آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۲۲۶۹۰
۱ نظر
۵۳۲
۱ نظر
۵۳۲
پ

برای کوچک شدن باسن این مواد غذایی را بخور!

شاید شما هم تازه ورزش را شروع کرده باشید و منتظر تغییرات زیادی در فرم اندامتان هستید!

سلامت نیوز: «هم ورزش هم تغذیه! هیچ کدوم بدون اون یکی فایده نداره!» شاید شما هم تازه ورزش را شروع کرده باشید و منتظر تغییرات زیادی در فرم اندامتان هستید! شاید هم رژیم گرفته‌اید و می‌خواهید هر بار که روی ترازو می‌روید شاهد پایین رفتن اعداد باشید یا اینکه با اندازه گرفتن دور شکم، پهلو و باسنتان متوجه لاغر شدن این اعضا باشید. شاید هم هیچ کدام، و هنوز در فکر لاغری و تناسب اندام به سر می‌برید! واقعیت این است که برای یک اندام ایده‌آل و متناسب باید از ترکیب رژیم و ورزش در کنار هم استفاده کنید تا شاهد تغییرات خوب درعین حال ماندگار باشید!

برای کوچک شدن باسن این مواد غذایی را بخور!

 بعضی از قسمت‌های بدن مانند باسن و شکم چربی بیشتری دارند و این چربی به نسبت بقیه اعضاء مقاومتشان هم زیادتر است!

اگر در فکر این هستید که هرچه سریع‌تر در ناحیه تحتانی شاهد کاهش وزن و فرم مطلوب باشید آیا می‌دانید چه باید کرد؟ چه غذاهایی بخورید و چه مواد غذایی را حذف کنید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید؟! واقعیت این است که هیچ غذایی نمی‌تواند تضمینی باشد بر اینکه روی یک ناحیه اثر بگذارد و باعث لاغرتر شدن و فرم گرفتن آن باشد! اما می‌توانید با حذف یا اضافه‌ی بعضی مواد غذایی تاثیرگذاری را بالاتر ببرید!

خوراکی‌های کم کننده چربی انتخاب کنید

چاقی در ناحیه باسن بیشتر به دلیل وجود چربی است. اگر شما ورزش نمی‌کنید و عضله سازی نکرده‌اید باید این نکته را بدانید که هرچه مواد غذایی کم چربی به بدنتان برسد برای این منظور بهتر است. در عین حال اگر تلاش کنید تا غذاهای چربی سوز میل کنید باز هم مفید عمل کرده‌اید.

آووکادو، نوشیدنی‌های سبز مانند کرفس و سیب سبز، میوه‌های کم شیرین، سبزیجات و به طور کلی غلات و لبنیات کم چرب به شما کمک خواهند کرد تا میزان سوخت و ساز را در بدنتان بالاتر ببرید و به مرور شاهد کاهش سایز دور باسنتان باشید! البته این نکته را هم فراموش نکنید که چربی سوزی صرفا در یک نقطه اتفاق نمی‌افتد و تمام چربی‌های بدن تحت الشعاع این رژیم غذایی قرار خواهند گرفت. پس اگر حرکات ورزشی مناسب را هم به این تغذیه اضافه کنید زودتر از آنچه فکر می‌کنید نتیجه خواهید گرفت!

غذا نخوردن را کنار بگذارید!

شاید به اشتباه فکر کنید که با حذف غذا و کلا چیزی نخوردن زودتر به نتیجه برسید اما این مساله خلاف انتظار شما را ثابت خواهد کرد! با غذا نخوردن متابولیسم بدن شما کند خواهد شد و در مقابل میل و اشتها به غذا خوردن هم افزایش خواهد یافت! با این وضعیت شما همیشه احساس خستگی خواهید کرد و نه تنها ورزش نمی‌کنید بلکه از فعالیت‌های روزانه هم باز می‌مانید!

جالب است بدانید که غذا خوردن به خودی خود میزان قابل توجهی کالری می‌سوزاند!

اگر هم کالری زیادتر از حد میل کنید (شاید به نظرتان نرسد ولی خوردن 2 قاشق از بعضی غذاها معادل یک بشقاب از نوع دیگری غذاست! پس باید حواستان به مقدار کالری باشد!) و غذای شما مناسب نباشد چون بیش از نیاز بدنتان کالری دریافت کرده‌اید باعث چاقی و افزایش وزن و بالا رفتن چربی بدن می‌شود.

پروتئین را فراموش نکنید

با قاطعیت نمی‌توان گفت چه غذاهایی برای لاغری باسن مناسبند! اما، اگر شما با چربی سوزی این ناحیه را تحت تاثیر قرار بدهید و غذاهای پروتئینی را جایگزین کنید دیگر بافتی که بدن شما دارد از چربی به ماهیچه تغییر می‌کند و این برای شکل اندام شما هم مناسبتر است!

پروتئین سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد به این معنی که بدن برای جذب و تجزیه پروتئین انرژی بیشتری صرف می‌کند تا زمانی که این کار را برای چربی و فیبر انجام می‌دهد!

پروتئین علاوه بر اینکه متابولیسم را بالا می‌برد سیر کننده هم است و دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد و این مساله برای شما که می‌خواهید به وزن ایده‌آل برسید کاملا مناسب است.

پس مصرف روزانه پروتئین را به صورت جدی رعایت کنید. اینکه چه میزان پروتئین برای شما مناسب است به وزن شما هم بستگی دارد.

فیبر را در برنامه غذایی روزانه بگنجانید

مصرف غذاهای فیبردار احساس سیری را به شما هدیه می‌کند! ضمن اینکه فیبر تقریبا کالری ندارد و همین موجب می‌شود که وزن شما بالاتر نرود. علت اینکه فیبر موجب بی اشتهایی شما می‌شود در خاصیت ماندگاری آن در معده است! وقتی فیبر مدت بیشتری در معده باقی بماند و هضم آن دیر اتفاق بیفتد طبیعتا شما نیاز به رفع گرسنگی نخواهید داشت! ضمن اینکه فیبر قند خون را هم در بدن کنترل می‌کند و این مساله مهمی در رژیم کاهش وزن است!

فیبر را در این مواد غذایی بیشتر می‌توانید پیدا کنید:

کرفس، بامیه، کلم بروکلی، هویج و کلم

با خوردن این مواد غذایی و دیگر سبزیجات در کنار سس‌های دست ساز و خانگی که چربی زیادی ندارند در صورتی که صبور باشید و فعالیت‌های بدنیتان را هم بالا ببرید به مرور شاهد نتیجه‌ی مطلوبی خواهید بود و چربی‌های ناحیه باسن هم به خوبی از دست خواهند رفت و این قسمت از بدن کوچکتر می‌شود. پس با توجه به تمام گفته‌ها برنامه غذایی مناسب خودتان را بنویسید و در این راه از کارشناسان تغذیه و ورزشی هم کمک بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وب

      تن به کار بدی و زیاد نشینی کوچیک میشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج