۱۴۲۶۹۳۶
۱۵۴
۱۵۴
پ

رپورتاژ آگهی

راهنمای سفارش و خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

اگر تصمیم دارید برای اولین بار پودر پروتئین مناسب خود را تهیه کنید، در این مطلب همراه ما باشید. اینجا نکات مهم یک خرید آگاهانه را می‌بینیم.

خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چراکه بازار پر از گزینه‌های مختلف است که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

به طور کلی پودر پروتئین یک مکمل غذایی است که برای افزایش مصرف پروتئین روزانه استفاده می‌شود. این پودر معمولاً از منابع مختلفی مانند شیر، سویا، تخم‌مرغ و کلاژن تهیه می‌شود.

اگر تصمیم دارید برای اولین بار پودر پروتئین مناسب خود را تهیه کنید، در این مطلب همراه ما باشید. اینجا نکات مهم یک خرید آگاهانه را می‌بینیم.

راهنمای سفارش و خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

نکات خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که باید در فرآیند انتخاب و خرید پودر پروتئین گوشه ذهن داشته باشید.

1/ انتخاب نوع پروتئین

مهم‌ترین کاری که باید قبل از هر چیزی انجام دهید، انتخاب نوع پروتئین است که تکلیف را تا حد زیادی روشن می‌کند. برای انتخاب بهترین پروتئین که دقیقاً برای نیازهای شما ساخته شده باشد، بهتر است با فروشندگان این پودرها یا مربی باشگاه خود یا گاهی پزشک مشورت کنید.

اما بیایید مروری بر انواع پودرهای پروتئین داشته باشیم.

پروتئین شیر

شیر حاوی چند ماده است: پروتئین، کربوهیدرات و چربی. طی فرآیند می‌توان چربی و کربوهیدرات را حذف کرد و یک پودر پروتئین خالص از شیر به دست آورد. پودری که شامل دو پروتئین موجود در شیر، یعنی پروتئین وی و کازئین است.

این محصول معمولاً در درصدهای 66، 86 و 90 تولید می‌شود. هر چه درصد بیشتر باشد، کربوهیدارت کمتر و پروتئین بیشتر خواهد بود. پروتئین شیر به افزایش عضله‌سازی، هضم غذا، ریکاوری بعد از ورزش و... کمک می‌کند.ضمن این که در کنار آمینواسیدها، سرشار از کلسیم نیز هست.

پروتئین وی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا پیش رو دارید، پروتئین وی است. این پروتئین طی یک فرآیند، از کازئین شیر جدا می‌شود.

ویژگی فوق‌العاده این پودر، وجود 9 آمینواسید مفید در آن است. به لطف همین آمینواسیدها نیز با خوردن پروتئین وی شاهد افزایش عضله‌سازی، کاهش وزن و افزایش سیستم ایمنی بدن خواهید بود.

پروتئین وی خود سه دسته را شامل می‌شود:

  1. کنسانتره (Concentrate): شامل 80% پروتئین وی با مقدار کمی لاکتوز و چربی
  2. ایزوله (Isolate): حاوی 90% پروتئین خالص با حداقل لاکتوز و چربی
  3. هیدرولیزه (Hydrolyzed): پروتئینی که تحت عملیاتی، به صورت پیش‌هضم‌شده درآمده و سریع‌تر جذب بدن می‌شود

راهنمای سفارش و خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

پروتئین سفیده تخم‌مرغ

پودر پروتئین سفیده تخم‌مرغ با حذف زرده تخم‌مرغ و تبدیل سفیده به پودر به دست می‌آید. این پودر غنی از پروتئین باکیفیت و معمولاً فاقد چربی و کربوهیدرات است. این پروتئین برای افرادی که به دنبال منابع پروتئینی با چربی و کربوهیدرات کم هستند، مناسب است.

پروتئین سویا

پودر پروتئین سویا از سویای سفید یا همان دانه‌های سویای بدون پوست تهیه می‌شود. این پودر دارای اسیدهای آمینه مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. از طرفی معمولاً بدون گلوتن و مشتقات لاکتوز بوده و برای گیاهخواران مناسب است. پودر پروتئین سویا معمولاً برای حمایت از رشد عضلات، کمک به کاهش وزن، و افزایش سطح انرژی در بدن استفاده می‌شود.

پروتئین کلاژن

پودر پروتئین کلاژن از کلاژن استخوان یا پوست حیوانات مانند گاو، مرغ یا ماهی تهیه می‌شود. کلاژن یک پروتئین اصلی در بدن انسان است که در ساختار بافت‌هایی مانند پوست، مو، ناخن، استخوان و غضروف نقش مهمی دارد.

این پودر پروتئین حاوی آمینواسیدهایی مانند پرولین، گلیسین و هیدروکسی‌پرولین است. بنابراین برای سلامتی پوست، استحکام استخوان‌ها، حفظ سلامت مفاصل و افزایش رشد موها و ناخن‌ها مفید است.

راهنمای سفارش و خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

2/ مشورت با پزشک در صورت داشتن شرایط خاص

پیش از خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا، باید مطمئن شوید که این پروتئین هیچ‌گونه خطری برای سلامتی شما نخواهد داشت. پروتئین‌ها به خودی خود برای سلامتی مضر نیستند. مگر این که آنها را بیشتر از حد مجاز مصرف کنید. در این صورت ممکن است شاهد مشکلات گوارشی، درد عضلات یا... شوید.

اما چرا باید با پزشک مشورت کنید؟ چون اگر مشکلاتی مانند بیماری کلیوی و کبدی داشته باشید، ممکن است بعضی پروتئین‌‎ها به این مشکل دامن بزنند. بنابراین اگر هر گونه اختلال یا حساسیت (به لاکتوز، گلوتن، سویا یا...) دارید، حتماً از پزشک خود درباره پروتئین‌های مُجازی که می‌توانید استفاده کنید مشورت بگیرید.

3/ در نظر گرفتن ترکیبات اضافی پروتئین‌ها

بعضی پودرهای پروتئین حاوی ترکیبات اضافی هم هستند. موادی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌های گوارشی و فیبر. این افزودنی‌ها می‌توانند به بهبود عملکرد گوارشی و افزایش ارزش غذایی محصول کمک کنند.

4/ انتخاب قیمت و برند

قیمت پودر پروتئین بسته به نوع، کیفیت و برند متفاوت است. پروتئین‌های گران‌تر لزوماً عملکرد بهتری در بدن ندارند. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا هستید، تصور نکنید که باید به سراغ گران‌ترین گزینه‌ها بروید.

در عوض پیشنهاد ما این است که برندهای شناخته‌شده‌تر را انتخاب کنید. اگر هم گزینه‌های اقتصادی‌تری می‌خواهید، برندهای ایرانی را انتخاب کنید. برندهایی مانند پگاه و کاله انواع پودر پروتئین را با طعم‌ها و وزن‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند.

5/ انتخاب طعم

خوشبختانه پروتئین‌ها در طعم‌های مختلف تولید می‌شوند. اغلب پروتئین‌ها از موادی به دست می‌آیند که طعم خوبی ندارد. اما با اضافه کردن اسانس‌های مختلف به آنها، هیچ خبری از طعم آن مواد اولیه (مثل آب پنیر، تخم‌مرغ یا...) نیست. طعم‌های محبوب پودرهای پروتئین شکلات، وانیل، توت‌فرنگی و موز هستند.

6/ انتخاب فروشنده معتبر

و اما مرحله نهایی خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا که انتخاب فروشنده است. یادتان باشد که خرید حضوری از یک مغازه یا فروشگاه نمی‌تواند اصالت محصول را تضمین کند. در مقابل، در خرید آنلاین نیز فروشندگانی هستند که اصالت پودرهای پروتئین‌ را تضمین می‌‌کنند. بنابراین تفاوتی در خرید حضوری و آنلاین این پودرها وجود ندارد.

اما در خرید آنلاین، حتماً سوابق و مشخصات فروشنده را صفحه درباره ما یا تماس با ما بررسی کنید. مطمئن شوید که فروشنده راه‌های ارتباطی دقیقی را در اختیارتان قرار داده است. وجود آدرس نیز بین مشخصات، می‌تواند نشانی از معتبر بودن فروشگاه آنلاین باشد.

راهنمای سفارش و خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا

عضله‌سازی سریع و ریکاوری بهتر؛ همه در یک قوطی

خرید بهترین پودرهای پروتئین با ضمانت اصالت کالا یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید برای سلامتی خود بگیرید. اگر ورزشکار مبتدی یا حرفه‌ای هستید یا فعالیت زیادی دارید، میان‌وعده خود را با پودرهای پروتئین کامل کنید.

فراموش نکنید که برای انتخاب بهترین گزینه یا مصرف هم‌زمان چند نوع پروتئین حتماً باید با مشاوران فروشنده مورد نظر خود، مربی باشگاه یا پزشک مشورت کنید.

سؤالات متداول

کدام پودر پروتئین برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب است؟

پروتئین ایزوله وی یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

آیا مصرف پودر پروتئین برای کودکان و نوجوانان مناسب است؟

مصرف پودر پروتئین باید با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود. خصوصاً برای کودکان و نوجوانان که در حال رشد هستند و نیازهای تغذیه‌ای خاصی دارند.

آیا می‌توان از پودر پروتئین در پخت‌وپز استفاده کرد؟

بله، پودر پروتئین می‌تواند در پخت‌و‌پز و تهیه کیک، کلوچه، پنکیک و... استفاده شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج