قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۱۴۹
۳ نظر
۳۱۹۴
۳ نظر
۳۱۹۴
پ

اتفاقی در آسمان ایران که جیب طالبان را پر پول کرد!

با تغییر مسیر برخی هواپیماهای مسافربری از آسمان ایران به آسمان افغانستان، حکومت طالبان می‌گوید در ۲۴ ساعت ۲۶۵ هواپیما از فضای افغانستان عبور می‌کند.

انتخاب: با تغییر مسیر برخی هواپیماهای مسافربری از آسمان ایران به آسمان افغانستان، حکومت طالبان می‌گوید در ۲۴ ساعت ۲۶۵ هواپیما از فضای افغانستان عبور می‌کند. حکومت طالبان گفته است که از هر پرواز بر فراز افغانستان ۷۰۰ دلار دریافت می‌کند و از این محل روزانه ده‌ها هزار دلار درآمد دارد.

اتفاقی در آسمان ایران که جیب طالبان را پر پول کرد!

اخیرا رویترز گزارش داد که شرکت‌های هواپیمایی جهان با ناامن شدن فضای هوایی در ایران و خاورمیانه، آسمان افغانستان را گزینه امن‌تری برای عبور به جنوب و شرق آسیا می‌دانند.

امام الدین احمدی، رئیس نشرات وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت طالبان گفت: «اکنون در ۲۴ ساعت ۲۶۵ پرواز براساس تازه‌ترین آماری‌که من دریافت کردم، از فضای افغانستان عبور می‌کند و شرکت‌‌های مختلف مثل بریتیش ایرویز،‌ لوفت‌هانزا، شرکت‌ ایرآستانه، ایرایندیا،‌ امریکن ایرلاینز، شرکت هوایی بنگلادش، سنگاپورایرلاینز.... شامل آن هستند.»

شرکت‌های بریتش ایرویز، لوفت‌هانزا و سنگاپور ایرلاینز، سه سال پیش با تسلط طالبان و توقف خدمات کنترل ترافیک هوایی، عبور از افغانستان را که در مسیرهای اصلی بین آسیا و اروپا قرار دارد، متوقف کردند.

اوتان دی‌بروین، یک خلبان تجاری و رئیس انجمن کابین خلبان اروپا، به رویترز گفت: «احساس پرواز بر فراز یک منطقه درگیری را دوست ندارم، در واقع نمی‌دانید چه اتفاق می‌افتد.

اکنون خطوط هوایی به طور فزاینده‌ای آسمان بین ایران و اسرائیل را خطرناک‌تر از حریم هوایی افغانستان می‌دانند. بسیاری از آنها به مسیر از طریق حریم هوایی ایران و خاورمیانه پس از بسته شدن آسمان روسیه به روی اکثر هواپیماهای غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ رو آوردند.

سایر شرکت‌های هواپیمایی که از آوریل امسال پروازهای خود را بر فراز افغانستان افزایش داده‌اند عبارتند از ترکیش ایرلاینز، تای ایرویز و گروه ایرفرانس-کی‌ال‌ام.

کی‌ال‌ام گفته است: «بر اساس اطلاعات امنیتی، کی‌ال‌ام و سایر خطوط هوایی در حال حاضر تنها در مسیرهای خاص و فقط در ارتفاعات بالای افغانستان پرواز می‌کنند.»

شرکت تایوانی ایواایر که حدود یک ماه پیش استفاده از فضای افغانستان را آغاز کرده است، به رویترز گفته است که مسیرها را بر اساس ایمنی، وضعیت بین‌المللی فعلی و توصیه‌های پروازی انتخاب می‌کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      وقتی مسئولان مدیریت و تخصص ندارند
      در امد گردشگری را سوزاندن

    • محسن

      ... جهان بر علیه ما شده

    • الف

      هیچ فرقی به حال ملت ایران نمکند زمانی در دوران خانمی وهاشمی ایران تحریم نبود وهم نفت میفروختن وهم گاز وهم پتروشیمی وهواپیما ها از اسمان ایران رد میشدن ودولت کلی درامد داست باز هم تورم وبود ومردم فقیر بودن فقط پول برای رانت خوران واختلاس گران ونجومی بگیران بود من از خدایم هست ایران حتی یک دولار درامد نداشته باشد چون هیچ فرقی به جال من فرق نخواهد کرد فقط به حال رانت خوران واختلاس گران ونجومی بگیران فرق خواهد کرد ملت فقیر همان فقیر هستند وخواهند بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج