آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۲۹۵۸۵
۹۴۷
۹۴۷
پ

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

موجود جدیدی از گونه‌های دریایی ساکن در اعماق کف اقیانوس کشف شده که با ظاهر عجیب خود بیشتر شبیه موجودات فضایی است.

گجت نیوز: موجود جدیدی از گونه‌های دریایی ساکن در اعماق کف اقیانوس کشف شده که با ظاهر عجیب خود بیشتر شبیه موجودات فضایی است.

در منطقه Clarion-Clipperton اقیانوس آرام بین مکزیک و هاوایی، دانشمندان موفق به کشف موجود عجیب دریایی شدند که بشر قبلا هرگز این‌گونه حیوانات را ندیده است. این موجودات زندگی متفاوتی را در اعماق تاریکی کف اقیانوس سپری می‌کنند که این باعث تعجب محققان شده است.

در این مناطق کف اقیانوس آرام، به‌دلایل زیست محیطی و البته فشار غیرقابل باور آب، گونه‌های بسیار اندکی زندگی می‌کنند که آنها هم برای بقا در چنین محیط‌هایی تکامل یافته‌اند. محققان هم به‌دلایل گفته شده دسترسی کاملی به کف اقیانوس ندارند و از همین رو بسیاری از گونه‌های ساکن در اعماق تاریک دریاها، همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند.

با این حال، توسعه فناوری به محققان دریایی کمک کرده تا بتوانند در طی یک سفر ماجراجویانه، با این موجودات عجیب آشنا شده و از آنها عکس بگیرد. اگر علاقه‌مند هستید تا با دنیای موجود عجیب کف اقیانوس ها بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

موجود عجیب کف اقیانوس با ظاهر شگفت‌انگیز

کف اقیانوس از مناطقی است که همواره با یادآوری موجوداتی مانند مگالودون و ترسناک‌ترین عنکبوت جهان که در زیر اقیانوس و یخ زندگی می‌کند باعث شده تا انسان به‌طور ذاتی نوعی ترس و خوف از آن داشته باشد.

زندگی در اعماق کف اقیانوس به‌آسانی بالای آب نبوده و گونه‌های حاضر هم برای بقای خود به مواد آلی قرار گرفته در لایه‌های بالاتر اقیانوس متکی هستند. به‌همین دلیل این موجودات با شرایط آن منطقه سازگاری یافته و تاکنون توانسته‌اند در طی میلیون‌ها سال دوام بیاورند. در واقع این موجوات دریایی ترسناک ساکن در کف اقیانوس باید بتوانند از منابع غذایی کم، بیشترین استفاده را برده و حتی ذخیره کنند.

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

براساس جدیدترین اخبار عملی، توماس دالگرن بوم شناس دریایی از دانشگاه گوتنبرگ سوئد می‌گوید که در این مناطق، کمترین میزان تحقیق و کاوش زمین صورت گرفته و تخمین زده می‌شود که از هر ده گونه جانوری ساکن در این منطقه، تنها یک مورد از آنها توسط کاوشگران کشف شده است.

پس از گذر یک عمق معین، اقیانوس مخالفت خود را با حضور انسان نمایان می‌کند. فشار غیرقابل تحمل آب، تاریکی مطلق و نرسیدن نور خورشید و البته دمای نزدیک به انجماد عاملی است که باعث شده تاکنون دست بشریت از اعماق کف اقیانوس دور باشد. در اینجاست که فناوری به کمک انسان رسیده و او را در رسیدن به خواسته‌هایش همراهی می‌کند.

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

در این جستجو، یک تیم بین‌المللی از محققان در مأموریت معدن‌کاری بستر دریا، یک دستگاه ربات زیردریایی را به اعماق بین 3500 تا 5500 متر فرستادند. یکی از دیدنی‌ترین اکتشافات انجام شده در این ماموریت، مشاهده یک نوع خیار دریایی به نام unicumber از گونه Elpidiidae بوده است.

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، دستگاه گوارش این جانور به‌طور کامل قابل مشاهده بوده و احتمالا از دم بلند و غیرمعمولی خود هم برای شنا استفاده می‌کرده است. توماس دالگرن توضیح می‌دهد که این موجود عجیب، بزرگ‌ترین حیوان دریای کشف شده در این ماموریت بوده است.

دیگر موجودات عجیب دیده شده در اعماق اقیانوس

این موجود عجیب کف اقیانوس از گونه‌ای است که به‌عنوان جاروبرقی رسوب‌های اعماق دریا را جمع‌آوری می‌کنند. در این ماموریت موجودات عجیب دیگری نیز دیده شده که از جذاب‌ترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک اسفنج شیشه‌ای ظریف، یک فیدر فنجانی شکل با عمر ۱۵ هزار سال که طولانی‌ترین طول عمر برای حیوانات شناخته شده روی زمین است، سخت پوست تنید با بدنی دراز، تقریباً شبیه کرم‌ها؛ ستاره‌های دریایی، مرجان‌ها و شقایق‌ها؛ و یک خوک دریایی باربی به‌رنگ صورتی

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

شایان ذکر است که خوک دریایی هم نوعی خیار دریایی از خانواده Elpidiidae است که اغلب روی پاهای چاق و پف کرده خود حرکت می‌کنند.

با این کاوش‌های جدید، دانشمندان تلاش خود را برای شناختن گونه‌های تازه‌تر افزایش خواهند داد اما از قبل هم یک مورد را همیشه در نظر می‌گرفتند: تنوع حیات در اعماق اقیانوس به توجه و محافظت بیشتری نیاز دارد.

کشف یک موجود عجیب در کف اقیانوس

منطقه Clarion-Clipperton اقیانوس آرام که این کاوش‌ها در آن صورت گرفته است، برای استخراج و معدن‌کاری در اعماق اقیانوس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این می‌تواند تاثیر مخربی روی زیست‌گاه‌های دریایی داشته باشد.

پروفسور دالگرن می‌گوید: کمبود غذا باعث می‌شود افراد یک گونه دور از هم زندگی کنند اما غنای گونه‌ای در این منطقه به‌طرز شگفت‌آوری زیاد است و ما شاهد سازگاری‌های هیجان‌انگیز بسیاری در میان حیوانات این مناطق هستیم. ما باید در مورد این محیط زیست بیشتر بدانیم تا بتوانیم از گونه‌های ساکن در اینجا به‌خوبی محافظت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج