۱۴۴۵۴۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

معضل تماس های تفریحی با اورژانس ۱۱۵

رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با مزاحمان تلفانی اورژانس ۱۱۵ وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت، مزاحمت های تلفنی و برخورد با اینگونه افراد را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز اورژانس کشور با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با مزاحمان تلفانی اورژانس ۱۱۵ وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت، مزاحمت های تلفنی و برخورد با اینگونه افراد را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.

دکتر امین صابری نیا، استفاده از تفریحات نابجا از جمله تماس های تلفنی با اورژانس ۱۱۵ را یکی از معضلات موجود در بخش اورژانس پیش بیمارستانی دانست و افزود: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از شهروندان با مزاحمت تلفنی باعث اختلال در امداد رسانی می شوند، این مسئله در برخی از موارد در پاره ای از نیازهای مردم برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی، ما را دچار مشکل می کند.

وی عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستانی را یکی از دلایل تماسها و مزاحمتهای مردم برشمرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ناوگان آمبولانسی مواجه هستیم و باید از همین آمبولانسهای موجود حداکثر استفاده را کنیم. از زمانی که شهروندان با 115 تماس می گیرند و با ارائه اطلاعات باعث می شوند آمبولانس از محل استقرار به محل اطلاع رسانی دوستان مراجعه می کنند، بنابراین این آمبولانسها از ناوگان امداد رسانی کشور خارج می شوند.

ممکن است در آن زمان یکی از شهروندان که در پاره ای از موارد شاید از وابستگان و بستگان نزدیک همان فرد باشد، نیاز شدید به کمکهای اورژانس و خدمات پزشکی پیدا کند؛ ولی متاسفانه به خاطر یک شوخی نا به جا، ما با آسیب و حتی مرگ همشهریان خود مواجه خواهیم شد ودر این مساله به طور نامشخصی ما مسئول مرگ این دوستان خواهیم بود.

صابری نیا با تاکید بر اینکه اورژانس 115 برای مردم بوده و خدمات آن رایگان است، ادامه داد: باید بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد و این نیاز به همکاری، همفکری و هم دلی مردم دارد. لذا خواهش می کنم مردم این تفریحات نابجا را استفاده نکنند. تماسهای بدون اورژانسی نگیرند زیرا باعث می شود، خط 115 مشغول باشد و اگر فردی نیاز فوری به کمک داشته باشد در پشت خط بماند و ثانیه های حیاتی را از دست بدهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه قوانین محکمی در برخورد با اینگونه افراد وجود ندارد، افزود: در پاره ای از موارد مثل قوه قضاییه درخواست دارند که به این مسئله کمک کند ولی در کل قانونی برای اینکه اگر مزاحمت تلفنی ایجاد شد، ما با سیاه نمودن خط مزاحم این امکان را داشته باشیم که افرادی که با تلفن مشخص تماس می گیرند و ایجاد مزاحمت می کنند برخورد قاطع داشته باشیم، هنوز قانون مشخصی وجود ندارد. در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت این را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.

خسارات ناشی از این برخورد را می توان به صورت نقدی دریافت کرد. باید به صورت یک قانون قضایی تلقی شود. در صورتی که اورژانس 115 شماره های مخاطب را به عنوان شماره مزاحم اعلام کرد به شکلی مورد خطاب قرار گیرد که بقیه شهروندان این تفریحات ناسالم را انجام ندهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • خشمگین

      حالا نه که آمبولانس میفرستن خیلی، جون خودشون
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      دو سال و نیم یا سه سال پیش پدرم تو خونه سکته مغزی کرد (البته ما تو بیمارستان فهمیدیم که سکته مغزیه)، زنگ زدم 115 گفتم پدرم قدرت حرکت نداره ، اراده نداره، حرف ها رو متوجه نمیشه،حتی نمیدونم میشنوه یا نه،یهویی اینطوری شده، هرگز سابقه نداشته ، لطفا" آمبولانس بفرسید.
      اونوقت این 115ای ها گفتن ما آمبولانس نمیفرستیم(خدا شاهده که نگفت نداریم، بلکه گفت نمیفرستیم)، خودتون ببرید یا آمبولانس خصوصی بگیرید، گفتم خب شماره ی آمبولانس خصوصی بدید،گفت از118 بگیر.
      آمبولانس خصوصی زنگ زدیم اومد، پدرمو بردن بیمارستان نجمیه دکتر گفت سکته مغزی کرده ، ما اینجا امکاناتش رو نداریم باید ببرینش بقیة الله، به آمبولانسیا گفتیم ما رو ببرید بقیة الله، گفتن ما طرح نداریم نمیتونیم، باید خودتون ببریدش، نود هزار تومان هم از ما گرفتن، تازه انعام هم میخواستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ما هم سواری دربست گرفتیم و رفتیم بقیة الله.
      ماه ها از اون روز پر استرس گذشته ، پدرم سال پیش به رحمت خدا رفت و من و مادرم تا پایان عمر هرگز این خوش خدمتی آمبولانس خصوصی بی مصرف و 115 بی مصرف تر رو فراموش نمیکنیم.
      هر وقت یادش میفتم پر از خشم میشم نسبت به اینها، دیگه نمیدونم چی بگم جز اینکه سعدی شیرین سخن فرمود:

      مسکین خر ، اگرچه بی تمییز است چون بار همی برد، عزیز است

      گاوان و خران رنج بردار به زآدمیان مردم آزار

    • امیر

      میتونن یه سرویس از مخابرات بگیرن که هرکی مزاحم شد خطشو مسدود کنن.تا بتونن براحتی به مردم شاید خدمت کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج