۱۴۴۰۹۴۸
۷۷۳
۷۷۳
پ

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند

در برهه‌ای از تاریخ صد ساله خودرو، هر خودروساز با عرضه وسایل نقلیه ویژه به موفقیت کشور خود در میدان جنگ کمک کرده است.

خبرآنلاین: در برهه‌ای از تاریخ صد ساله خودرو، هر خودروساز با عرضه وسایل نقلیه ویژه به موفقیت کشور خود در میدان جنگ کمک کرده است. چه یک وانت بار سبک باشد یا سنگین، همه آن‌ها می‌توانند در استقرار نیروها، انتقال تجهیزات یا صرفاً به‌عنوان وسایل نقلیه پشتیبانی، مفید و کمک‌کننده باشند.

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند

برخی از وسایل نقلیه نظامی، ویژگی‌های بسیار خاصی دارند، مانند خودروهایی که جهت شناسایی نشدن یا برای خارج کردن پرسنل و تجهیزات، می‌توانند از جاده‌های بسیار صعب‌العبور عبور کنند. آنچه در زیر می‌آید، لیستی از سه خودروی نظامی آزمایش شده در نبردها است که از خودروهای تولیدی الهام گرفته شده‌اند و یا پس از آن در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز G کلاس

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند

توسعه گِلَندواگن در سال ۱۹۷۲ به درخواست شاه ایران که به دنبال یک خودروی آفرودی درجه نظامی بود، آغاز شد. آزمایش نمونه اولیه در سال ۱۹۷۴ در مناطق شدید آب و هوایی مانند صحراها و قطب شمال آغاز شد. تولید این خودرو در سال ۱۹۷۵ در کارخانه Magna-Steyr در گراتس اتریش، جایی که این خودرو هنوز هم در آنجا ساخته می‌شود، آغاز شد.

مرسدس بنز G کلاس زندگی خود را به‌عنوان یک خودروی نظامی هدفمند آغاز کرد که غیرمعمول نیست، اما بر خلاف سایر خودروها، تقریباً به همان شکل باقی مانده است.

فورد مدل T

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند

احتمالاً جای تعجب نیست که فورد مدل T نیز به جنگ خدمت کرد، تا آنجا که مدل T به خوبی همه وسایل نقلیه دیگر را در فورد در روزهای اولیه صنعت خودروسازی آغاز کرد.

مدل T هایی که وظیفه نظامی را انجام می‌دادند، وسایل نقلیه پوست نرم (وسایل نقلیه بدون زره) بودند و بیشتر نقش‌های کمکی مانند آمبولانس، حمل و نقل تدارکات، یا توسط افسران مأمور برای جابجایی سریع انجام می‌دادند. در برخی از آنها برجک‌های تفنگ برای استفاده به عنوان وسایل نقلیه گشت نصب شده بود.

تویوتا مگا کروزر

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند

مگا کروزر سنگین برای اولین بار به‌صورت نمونه اولیه در نمایشگاه خودروی توکیو در سال ۱۹۹۳ به نمایش درآمد و در سال ۱۹۹۵ به تولید رسید. سقف فقط ۱۳۳ نسخه غیرنظامی از این وسیله نقلیه (از ۳۰۰۰ نسخه کل) قبل از توقف تولید آن تنها پنج سال پس از معرفی ساخته شد.

مانند هاموی، مگا کروزر صرفاً برای استفاده نظامی در نظر گرفته شده بود و وظیفه خود را در درجه اول به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای برای نیروهای مسلح ژاپن می‌دانست. خودروهای بازار داخلی ژاپن نیز توسط نیروهای پلیس منطقه‌ای و محلی و عملیات آتش نشانی/نجات و همچنین توسط فدراسیون خودرو ژاپن استفاده می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج