۱۴۳۵۰۷۸
۲۳۸۱
۲۳۸۱
پ

رپورتاژ آگهی

۵ غذای لذیذ با رب گوجه فرنگی + طرز تهیه

کارخانه‌های زیادی هستند که این طعم‌دهنده غذا و چاشنی خوش‌رنگ و خوشمزه را به‌صورت صنعتی تهیه و به بازار عرضه می‌کنند. رب گوجه فرنگی در بسیاری از خورشت‌ها، حتی تهیه برخی از پلوها، خوراک‌ها، سالادها و تهیه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی قابل استفاده است.

5 غذای لذیذ با رب گوجه فرنگی + طرز تهیه

سال‌هاست که رب گوجه فرنگی یکی از طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌دهنده‌ها و چاشنی‌های اصلی آشپزخانه‌های ما ایرانیان است. رب گوجه معمولا از گوجه تازه به همراه نمک تهیه می‌شود و شما این امکان را دارید که بهترین و طبیعی‌ترین رب گوجه را به راحتی حتی در منزل تهیه کنید. البته کارخانه‌های زیادی هستند که این طعم‌دهنده غذا و چاشنی خوش‌رنگ و خوشمزه را به‌صورت صنعتی تهیه و به بازار عرضه می‌کنند. رب گوجه فرنگی در بسیاری از خورشت‌ها، حتی تهیه برخی از پلوها، خوراک‌ها، سالادها و تهیه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی قابل استفاده است.

غذاهای مختلف با رب گوجه

در ادامه ۵ غذای مختلف و متنوع را که با رب گوجه فرنگی آماده می‌شوند، با هم مرور خواهیم کرد:

1. املت خوش طعم گوجه فرنگی با رب گوجه

5 غذای لذیذ با رب گوجه فرنگی + طرز تهیه

اولین غذایی که همه دوستدار و طرفدار آن هستند، املت گوجه فرنگی است؛ غذایی ساده و مقوی که معمولا می‌توانید آن را برای تمام وعده‌های غذایی آماده کنید. املت گوجه فرنگی را از تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، پیاز خردشده، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل آماده می‌کنند. زمان تهیه این غذا کوتاه است و به سرعت آماده می‌شود.

برای تهیه املت گوجه فرنگی ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. سپس گوجه‌ها را به‌صورت نگینی درآورید و به پیازهای طلایی و سرخ‌شده اضافه کنید. درب تابه را ببندید و اجازه بدهید که گوجه‌فرنگی‌ها به خوبی پخته شوند.

در این مرحله برای قوام داشتن غذا، یک تا 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. سپس تمام مواد را خوب هم بزنید و در ادامه تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرف گوجه‌فرنگی‌های پخته‌شده بریزید. در آخر چاشنی نمک و فلفل را بر اساس ذائقه خود اضافه و املت را سرو کنید.

2. سوپ گوجه فرنگی با رب گوجه

همیشه سوپ گوجه فرنگی را با گوجه فرنگی تهیه می‌کنند؛ اما این بار این سوپ را برای شما با رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی آماده می‌کنیم. برای تهیه این غذا به گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، سیر، آب مرغ و ریحان (یا پونه کوهی) نیاز است.

اول از همه پیازها را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. بعد از آن سیرهای خردشده را به پیازها اضافه کنید. حالا گوجه‌فرنگی‌ها را اول در آب جوش بیندازید و سپس آن‌ها را به آب سرد منتقل کنید. این کار کمک می‌کند تا پوست آن‌ها به راحتی گرفته شود. در گام بعد گوجه‌ها را نگینی و ریز خرد کنید و داخل ظرف سیر و پیاز بریزید.

حال ریحان (یا پونه)، آب مرغ، فلفل و نمک را به گوجه فرنگی اضافه کنید و اجازه بدهید که سوپ شما قُل بخورد. بعد از ۲۵ دقیقه رب گوجه فرنگی و نان‌های تست مکعبی خردشده را با چند قاشق روغن زیتون در تابه تفت بدهید. حالا نان‌های تفت‌داده‌شده و رب گوجه فرنگی سرخ‌شده در روغن را به سوپ اضافه کنید. بعد از ۱۰ دقیقه سوپ گوجه فرنگی با رب گوجه شما آماده است.

3. دمی گوجه با رب گوجه فرنگی

5 غذای لذیذ با رب گوجه فرنگی + طرز تهیه

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که بین تمام افراد محبوبیت دارد، دمی گوجه فرنگی است. برای تهیه این پلو خوشمزه به برنج، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی تازه یا گوجه فرنگی خشک، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه احتیاج دارید.

در گام اول برنج را تمیز کنید؛ سپس پیاز را به‌صورت نگینی درآورید و در قابلمه‌ای مناسب در روغن تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی‌های نگینی خردشده را هم اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن گوجه فرنگی و پخته شدن آن‌ها، رب گوجه فرنگی را به این ترکیب اضافه کنید. به جای گوجه فرنگی می‌توانید گوجه فرنگی خشک‌شده هم به‌کار ببرید.

سپس در قابلمه آب بریزید و اجازه بدهید که به جوش بیاید. بعد از آن برنج را در قابلمه خالی کنید و دقت کنید که میزان آب، یک بند انگشت بر روی سطح برنج شما باشد. سپس بر اساس ذائقه شخصی نمک و فلفل اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی آب برنج بخار شد و غذای شما در حال پخت است، قابلمه را روی شعله‌پخش‌کن با حرارت ملایم بگذارید. سپس درب آن را ببندید و اجازه بدهید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به‌صورت ملایم دم بکشد.

4. خورشت بادمجان با رب گوجه فرنگی

خورشت بادمجان به قدری لذیذ است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. برای تهیه خورشت بادمجان به ران مرغ، پیاز، رب گوجه فرنگی، روغن، نمک، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و کره احتیاج دارید.

برای تهیه این غذا ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و سرخ کنید. وقتی کره به دمای محیط رسید، آن را در تابه بریزید و مرغ آب‌پزشده را با حرارت ملایم در کره سرخ کنید. بعد از آن پیازهای رنده‌شده را در همان تابه بریزید. حالا گوجه فرنگی را اضافه کنید.

اضافه کردن نمک، فلفل و زردچوبه هم کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. در ادامه باید اجازه بدهید که غذای شما با حرارت ملایم و به آرامی بپزد. در انتها گوجه فرنگی‌ها و بادمجان‌های سرخ‌شده را هم در 5 دقیقه نهایی قوام آمدن خورشت به آن اضافه کنید.

5. مرغ ترش با رب گوجه فرنگی

آخرین غذای با رب گوجه که به آن می‌پردازیم، مرغ ترش است. خورشت مرغ ترش را با ران یا سینه مرغ، رب نارنج، کره، آب‌غوره، پیاز، آب قلم گوسفند یا گاو، نمک، فلفل، زردچوبه، پودر لیمو عمانی و روغن تهیه می‌کنند.

برای آماده کردن این خورشت، اول مرغ‌ها را با آب قلم و آب به مدت ۴۵ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا برای تهیه سس، پیازها را رنده کنید و با پودر لیمو عمانی، نمک، کره و فلفل تفت بدهید.

رنگ پیاز که عوض شد، فلفل دلمه‌ای‌های خردشده و رب گوجه را هم به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. بعد از اینکه مرغ‌ پخت، آن را به نمک و زردچوبه آغشته و سرخ کنید. سپس مرغ‌های سرخ‌شده را در سس بگذارید و با آب‌غوره، رب نارنج و فلفل به آن‌ها طعم بدهید.

رب گوجه فرنگی؛ طعم‌دهنده‌ای عالی

اگر رب گوجه فرنگی اختراع نمی‌شد، بدون شک غذاهای ما یک ماده اصلی کم داشت. در هر حال استفاده از این چاشنی و طعم‌دهنده می‌تواند غذاهای ما را متفاوت‌تر و خوشمزه‌تر کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج