۱۴۳۷۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چند ایرانی شیشه می کشند؟

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۳۴۵ هزار نفر در کشور مواد روانگردان شیشه مصرف می کنند.

ایرنا: 'بابک دینی زاده' روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: شمار معتادان به مصرف شیشه ۲۶ درصد از کل جمعیت معتادان به مواد مخدر هستند.

وی تصریح کرد: میزان مصرف مواد مخدر شیشه در کشور ۱۲۶ تن است در حالیکه میزان کشفیات پنج تا هشت تن است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۶ درصد از جمعیت آماری نگرانی شان اعتیاد به مواد مخدر بوده به گونه ای که این درصد از میزان نگرانی برای اشتغال نیز بیشتر است بنابراین می طلبد اهتمام جدی مسوولان برای طرح های پیشگیرانه داشته باشند.

وی تریاک، شیشه و هروئین را عمده مواد افیونی مصرفی و کسب لذت کاذب، کنجکاوی و تفریح را از مهمترین علل گرایش به سمت مصرف مواد مخدر ذکر کرد و خواستار ارائه برنامه های مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۹۰.۷ درصد از معتادان مرد، ۲۱ درصد دارای مدرک لیسانس، ۵۳ درصد شاغل و ۶۳ درصد از معتادان متاهل هستند.

وی افزود: دسترسی معتادان به خدمات درمانی در کشور ۱۷ درصد است در حالیکه همدان ۴۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

دین پرست اضافه کرد: میانگین کشوری تحت پوشش بودن معتادان در کشور ۵۸ درصد گزارش شده در حالیکه این رقم در همدان حدود ۷۵ درصد است که باید صحت این آمار بررسی شود.

وی گفت: ۶۶۱ معتاد در مراکز ماده ۱۶ همدان پذیرش شدند که برای درمان این تعداد افراد هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: خلاهای قانونی از جمله جریمه اکتفا به نقدی فروشندگان مواد مخدر دسترسی افراد به مواد مخدر را راحت تر کرده که همین امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج