۱۴۳۶۳۱۷
۶۲۵۱
۶۲۵۱
پ

سرنوشت سیاسی دو «بهاره» که ۱۸۰درجه با هم تفاوت دارند

روز گذشته نام دو بهاره در قصه انتخابات ریاست‌جمهوری دیده شد.

برترین‌ها: روز گذشته نام دو بهاره در قصه انتخابات ریاست‌جمهوری دیده شد. یکی «بهاره هدایت» فعال سیاسی که طی مصاحبه‌ای در نفی رأی‌دادن سخن گفت و دیگری «بهاره رهنما» که عکسش در صف رأی و پای صندوق منتشر شد تا این دو بهاره به نماد و نمود دو راه در مواجهه با انتخابات و شیوۀ کنشگری سیاسی تبدیل شوند.

سرنوشت سیاسی دو «بهاره» که 180درجه با هم تفاوت دارند

بهاره هدایت طی مصاحبه‌ای در انتقاد از برخی اقلیت‌های جامعه گفت: «قشری از روشنفکران و نخبگان کمکی به شنیده‌شدن صدای این مردم بی‌صدا نکردند. نگرانی و تأسف من و اصلاً دلیل انجام این مصاحبه این است که اعتراض خود را به گوش بقیه برسانم.»

در سوی دیگر بهاره رهنما، یکی از پرحاشیه‌ترین بازیگران سینما بوده است و همواره نیز ازدواج‌ها و زندگی خصوصی‌اش خبرساز شده‌است، دیروز پای صندوق رأی رفت که بازتاب و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته ‌است. او البته پیش از این هم با حضور در محافل و مراسم رسمی خبرساز شده بود.

سرنوشت سیاسی دو «بهاره» که 180درجه با هم تفاوت دارند

همین چند هفته پیش، عکسی از او با چادر رنگی در سفر کربلا منتشر شده بود و حالا با تیپ متفاوت در صف رأی. پیش از این هم سال‌ها پیش ویدئویی از او در حال روضه‌خوانی روی منبر در یک هیئت، همه را غافل‌گیر کرده بود. حالا رفتار این دو بهاره، یکی از دنیای سیاست و دیگری از جهان سینما، روایتی از دو مدل از کنشگری اجتماعی‌اند که یکی راهش به صندوق رأی ختم می شود و دیگری از طریق قهر با صندوق رأی. این روایتی از تضادهای درونی ایران معاصر است.

سرنوشت سیاسی دو «بهاره» که 180درجه با هم تفاوت دارند

مهم تر از هر چیز اما شاید این باشد که جهان آدم‌های قائل به مشارکت با جهان آدم‌هایی که تصمیم‌گیری داشتند در تعامل و صلح و آرامش باشد. به طور مثال خبر رسیده افرادی نظیر میرحسن موسوی، زهرا رهنورد، محمود احمدی‌نژاد، عبدالله مومنی و فائزه هاشمی در انتخابات مشارکت نداشتند و از آن طرف شخصی مثل علیرضا رجایی تصمیم گرفت که رای بدهد. مثل مشارکت پرویز پرستویی و تبلیغش برای پزشکیان در میان سکوت جمع کثیری از سلبریتی‌ها که همه این تفاوت دیدگاه‌ها نشان‌دهنده عصری تازه در ایران است که ظاهرا آدم‌ها تصمیم گرفته‌اند علیرغم اختلاف نظر در کنشگری سیاسی در کنار هم بمانند و گفتگو کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج