adexo3
۱۴۲۰۹۷۹
۹۸۱۰
۹۸۱۰
پ

آیا روغن زیتون برای سرخ کردن مناسب است؟

کارشناسان مرکز مشاوره مصرف کنندگان در ایالت بایرن آلمان گزارش دادند که هر روغنی دارای نقطه ای است که به آن نقطه دود می گویند و هر چه این نقطه بالاتر باشد، روغن مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد و بنابراین برای استفاده و سرخ کردن مناسب است.

مجله سلامتی: کارشناسان مرکز مشاوره مصرف کنندگان در ایالت بایرن آلمان گزارش دادند که هر روغنی دارای نقطه ای است که به آن نقطه دود می گویند و هر چه این نقطه بالاتر باشد، روغن مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد و بنابراین برای استفاده و سرخ کردن مناسب است.

آیا روغن زیتون برای سرخ کردن مناسب است؟

روغن های تصفیه شده برای سرخ کردن مناسب هستند. بنابراین روغن زیتون در صورت تکرار برای سرخ کردن مناسب است. در این فرآیند، اجزای ناخواسته و همچنین بوها و طعم‌ها از روغن حذف می‌شوند، اما اسیدهای چرب غیراشباع ارزشمند باقی می‌مانند.

کارشناسان این مرکز توضیح دادند که روغن آفتابگردان و روغن کلزا دارای درصد بالایی از اسید اولئیک تک غیراشباع هستند که باعث می شود توانایی بالایی در تحمل دمای بالا داشته باشند و به همین دلیل می توان از آنها برای سرخ کردن استفاده کرد.

اگرچه روغن نارگیل و روغن نخل مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند، اما برای سرخ کردن  مناسب نیستند. ترکیب آنها به خوبی روغن آفتابگردان، روغن کلزا یا روغن های تصفیه شده نیست.

همچنین روغن های فشرده سرد به دلیل دود کمی که دارند برای سرخ کردن  مناسب نیستند، اما برای سس سالاد و غذاهای سرد مناسب هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج