آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۱۹۵۰
۲۴۸
۲۴۸
پ

سه دستورالعمل پخت مرغ برای آشپزهای تنبل

تابستان در پیش است شاید احساس کنید گرما عملکرد مغزتان را کُند می‌کند و حوصله آشپزی ندارید و دوست دارید زیر پنکه در اتاق بنشینید و خنک شوید. بالعکس در زمستان در هوای سرد فهرست‌های خرید را با دقت نوشته و برای وعده‌های غذایی که شب‌های تاریک را به شب‌هایی شاد تبدیل می‌کنند حوصله آشپزی را دارید.

فرارو: تابستان در پیش است شاید احساس کنید گرما عملکرد مغزتان را کُند می‌کند و حوصله آشپزی ندارید و دوست دارید زیر پنکه در اتاق بنشینید و خنک شوید. بالعکس در زمستان در هوای سرد فهرست‌های خرید را با دقت نوشته و برای وعده‌های غذایی که شب‌های تاریک را به شب‌هایی شاد تبدیل می‌کنند حوصله آشپزی را دارید.

سه دستورالعمل پخت مرغ برای آشپزهای تنبل

در این میان می‌توانید برای فصل تابستان از ترکیب دو ماده غذا‌های خوب درست کنید: مرغ و لیموترش. لیموترش عنصری کلیدی در تمام طول سال محسوب می‌شود. فرض کنید اگر لیموترش نبود چگونه می‌توانستید ماهی درست کرده و میل کنید؟ لیموترش یک چاشنی ضروری است. در زمستان فشار دادن یک لیموترش در سوپ به آن طعم می‌بخشد. لیموترش پیوند دهنده و تقویت کننده طعم‌ها می‌باشد.

در تابستان مصرف آن باعث رفع تشنگی و احساس تازگی و خنکی می‌شود. علاوه بر آن استفاده از آن برای طعم دهی به مرغ کبابی مفید است. پوست و آب لیموترش ران مرغ را حین مرینیت کردن نرم و طعم دار می‌کند. مرینیت ران مرغ با لیموترش، سیر و جعفری ترکیبی فوق العاده می‌شود. در کنار ترکیب اصلی مرغ و لیموترش می‌توانید همراه با غذا از فلفل قرمز تفت داده شده، سالاد لوبیا سفید، گوجه گیلاسی، کدو سبز تفت داده شده با روغن زیتون و سیر نیز استفاده کنید.

در ادامه به سه دستور غذایی راحت با مواد پایه مرغ و لیموترش اشاره خواهیم کرد:

۱-دستور تهیه مرغ مرینیت شده با لیموترش، جعفری و سیر

سعی کنید از ران مرغ به جای سینه برای این غذا که بر روی باربیکیو کبابی می‌شود استفاده کنید تا طعم گوشت سفید خوشمزه‌تر باشد و خشک نشود. پیش از کبابی کردن مرغ آن را از یک شب قبل مرینیت کنید. پس از آن در روز بعد زمان پخت این غذا ۱۰ دقیقه خواهد بود.

مواد مورد نیاز:

۱ عدد پیاز بزرگ پوست کنده شده

آب و پوست رنده شده ۲ لیموترش

۴ حبه سیر خرد شده

۸۰ میلی لیتر روغن زیتون

یک دسته کوچک جعفری همراه با ساقه

۶۰۰ گرم ران مرغ

روش تهیه:

همه چیز را به جز مرغ در غذاساز بریزید و مزه دار کنید تا حالت پوره پیدا کند. ران‌های مرغ را در ظرفی ریخته و با ماده پوره‌ای شده ترکیب کنید. روی آن را پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید آن‌ها را در آب خیس کنید تا نسوزند.

مرغ‌ها را از ترکیب مرینیت شده بیرون آورده و به سیخ بکشید. همه جای مرغ را مزه دار کرده و بر روی باربیکیو کبابی کنید و مرتبا با انبر بلندی آن را بچرخانید تا مرغ صرفا در یک جهت پخته نشود و نسوزد. معمولا زمان پخت بین ۸ تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. مطمئن شوید که مرغ کاملا پخته شده است. در نهایت، غذا را با تکه‌های لیموترش و برنج و سالاد سرو کنید. یک کاسه ماست حاوی سیر نیز برای مزه کنار غذا خوب خواهد بود.

۲-دستور تهیه مرغ ادویه دار ترکی با ماست سیر، خیار و شوید

این ترکیب رویایی از مرغ معطر، ماست خنک و لیمو ترش ارزش تلاش را دارد. این لیموترش و ادویه‌ها هستند که واقعا به این غذا طعم می‌بخشند. این غذا را با نان پف دار سرو کنید. زمان پخت این غذا ۱۵ دقیقه است.

سه دستورالعمل پخت مرغ برای آشپزهای تنبل

مواد مورد نیاز:

۷ میلی لیتر روغن زیتون

آب یک لیموترش کوچک

نصف قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

۱ قاشق چایخوری فلفل فرنگی آسیاب شده

نصف قاشق چایخوری فلفل چیلی

۴ حبه سیر له شده

۸ ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست

برای خیار:

۱ عدد خیار حدودا ۲۲۵ گرمی

۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک سفید

۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش

۲ قاشق غذاخوری شوید تقریبا خرد شده

برای ماست:

۵ حبه سیر کوچک که ۲ عدد آن رنده شده تا به صورت پوره درآید

۲۵۰ گرم ماست یونانی

دو و نیم قاشق غذا خوری روغن زیتون فرابکر

روش تهیه:

روغن زیتون را با آب لیموترش، ادویه جات، ترشی جات، سیر و مقداری چاشنی مخلوط کنید. مرغ را در ظرفی بریزید و مواد مرینیت شده را با آن ترکیب نمایید. روی آن را بپوشانید و تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. خیار را به مکعب‌های کوچک خرد کنید و با روغن، سرکه، آبلیمو و شوید مخلوط نمایید. این کار را خیلی زود انجام ندهید چرا که در آن صورت خیار خیلی نرم می‌شود. سیر پوره شده را به ماست اضافه کنید. تابه را روی حرارت بگذارید تا خیلی داغ شود. مرینیت اضافی را از مرغ جدا کنید و به تابه اضافه کنید و روی حرارت زیاد بپزید تا رنگ خوبی به خود بگیرد سپس حرارت را کم کنید و بپزید تا پخته شود.

حبه‌های سیر باقی مانده را ریز خرد کنید. روغن را در ماهیتابه داغ کنید و سیر را تفت دهید تا طلایی کم رنگ شود. مرغ را با مقداری از خیار و یک حبه ماست سیر که در کنار آن قرار داده اید سرو کنید. روغن و سیر را روی آن بریزید.

۳-دستور پخت مرغ برشته مارسلا هازان نویسنده کتاب آشپزی ایتالیایی با لیموترش

هیچ چیز بهتر از مرغ کامل برشته شده نیست. در اینجا دستور غذایی با مرغ برشته شده با پوست طلایی رنگ و ترد و رطوبت ناشی از لیمو را ارائه می‌کنیم. زمان پخت این غذا یک ساعت است.

سه دستورالعمل پخت مرغ برای آشپزهای تنبل

مواد مورد نیاز:

۲ کیلوگرم مرغ باکیفیت و آماده پخت در فر

۲ عدد لیموی کوچک

روش پخت:

فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. چربی اضافی را از اطراف دهانه تا حفره شکم مرغ جدا کنید. داخل آن را خوب مزه دار کنید. پوست مرغ را با حوله کاغذای خشک کنید تا از چسبیدن آن به قالب داغ جلوگیری شود. لیموترش‌ها را روی سطح کار بغلتانید تا نرم شوند سپس آن را با وردنه تخت فشار قرار دهید، اما نه به قدری که بترکند. هر لیموترش را را سوراخ کرده و داخل شکم مرغ قرار دهید و سپس شکم مرغ را با استفاده از چوب‌های نازک ببندید. پا‌های مرغ را ببندید، اما نه خیلی محکم. این کار مانع از شکافته شدن پوست مرغ در حین پخت آن می‌شود.

تمام قسمت بیرونی مرغ را مزه دار کنید. مرغ پیچیده شده در فویل آلومینیومی را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را برگردانید و ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید بپزد و حرارت فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه پایانی نیز طی شود. در آن زمان پوست مرغ باید پف کرده وطلایی شده باشد و لیموترش‌ها باید با آب شان به غذا طعم بخشیده باشند. مرغ را به صورت کامل سرو کنید و آب لیموترش را با قاشق روی آن بریزید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج