جدیدترین مدل هاچبک بیامو، جوانپسند و جذاب
هاچبک جدید بیامو از پیشرانه بنزینی ۲٫۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۱۲ اسببخاری بهره میبرد و در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
خبرآنلاین: خودروسازان بزرگ آلمانی مانند مرسدس بنز، آئودی و بیامو در سگمنت خودروهای هاچبک فعالیت بسیاری داشته و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بهتازگی بیامو از جدیدترین مدل هاچبک خود به نام سری یک رونمایی کرده است. نسل قبل این هاچ بک جذاب در بازار ایران نیز حضور داشت.
در کنار معرفی سری ۱ معمولی، نسل جدید سری یک M پاور هم معرفی شد. طراحی بیرونی با چراغهای تند و تیز، تکاملیافته مدلهای قبلی بوده و بهعنوان یک مدل سری ۱ قابلتشخیص است. در نمای عقب، چراغهایی شبیه به کراساوور X۲ دیده میشوند. مدل M Performance دارای سیستم اگزوز چهارگانه است که از X۱ M۳۵i و X۲ M۳۵i به ارث رسیده است.
مطابق با آخرین روند طراحی بیامو، نسخه پرفورمنس دارای روکشهای مخصوص M آینههای جانبی است که تا چند سال پیش جزء اصلی خودروهای M واقعی بودند. نشانهای M روی گلگیر و جلوپنجره این خودرو دیده میشوند.
سری ۱ معمولی، چه با پکیج M Sport یا بدون آن، جلوپنجرهای با طراحی نسبتاً عجیب همراه با خطوط عمودی و مورب درهمآمیخته دارد. اندازه رینگها از ۱۷ اینچ شروع میشوند و برای نسخه M۱۳۵ به ۱۹ اینچ نیز میرسد که دارای ترمزهای ترکیبی سفارشی است.
با قدم گذاشتن در داخل، کابین خودرو فاصله زیادی با مدل قدیمی گرفته است. سری یک ۲۰۲۵ دارای سیستم اطلاعات-سرگرمی iDrive ۹ با صفحهنمایش دوگانه است. نمایشگر کیلومتر شمار ۱۰٫۲۵ اینچ و صفحهنمایش لمسی ۱۰٫۷ اینچ اندازه دارد. مانند مدلهای دیگر که دارای نمایشگرهای کنار هم هستند، اکثر دکمههای معمولی اکنون از بین رفتهاند. حتی دستگیره چرخشی سنتی iDrive هم حذف شده است.
دستهدنده بزرگ قبلی جای خود را به انتخابگری کوچک داده است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه این خودرو را میتوان بهصورت سفارشی با پدلهای تعویض دنده سفارش داد. این نسخه همچنین دارای صندلیهای جلو با نشان روشن M است.
نسخه M Lite از روز اول برای فروش در دسترس خواهد بود که آخرین نسخه از موتور B۴۸ را در اختیار دارد. این پیشرانه بنزینی ۲٫۰ لیتری توربوشارژ در کشورهای اتحادیه اروپا که مقررات سختگیرانهتری برای آلایندگی دارند، ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. در مناطق دیگر این پیشرانه قدرت ۳۱۲ اسب بخاری را ارائه میکند. برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ۴٫۹ ثانیه کافی است.
تنها موتور بنزینی دیگر موجود در زمان عرضه، یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو سه سیلندر ضعیف در نسخه ۱۲۰ است. این یک پیشرانه هیبریدی ملایم با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۹ نیوتون متر گشتاور است. سری ۱ پایه ۷٫۸ ثانیه طول میکشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
جدیدترین مدل سری یک پس از شروع تولید در لایپزیگ آلمان، در ماه اکتبر در اروپا به فروش خواهد رسید.
ارسال نظر