۱۴۳۶۸۲۳
۲ نظر
۲۸۵۶
۲ نظر
۲۸۵۶
پ

سبزترین منطقه تهران کجاست؟

مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران طبق تازه‌ترین نقشه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به‌عنوان سبزترین مناطق پایتخت مشخص شدند.

ایرنا: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران امروز دوشنبه خبر داد که طبق تازه ترین نقشه‌های تهیه شده توسط این سازمان، منطقه‌ ۲۱ به‌عنوان صنعتی‌ترین منطقه‌ شهری ارزیابی شده و مناطق ۲۲ و ۲۱ با واقع‌شدن پارک‌های فرامنطقه‌ای چیتگر و لویزان سبزترین مناطق شهر تهران هستند.

سبزترین منطقه تهران کجاست؟

براساس این گزارش، تهیه‌ انواع نقشه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای در مقیاس‌های مختلف و تولید اطلاعات مکانی از ماموریت‌های معاونت اطلاعات مکانی سازمان فاوا است و در این راستا نقشه‌ی طبقه‌بندی شده‌ی کاربری اراضی تهران مشتمل بر شش کلاس کاربری اراضی تهیه شده است.

کارشناسان سازمان فاوا در نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران، کلاس‌های زمین با کاربری فضای سبز، قطعات ملکی، قطعات صنعتی، پوسته‌ معابر، پهنه‌های آبی و فرودگاه را به تفکیک شناسایی کرده‌اند.

آخرین نقشه‌ کاربری اراضی شهر تهران در سال ۱۳۸۱ بر پایه‌ نقشه‌های دو هزارم تهیه شده بود و نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران بر مبنای نقشه‌های هزارم نخستین نقشه با این ویژگی به‌حساب می‌آید.

براساس این نقشه، بالغ بر ۵۵ درصد از شهر تهران به قطعات ملکی با کاربری‌های مسکونی، تجاری و دولتی اختصاص یافته و ۲۳ درصد شهر مربوط به پوسته‌ معابر است.

نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران راهنمای قابل‌توجهی برای طراحی‌ها و توسعه‌های آتی شهری به‌حساب می‌آید و می‌تواند نقش کلیدی در تصمیم‌سازی برنامه‌ریزان و مدیران برای تقسیم عادلانه‌ منابع و خدمات شهری داشته باشد.

همچنین این اطلاعات از طریق سرویس‌های اطلاعات مکانی در اختیار کاربران داخلی شهرداری قرار گرفته و کاربران خارج از شهرداری می‌توانند از طریق اداره‌ انتشارات و فروش نقشه‌ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کویرلوت

    • آخرین سنگر سکوته

      مگه زاکانی جای سبزی هم گذاشته؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج