آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۷۷۶۴
۲۳۲
۲۳۲
پ

«پسر دلفینی» با روایتی از زندگی و افسانه‌ها در «فیلیموکودک»

انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی رضا فصاحت و تهیه‌کنندگی محمد همدانی جزو انیمیشن‌های پرمخاطبی است که اکران آن در سینماها مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

برترین‌ها: انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی رضا فصاحت و تهیه‌کنندگی محمد همدانی جزو انیمیشن‌های پرمخاطبی است که اکران آن در سینماها مورد اقبال عمومی قرار گرفت. 

«پسر دلفینی» با روایتی از زندگی و افسانه‌ها در «فیلیموکودک»

این استقبال باعث شد تا «فیلیموکودک» در قالبی متفاوت و به صورت یک سریال۲۶ قسمتی، سراغ پخش «پسر دلفینی» برود. 

بر همین اساس امروز قسمت دوازدهم این مجموعه که پخش آن از ۲۶ اسفند آغاز شده بود، منتشر شد. مجموعه‌ای که از سوی مخاطبان نمایش خانگی نیز مورد توجه قرار گرفت.

«پسر دلفینی» با دستمایه قرار دادن داستان تکراری اما جذاب «تارزان» روایتگر پسری است که این‌بار نه در دل جنگل و میان گرگ‌ها بلکه در قلب اقیانوس و در میان دلفین‌ها قد می‌کشد و بزرگ می‌شود. در خلاصه داستان این انیمیشن ماجراجویی آمده است: «پسر دلفینی اکنون وظیفه‌ مهمی دارد. او نگهبان دریاست و باید از موجودات دریایی محافظت کند. در این بین هنوز خطر از سر دریا برطرف نشده چرا که اختاپوس بدجنس که در چاله‌ای گرفتار شده به کمک شامی نقشه‌های جدیدی را علیه موجودات دریا طراحی و اجرا می‌کنند. پسر باید هوش و حواس خود را جمع کند تا به کمک دیگر موجودات دریایی از این آبی بیکران مراقبت کند.»

داستان این انیمیشن چند بعدی است و بخشی از آن از افسانه‌های بومی و ایرانی الهام گرفته شده، در بعد دیگر شاهد روایتی ماجراجویانه هستیم که حتی می‌تواند مخاطب بزرگسال را هم درگیر کند. همین نکته باعث شده تا این انیمیشن اثری خانوادگی محسوب شود و بچه‌ها را به همراه خانواده‌هایشان، پای تماشای آن بنشاند.

برزگ شدن پسر دلفینی داستانی روان و نزدیک به زندگی واقعی دارد که آن را قابل درک و همراهی می‌کند. در ادامه نقطه عطف ماجرای آن زمانی آغاز می‌شود که دختران بی‌بی زار ناخدا مروارید را می‌دزدند و از اینجا به بعد همان بعد افسانه‌ای که به آن اشاره شد، در قصه جان می‌گیرد. نام مادر پسر دلفینی ناهید است. ناهید یا آناهیتا در اسطوره شناسی ایزد بانوی آب است. ناهید اسطوره ای مشترک بین ارامنه، ایران باستان، روم و یونان باستان است. این اسطوره گرداننده آب است و ویژگی هایی از او در ادبیات اسطوره‌ای نیز بیان شده است.

در ادامه نمایش بخش‌هایی از زندگی جنوبی‌ها و اختصاص بخشی از اثر به موسیقی این خطه نیز از موارد جالب توجهی است که نمی‌توان از آن گذشت.

از دیگری نکاتی که در مورد «پسر دلفینی» اهمیت دارد نیز، گرافیک آن است. از نظر گرافیک استاندارد های زیادی در این انیمیشن رعایت شده است که برای اثری در رده سنی کودک و نوجوان این نوع گرافیک کاملا مناسب است و ریزبینی های زیادی در آن در نظر گرفته شده است.

از جمله عوامل «پسر دلفینی» می توان به این موارد اشاره کرد: نویسنده: مونا عبدالله‌شاهی، طراح کاراکتر: محمد خیر‌اندیش، سرپرستان انیمیت: مرتضی یاری، سعید بیگناه، سرپرستان کامپوزیت: مهدی میرزایی، عرفان جلالوندی، سعید گرمابدری، سرپرست جلوه‌های ویژه: سینا تقی زاده، سرپرست گویندگان: حامد عزیزی.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج