قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۲۳۳۸
۱۷۰۰
۱۷۰۰
پ

تصویر جذاب ثبت شده از جای پای دو یوزپلنگ در توران

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جای پای دو یوز برای اولین بار در منطقه جنوب شرق توران دیده شد.

خبرگزاری صداوسیما: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جای پای دو یوز برای اولین بار در منطقه جنوب شرق توران دیده شد.

تصویر جذاب ثبت شده از جای پای دو یوزپلنگ در توران

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این محدوده حضور هیچ یوزپلنگی ثبت نشده بود، اما وقتی قوچ و میش در این منطقه رها شد، از رد پای یوز و لاشه میشی که یوز آن را شکار کرده بود، حضور یوز در این محدوده مسجل شد.

حسن اکبری افزود: با بررسی‌های بیشتر از ردپای یوز مشخص شد که حداقل ۲ قلاده یوز در این منطقه حضور دارند. وی با اشاره به حفاظت مشارکتی در جنوب شرقی توران از شش ماه پیش گفت: هر چقدر زیستگاه‌های اطراف توران برای زندگی یوز امن‌تر شود بقای این گونه افزایش خواهد یافت و نسبت به آینده این گونه جانوری امیدوارتر خواهیم بود.

تصویر جذاب ثبت شده از جای پای دو یوزپلنگ در توران

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از پایش دوربین‌های سازمان حفاظت محیط زیست، در این سال‌ها وضع یوزپلنگ ایرانی بهتر شده به گونه‌ای که ۱۰ قلاده توله یوز در مجموعه توران و زیستگاه‌های اطراف آن رصد شده است که ۵ ماده بالغ اند، یک قلاده نر بالغ و ۴ قلاده هم ماده جوان اند و در مجموع در پایگاه تکثیر توران ۲۱ قلاده یوزپلنگ شناسنامه دار زیست می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج