۱۴۲۷۹۳۲
۵۲۵
۵۲۵
پ

تلویزیون برای تغییر مجری مناظره‌ها ریسک می‌کند؟

صداوسیما یکی از حساس‌ترین مقاطع خود را پشت سر می‌گذارد و در حال آماده‌سازی برنامه‌های ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

ایسنا: تلویزیون تاکنون چهار دوره تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی را تجربه کرده است و در انتخابات ۱۴۰۳، به طرز غیرقابل پیش‌بینی پنجمین دوره از این ساختار تلویزیونی را پشت سر می‌گذارد؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد درمجموع در ساختار این برنامه، تغییرات چندانی نسبت به دوره‌های گذشته مشاهد شود. با این همه این تغییر می‌تواند به انتخاب یک مجری جدید محدود شود؛ حال یاید دید تلویزیون برای تغییر مجری مناظره‌ها بعد از سه دوره، ریسک می‌کند؟

تلویزیون برای تغییر مجری مناظره‌ها ریسک می‌کند؟

صداوسیما یکی از حساس‌ترین مقاطع خود را پشت سر می‌گذارد و در حال آماده‌سازی برنامه‌های ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. طبق سنوات گذشته، برگزاری مناظره‌ بین نامزدها به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته و بعد از اعلام رییس صداوسیما نسبت به پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخاباتی تلویزیون، گمانه‌زنی‌ها بر سر اینکه چه کسی مجری این برنامه خواهد بود، بیشتر شده است. با این همه صداوسیما در روزهای نزدیک به انتخابات هنوز مجری مناظره‌ها را رسما اعلام نکرده است.

مجری مناظره‌های انتخاباتی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ مرتضی حیدری بود که از شبکه یک سیما پخش می‌شد اما در حال حاضر احتمال اجرای برنامه توسط او منتفی به نظر می‌رسد.

بر این اساس، اسامی مجریانی چون محمدجعفر خسروی (مجری قدیمی تلویزیون)، کامران نجف‌زاده (خبرنگار قدیمی و مجری این روزهای برنامه «برمودا»)، المیرا شریفی‌مقدم (مجری و گوینده تلویزیون) و مهدی مهدی‌قلی (مجری تلویزیون) به گوش می‌رسد.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما طی روزهای گذشته با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرده بود که «ما حتماً مناظره‌ها را خواهیم داشت، اما به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌های آن هستیم.»؛ چنین اظهار نظری از سوی رییس رسانه ملی حاکی از آن است که صداوسیما در پی ایجاد کمترین حاشیه با تولید و پخش مناظره‌هاست؛ رویکردی که البته سه سال قبل و در انتخابات ۱۴۰۰ هم پیگیری شده بود.  

اخیرا معاون سیمای استان‌ها که خود از مجریان گفت‌وگوی ویژه خبری هم بوده است، درباره‌ مناظره کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مولفه‌هایی را برشمرده است.

به گفته‌ حسن عابدینی، منطق در کلام، استدلال در گفتار، اشراف بر موضوعات ملی و جهانی، امید به آینده، داشتن برنامه، پاسخگویی در لحظه، قدرت حافظه، سرعت انتقال پیام، انتقادپذیری، هوش هیجانی، سلامت جسمانی و... از مولفه‌هایی است که در مناظره تلویزیونی قابل ارزیابی نسبی است.

در انتخابات پیشین، طبق انتظارها مرتضی حیدری برای سومین دوره پیاپی به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی معرفی شد تا در نهایت تلویزیون ریسک انتخاب مجری دیگری را نپذیرفته باشد. مرتضی حیدری از همان ابتدا در فهرست گزینه‌های اصلی برای اجرای مناظره‌های انتخاباتی قرار داشت و در آن زمان نامش در کنار اسامی چون رضا رشیدپور، مهدی مهدی‌قلی، المیرا شرفی‌مقدم و محمدرضا شهیدی‌فر دیده می‌شد اما با توجه به حساسیت بالای این ساختار تلویزیونی پربیننده، همان‌طور که پیشی‌بینی هم می‌شد، تلویزیون در نهایت سکان اجرای این مناظره‌ها را بار دیگر به حیدری سپرد که در دو دوره گذشته هم نحوه اجرایش، رسانه ملی را با حاشیه، چالش یا انتقاد تاثیرگذاری مواجه نکرده بود. 

اخیرا هم نام مهدی‌ مهدی‌قلی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان مجری مناظره‌ها عنوان شده است. گویا او در دوره‌های قبل گریم‌شده به عنوان مجری جایگزین در کنار مرتضی حیدری حضور داشته و آماده‌باش از نزدیک، شاهد برگزاری مناظره‌های دوره‌های قبل روی آنتن زنده بوده است.

مهدی‌قلی کار حرفه‌ای خود به‌ عنوان مجری تلویزیون را در سال ۸۷ آغاز کرد و با اجرای برنامه «نگاه یک» به شهرت رسید؛ برنامه‌ای که دو سال پیش پس از دو دهه تعطیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج