۱۴۲۴۰۲۷
۲۳۰
۲۳۰
پ

جذاب‌ترین نوشیدنی‌های خنک بهاری!

اما کدام نوشیدنی‌های ترکیبی را می‌توان در بهار تهیه کرد؟ در ادامه این مطلب ۱۰ نمونه از خوشمزه‌ترین نوشیدنی های بهاری معرفی شده‌اند.

جذاب‌ترین نوشیدنی‌های خنک بهاری!

بهار برای اغلب ما فصلی محبوب با هوایی دل‌انگیز همراه با تفریح و شادی است. یکی از مواد غذایی که در این فصل به مقدار بیشتری مصرف می شود، مخصوصا در خرداد ماه، میوه و نوشیدنی‌های خنک است. ترکیبات موجود در نوشیدنی‌ها با علائم خشکی بدن مقابله کرده و بدن را در مقابله با عوامل بیماری‌زا همچون ویروس‌های بهاری تقویت می‌کنند. اما کدام نوشیدنی‌های ترکیبی را می‌توان در بهار تهیه کرد. در ادامه این مطلب 10 نمونه از خوشمزه‌ترین نوشیدنی های بهاری معرفی شده‌اند.

تفاوت موکتل، کوکتل، اسموتی و شیک

احتمالاً شما نیز تاکنون نام کوکتل، موکتل و یا اسموتی و شیک را شنیده‌اید‌ و این سؤال برای شما پیش‌آمده است که فرق آن‌ها چیست؟! برای بیان تفاوت این نوشیدنی‌های بهتر است تا ابتدا هر یک از آن‌ها را معرفی کنیم.

  • کوکتل: این نوشیدنی از ترکیب الکل تخمیر شده با دیگر طعم‌دهنده‌ها ایجاد می‌شود و پایه آن الکلی است.
  • موکتل: نوشیدنی موکتل فاقد الکل است و با استفاده از آب‌میوه، سیروپ و یا ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.
  • اسموتی: نوشیدنی غلیظ که با استفاده از میوه، سبزی و طعم‌دهنده‌های مختلف آماده شده را اسموتی می‌گویند.
  • شیک: انواع شیک با ترکیب میوه‌ها، طعم‌دهنده و لبنیات تهیه شده و به همین دلیل طعم متفاوت‌تری دارد.

باتوجه‌به آنچه گفته شد، به تفاوت این نوشیدنی‌ها پی می‌برید. تفاوت اصلی کوکتل و موکتل در استفاده از پایه الکلی است. (البته در کافه‌های ایرانی کوکتل را بدون الکل تهیه می‌کنند که نکته جالبی است!!) تفاوت اسموتی و شیک را نیز می‌توان در استفاده از لبنیات جستجو کرد.

اسموتی و نوشیدنی‌های خنک و بهاری

حال که تفاوت نوشیدنی‌های خنک را می‌دانید، در ادامه با چند نمونه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی آشنا می‌شوید که بهترین انتخاب برای روزهای گرم هستند.

1. موهیتو

انواع موهیتو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک است که برای پذیرایی در مهمانی‌ها انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. برای درست‌کردن موهیتو به شکر، آب‌لیمو ترش تازه، برگ نعنا و آب گازدار نیاز دارید. برای تهیه موهیتو، برگ‌های نعنا را بکوبید و با دیگر مواد مخلوط کنید. البته در طرز تهیه انواع موهیتو می‌توان از میوه‌های دیگر نیز استفاده کرد.

2. اسموتی موز

انواع اسموتی با موز تنها شامل یک نوشیدنی نیست. در واقع از ترکیب موز با بسیاری از دیگر میوه‌ها می‌توان نوشیدنی‌های مختلفی آماده کرد. از جمله انواع اسموتی با موز می‌توان به ترکیب موز و توت‌فرنگی، موز و هلو، موز و گیلاس و دیگر ترکیب‌های جذاب اشاره کرد. با اضافه‌کردن شیر به این میوه‌ها، می‌توانید انواع میلک‌شیک موز را آماده کنید.

3. اسموتی انبه

انواع اسموتی با انبه نیز از جمله نوشیدنی‌های محبوب و مقوی هستند. یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌ها از مخلوط انبه، موز و تکه‌های یخ تهیه می‌شود. البته شما می‌توانید مطابق سلیقه خود در تهیه انواع اسموتی با انبه از دیگر میوه‌ها نیز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به ترکیب موز و انبه، دیگر مواد همچون شیر سرد و عسل نیز بیفزایید.

4. لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی خنک، خوشمزه و مجلسی برای فصل‌های بهار و تابستان است که با روش‌های مختلفی آماده می‌شود. برای درست‌کردن یک لیموناد ساده، آب و شکر را حرارت دهید تا به غلظت مناسب برسد. زمانی که شربت سرد شد، برگ‌های نعنا، آب‌لیمو ترش تازه و تکه‌های لیمو را به آن اضافه کنید. البته در تهیه لیموناد می‌توان از مواد دیگر مانند آب گازدار، هلو یا دیگر میوه‌ها نیز استفاده کرد.

5. مارگاریتا

مارگاریتا یک نوشیدنی خنک و تابستانی است که تاریخچه تهیه آن به کشور مکزیک باز می‌گردد. برای درست کردن مارگاریتا به نعنا خشک شده، لیموترش تازه، یخ، سودا و آب‌خنک نیاز دارید. نعنا خشک و یخ را داخل مخلوط‌کن ترکیب کرده و لیموها را پوست بگیرید. حالا تمامی مواد را به مخلوط‌کن اضافه کرده و اجازه دهید تا به‌خوبی ترکیب شوند.

6. اسموتی با طالبی

جذاب‌ترین نوشیدنی‌های خنک بهاری!

طالبی یکی از میوه‌های خوشمزه تابستانی است که در تهیه انواع اسموتی استفاده می‌شود. اسموتی با طالبی را می‌توان با میوه‌های دیگری مانند توت‌فرنگی، هندوانه و انبه نیز ترکیب کرد. طالبی طعم شیرینی دارد، اما اگر میوه شما به‌اندازه کافی شیرین نبود، کمی عسل نیز به اسموتی خود اضافه کنید.

7. اسموتی هلو و آناناس

آناناس یکی از میوه‌های استوایی است که در ترکیب با هلو یک اسموتی خوشمزه را ایجاد می‌کند. این طعم جذاب استوایی را می‌توان برای مهمانی‌ها نیز سرو کرد. تکه‌های آناناس، هلو، عسل و یخ را داخل مخلوط‌کن بریزید تا نوشیدنی شما آماده شود. البته در صورت تمایل می‌توانید شیر را نیز به مواد داخل مخلوط‌کن بیفزایید.

8. اسموتی کرفس و سیب

اگر به دنبال یک نوشیدنی تابستانی هستید که رژیمی محسوب شود، از کرفس غافل نشوید. ترکیب کرفس و سیب سبز یک اسموتی سبز و پرخاصیت است که به چربی‌سوزی کمک می‌کند. برای تهیه آن، روش آسانی را در پیش روی دارید، تنها باید کرفس، سیب و تکه‌های یخ را در مخلوط‌کن بریزید.

9. میلک شیک گیلاس

با گیلاس می‌توان یک میلک‌شیک خوشمزه آماده کرد که برای درست کردن آن به گیلاس، بستنی وانیلی و شیر نیاز دارید. پس از مخلوط کردن تمام مواد داخل مخلوط‌کن، نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با سیروپ شکلاتی تزیین کنید. گیلاس حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است و از میوه‌های مقوی محسوب می‌شود.

10. شربت سکنجبین

شربت سکنجبین از نوشیدنی‌های نام آشنا بوده که محبوبیت زیادی دارد. این نوشیدنی با استفاده از آب، شکر، نعنا، سرکه، خیار، یخ و زعفران تهیه می‌شود. ابتدا آب و شکر را روی حرارت قرار دهید تا شربت قوام یابد. سپس زعفران، سرکه و نعنا را اضافه کرده و مدتی دیگر بجوشانید. پس از سرد شدن مواد، مقداری از شربت، خیار رنده شده و آب را داخل لیوان بریزید تا نوشیدنی آماده شود.

نوشیدنی‌های بهاری؛ خنک، خوشمزه و مقوی

بهار با زیبایی‌های فراوان، یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سال است. نوشیدنی‌های بهاری همچون انواع موهیتو که در این مطلب معرفی شد، می‌توانند طراوت بدن را افزایش دهند. البته این نوشیدنی‌ها آب ازدست‌رفته بدن را نیز تأمین کرده و حاوی مواد مغذی مختلفی هستند. پس با رسیدن خرداد‌ماه و پس از آن فصل گرما، مصرف انواع نوشیدنی‌های خنک را فراموش نکنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج