم بود تمام سرنشینا سالم بودن!!!!!
خخخخ
هیچ فرقی نداشت اگه خودرو هم کاملا سالم بود!!!!
خیلی دلیل قانع کننده ای بود
جنگ آنقدر تلفات نداشت که ایران خودرو و سایپا داشت
کیفیت ضعیف خودروهای داخلی در مقایسه با خودروها خارجی نیاز به این همه افسانه و داستان ندارد مضاف بر اینکه در شرایط مختلف این خودروها ضعف خود را به مردم نشان داده اند و روایت ایران خودرو چیزی از ضعف کیفیتآن نمی کاهد.
یکی نیس بگه خواهشا ببند ..خواهشا بببند...اگ ببندی کسی نمیگه لالی خاک بسرتون باماشین تولید کردنتون
...جای تطهیر برای ایرانخودرو وسایرین وجودنداره.....
واقعا توجیه فوق تخصصی بود
عجب دروغی سرهم کردید نردم گوششان دراز نیست
آره مرگ خودت شما راست می گی
اتفاقاً در تصادف اول بدنه از وسط به دو نیم تقسیم شده.
اسباببازی هست
خواهشا دروغ نگید سال ۹۶ اصلا دنا پلاس تولید نمیشد چرا حرف راست نمیزنید بابا این ماشین بدنش قوطی رانی هست بفهمید
راست مبگه بخدا چون از فولاد میسارن ماشیناشون حرف نداره فقط نمیدونم چرا کل ماشین ورقش عین کاغذ نازک
کاملا متاسفم برا ایران خوردو .که با دروغ وقصه پردازی میخاد مردم را گمراه کنه.اینا همش کشکه.
من یه پرایددارم باصدتادناعوض نمیکنم پرایده هاولی کلربلدوزرومکنه