قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۱۸۴
۱ نظر
۳۲۴
۱ نظر
۳۲۴
پ

ابراز علاقمندی این کشور به عضویت در بریکس

سفیر روسیه در شیلی در مصاحبه‌ای تاکید کرد این کشور حوزه آمریکای لاتین در ادامه جریان کشش کشورهای این منطقه به سمت عضویت در سازمان «بریکس» برای ورود به این سازمان ابراز علاقمندی کرده است

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در شیلی در مصاحبه‌ای تاکید کرد این کشور حوزه آمریکای لاتین در ادامه جریان کشش کشورهای این منطقه به سمت عضویت در سازمان «بریکس» برای ورود به این سازمان ابراز علاقمندی کرده است.

ابراز علاقمندی این کشور به عضویت در بریکس

سفیر روسیه در شیلی از علاقمندی این کشور حوزه آمریکای لاتین به عضویت در سازمان بریکس خبر داد.

تاس گزارش داد، ، «ولادیمیر بلینسکی» ، سفیر روسیه در شیلی در مصاحبه‌ای تاکید کرد این کشور حوزه آمریکای لاتین در ادامه جریان کشش کشورهای این منطقه به سمت عضویت در سازمان «بریکس» برای ورود به این سازمان ابراز علاقمندی کرده است.

فرستاده روسیه به شیلی گفت: «طبیعتا شیلی به موضوع بریکس و گسترش و توسعه پویای این گروه توجه داشته و این کشور به طور سنتی توجه نزدیک خود را به روندهای همگرایی معطوف داشته و دائما در جستجوی فرصت‌های جدید برای پیوستن به زنجیره‌های تامین جهانی است.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «مطمئنا استنباط آنها از سازمان بریکس از جمله در طول دوران ریاست روسیه بر این سازمان منطبق با نیازهای کنونی بوده و بی‌تردید این ابراز علاقه به بریکس هم در شیلی و هم در کشورهای دیگر منطقه که با واقع‌گرایی رو به سمت یکی از مراکز توسعه جهان چند قطبی نوین آورده‌اند، هر چه قدرتمند‌تر شده و رشد خواهد یافت.»

به نوشته خبرگزاری «تاس» بلوک بریکس در حال حاضر شامل ۱۰ کشور عضو است اما از زمان ظهور پیدا کردن در سال۲۰۰۶ تا کنون ۲ موج گسترش را تجربه کرده است. در سال۲۰۱۱ آفریقای جنوبی نیز به جمع اعضای اولیه این بلوک که شامل برزیل، روسیه، هند و چین می‌شد پیوست و نام بریکس رسما روی این بلوک قرار گرفت.

در اوت ۲۰۲۳ سازمان از ۶ نامزد دیگر برای پیوستن به بریکس دعوت کرد که شامل آرژانتین نیز بود اما دولت آرژانتین در دسامبر سال گذشته میلادی رسما نظرش را تغییر داده و این دعوت را رد کرد و در ادامه پنج کشور دیگر شامل مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی رسما در اول ژانیه ۲۰۲۴ به بریکس ملحق شدند.از ابتدای سال۲۰۲۴ روسیه ریاست دوره‌ای یک ساله بریکس را عهده‌دار شد. مهم‌ترین رویداد در دوره ریاست روسیه بر بریکس، اجلاس این بلوک در اکتبر ۲۰۲۴ در کازان واقع در جمهوری تاتارستان روسیه است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شما هم ابراز علاقمندی کنیم به اروپا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج