خودرو افسانهای ژاپنیها با تغییرات اساسی به بازار برمیگردد
نیسان جی تی آر اخیراً از خط تولید خارج شد. با وجود این، نسل جدید GT-R با زبان طراحی جدید و امکانات پیشرفته به بازار راه پیدا خواهد کرد.
گجت نیوز: نیسان مدتی قبل از توقف تولید نیسان جی تی آر خبر داد. با این حال، به نظر میرسد این پایان کار این خودرو افسانهای ژاپنی نیست و بر اساس آخرین اخبار خودرو قرار است تا چند سال دیگر نسخهای جدید از آن با عنوان R۳۶ روانه بازار شود. تا به اینجا جزئیاتی از این خودرو و همچنین رندرهایی از آن منتشر شده است که میتواند دید مناسبی از آن به ما ارائه بدهند.
جزئیات احتمالی نیسان جی تی آر مدل ۲۰۲۸
هنوز برای صحبت درباره طراحی GT-R بعدی زود است؛ از آنجا که کماکان طراحان نیسان روی آن کار میکنند و هنوز به مرحله نهاییسازی نرسیدهاند. انتظار میرود طراحان این شرکت در طراحی نمای بیرونی آن المانهای کاربردی را در کنار المانهای قدیمی این خودرو نظیر چراغهای عقب چهارگانه آن در اولویت قرار بدهند.
«متیو ویور» (Matthew Weaver)، معاون بخش طراحی شعبه اروپایی نیسان در گفتگو با تاپ گیر مدعی شد که نیسان جی تی آر جدید صرف نظر از هر مسیری که در طراحی پیش بگیرد، المانهایی که نمایانگر امضای آن باشند خواهد داشت. همانطور که او خاطرنشان کرده، جی تی آز باید در هر زمینهای از جمله شتاب، عملکرد و آیرودینامیک حرفی برای گفتن داشته باشد.
انتظار میرود نیسان جی تی آر جدید در طراحی از کانسپت هایپرفورس (Hyper Force) تاثیر بگیرد که سال گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو یا ژاپن موبیلیتی شو کنونی به نمایش گذاشته شد. جی تی آر بهعنوان یک خودرو تولیدی بدون شک فاقد خیلی از المانهای طراحی هایپورفورس مثل فرم مثلثیشکل با زوایای تیز، لیپ جلو، اسپویلر بزرگ عقب و ورودیهای روی گلگیرها خواهد بود.
از طرفی دیگر، میتوان احتمال داد که مدل بعدی نیسان GT-R جلوه یک خودرو عضلانی با زبان طراحی اپیک (Epic)، یکی از کانسپتهای نیسان در نمایشگاه خودرو پکن اخیر را داشته باشد. با در پیش گرفتن چنین رویکردی توسط نیسان، این خودرو اسپرت به زد کوپه و خودروهای اسپرت آمریکایی شباهت پیدا خواهد کرد.
نورپردازی محیطی، رابط دیجیتال پیشرفته برای کنترل سیستمهای خودرو، نمایشگر هدآپ و تریم فیبر کربن در صندلیها و سایز اجزا هم میتوانند برخی از ویژگیهای کابین این خودرو باشند.
کانسپت هایپرفورس که پیشتر به آن اشاره شد، به یک پیشرانه تمام برقی با خروجی 1000 کیلووات برابر با 1341 اسب بخار بههمراه سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE و باتری حالت جامد مجهز است. با وجود این، احتمال داده میشود نیسان برای نسخه جدید نیسان جی تی آر با نام R36 کماکان پیشرانه بنزینی در نظر بگیرد.
پیشبینی میشود نسل جدید نیسان جی تی آر در حوالی سال ۲۰۲۷ بهعنوان یک خودرو مدل ۲۰۲۸ به بازار معرفی شود. تا قبل از این باید منتظر یک یا حتی چند کانسپت جدید از سوی این خودروساز ژاپنی بود که ویژگیهایی از طراحی نمای بیرونی آن را به نمایش خواهند گذاشت.
ارسال نظر