قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۴۲۱۹
۱۳۰۴
۱۳۰۴
پ

چند نکته درباره مسواک زدن که کمتر شنیده‌اید

اکثر ما از کودکی روال مسواک زدن را اینگونه آموخته‌ایم که اول مسواک بزنیم، بعد کف خمیردندان را بیرون بریزیم و در آخر دهانمان را بشوییم. اما امروزه تحقیقات چیز دیگری در این باره می‌گویند.

خبر آنلاین: اکثر ما از کودکی روال مسواک زدن را اینگونه آموخته‌ایم که اول مسواک بزنیم، بعد کف خمیردندان را بیرون بریزیم و در آخر دهانمان را بشوییم. اما امروزه تحقیقات چیز دیگری در این باره می‌گویند.

چند نکته درباره مسواک زدن که کمتر شنیده‌اید

هرچند که میل به شست‌وشوی دهان با آب پس از مسواک زدن طبیعی است، اما این مسئله همیشه توصیه نمی‌شود. خمیردندان‌هایی که حاوی فلوراید و سایر مواد تقویت‌کننده مینای دندان هستند، بهتر است کمی روی سطح دندان باقی بمانند تا بتوانند آنطور که باید اثربخشی داشته باشند.

فلوراید یک ماده معدنی است که به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند. فلوراید به طور طبیعی در برخی مواد غذایی یافت می‌شود، اما مقداری هم به محصولات بهداشت دهان و دندان اضافه می‌شود تا سلامت دندان را بهبود ببخشد.

این ماده زمانی که مستقیماً با دندان تماس پیدا کند، اثر خود را می‌گذارد. اگر برای چند دقیقه هم روی دندان‌ها باقی بماند، این اثرگذاری بیشتر خواهد بود. هنگامی که بلافاصله پس از مسواک زدن، دهان را آبکشی می‌کنید، بسیاری از مزایای فلوراید را از بین می‌برید.

برخی از کارشناسان امروزه توصیه می‎‌کنند که پس از مسواک زدن، به‌جای اینکه دهان را کاملاً بشویید، بزاق یا کف خمیر دندان را از دهان خارج کنید تا فلوراید حداقل برای یک ساعت هم که شده، روی دندان‌ها باقی بماند. هم‌چنین توصیه می‌شود تا ۱۰ دقیقه یا بیشتر پس از اتمام مسواک، از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج