یک اتفاق تلخ و غیرمنتظره در فرودگاه کنارک
سانحه کشیده شدن انسان به درون موتور جت در کشورهای دیگر هم سابقهمند است اما اتفاقی بسیار نادر در صنعت هوانوردی می باشد.
برترینها: متاسفانه در ۱۲ تیرماه مهندس ابوالفضل امیری مهندس پرواز شرکت هواپیمایی وارش در فرودگاه کنارک در هنگام پاور دادن خلبان به دلایلی که نیازمند بررسی و تحلیل متخصصان سوانح هوایی در محل سانحه بود، ناگهان در مسیر مکش هوای دهانه ورودی موتور قرار گرفته و به درون موتور توربوپراپ از نوع CFM۵۶-۳ نصب شده برروی بوئینگ۷۳۷ کشیده شد و در دم جان سپرد. سانحه کشیده شدن انسان به درون موتور جت در کشورهای دیگر هم سابقهمند است اما اتفاقی بسیار نادر در صنعت هوانوردی می باشد.
نظر کاربران
استغفرالله.خدانصیب نکنه.
خدارحمتش کنه.عجب مصیبتی.توایران هیچ چیز رونظم نیست
خدا رحمتش کنه. احتیاط خیلی واجبه
آخی خداوند رحمتش کنه
چرا مواظب نیستن؟
مقصر شرکتدهواپیمایی است که حفاظ ( توری ) جلو پروانه نصب نکرده بود
چند سال پیش پرندگان باعث سقوط هوا پبما شدن
رفته ببینه فن ساید توربین به کدام سمت می چرخد.
آه ای وای .چه مرگ درد ناکی .چه سخت.چرا اخه؟
از الان محافظ میزارن ...
به معنی واقعی تبدیل به شبنم هایی کوچکتر از اتم شد. طفلی روحش شاد
روحش شاد این دیگه مهندس پرواز بود چطور رعایت نکرد از بس که فکرها درگیره برای همینکه این اتفاقها چرا محافظ نذادن
استغفرالله مقصر اونای هستن اگه امکان داره ومانعی برای هواپیما باید طوری سر جلو نصب میکردن توبه روحش شاد
این اتفاق بارها در سراسر جهان افتاده، علت اصلی آن دست کم گرفتن قدرت مکش موتورهای غولپیکر هواپیماهای جت مسافربری هست که در کسری از ثانیه اتفاق میافتد و به اصلاح به آن آب انار میگویند، حادثه بعدی که در این نوع حوادث طبقه بندی شده برخورد ملخ هواپیما یا کاها هلیکوپتر با سر تکنسینهای پرواز است،دذ برخی هواپیماها ملخها به قدری سریع میچرخند که کلا دیده نمیشوند یا گاها بصورت ایستاده یا سرعت بسیار کم، چشم انسان را گول زده و...! البته چند سالی است کهتکنسینهای باسابقه و حتی کادر فنی جوان و تازه کار پرواز که وظیفه در خارج هواپیماها دارند، اجباراً در سال باید در کلاسهای خاص ایمنی پرواز شرکت کنند.