اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۸۴۴۷
۵۶۶
۵۶۶
پ

مواد غذایی مفیدی که اسمشان بد در رفته است

چهار ماده غذایی اصلی در آشپزخانه شامل تخم‌مرغ، قهوه، سیب‌زمینی و سبزی‌‌های منجمد سال‌ها است که با بی‌انصافی دست‌کم گرفته شده‌اند.

سلامت نیوز: چهار ماده غذایی اصلی در آشپزخانه شامل تخم‌مرغ، قهوه، سیب‌زمینی و سبزی‌‌های منجمد سال‌ها است که با بی‌انصافی دست‌کم گرفته شده‌اند. از آنجا که به نظر می‌رسد توصیه‌های تغذیه‌ای در حال تغییرند، متخصصان می‌گویند وقت آن رسیده است که از بی‌اعتبار کردن این مواد غذایی هم دست برداریم و در نهایت آن مهر تاییدی را که همواره سزاوارش بوده‌اند، بر آن‌ها بزنیم.

نیویورک‌پست درباره این مواد غذایی که می‌توانید بدون احساس عذاب وجدان آن‌ها را به سفره خود اضافه کنید، بیشتر توضیح می‌دهد.

مواد غذایی مفیدی که اسمشان بد در رفته است

تخم‌مرغ

دکتر مایا وادیولو، دانشیار تغذیه در دانشگاه رود آیلند، به ان‌بی‌سی نیوز می‌گوید که تخم‌مرغ، این ماده غذایی جذاب و خوراکی ضروری برای صبحانه، به دلیل بالا بودن سطح کلسترولش بدنام شد اما علم جدید این ایده را که مواد غذایی صرفا به دلیل اینکه کلسترول بالایی دارند، باعث بالا رفتن کلسترول خون می‌شوند، رد کرده است.

کلسترول خون بالا که پزشکان در مورد آن هشدار می‌دهند، مشکلات قلبی‌عروقی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد اما خوردن غذاهایی که کلسترول بالا دارند، مانند تخم‌مرغ یا صدف‌، کلسترول اچ‌دی‌ال (HDL) یا ال‌دی‌ال (LDL) را به شکل بدی افزایش نمی‌دهد؛ بلکه یک مشکل دیگر وجود دارد.

متخصصان هشدار می‌دهند که برخی مواد غذایی که کلسترول بالایی دارند، سرشار از چربی‌های اشباع‌شده‌اند و این چیزی است که باید مراقب آن بود. این مواد غذایی عبارت‌اند از گوشت‌های پرچرب، غذاهای سرخ‌شده، سوسیس‌های فراوری‌شده و لبنیات پرچرب. بنابراین اگر کلسترولتان بالا است، کاستن از مصرف این موادغذایی مفید‌تر از حذف املت سبزیجات از وعده صبحانه است.

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و در هر تخم‌مرغ حدود شش گرم پروتئین موجود است. این ماده مغذی همچنین منبع مهمی از ویتامین آ، ب، دی، ئی و کا است. انجمن قلب آمریکا تاکید می‌کند که افراد عموما می‌توانند از مصرف یک یا دو تخم‌مرغ در روز بدون هیچ نگرانی، لذت ببرند.

سیب‌زمینی

متخصصان تغذیه می‌گویند که مشکل از سیب‌زمینی نیست بلکه از نحوه پخت‌ و طرز تهیه آن مهم است. ما اغلب سیب‌زمینی را همراه با کره یا به صورت سرخ‌شده در روغن مصرف می‌کنیم و مشکل همین‌جا است.

سیب‌زمینی پر از ویتامین سی و پتاسیم‌ و سرشار از فیبر است اما به شرطی که با پوست مصرف شود.

سیب‌زمینی را می‌توان به صورت کبابی، پخته، له‌شده یا آب‌پز مصرف کرد و برای مصرف سالم‌تر، آن را با نمک، فلفل، روغن زیتون و برخی گیاهان مزه‌دار کرد.

سبزیجات منجمد‌

به گفته کارشناسان، این باور که سبزیجات منجمد بسته‌‌بندی از محصولات مشابه تازه مواد مغذی کمتری دارند، اشتباه است.

کارولین سوزی، متخصص تغذیه، می‌گوید: «‌در واقع خرید غذاهای منجمد می‌تواند به کاهش ضایعات کمک کند، زیرا سبزیجات منجمد مدت بیشتری باقی می‌مانند و اغلب از نمونه‌های تازه مقرون‌به‌صرفه‌ترند.»

به گفته او، سبزیجات و مواد غذایی منجمد در اوج تراکم مواد مغذی‌شان برداشت و سپس منجمد می‌شوند. بنابراین در بسیاری از موارد، نسبت به نمونه‌های مشابه تازه، حاوی مواد مغذی بیشتری‌اند.

قهوه

در میان این گزینه‌ها وضعیت قهوه شاید کمی گیج‌کننده‌تر از بقیه باشد. به نظر می‌رسد که هر سال یا حتی هر هفته، یک مطالعه جدید سر برمی‌آورد که می‌گوید قهوه برای سلامتی بسیار مفید یا بسیار بد است. با این همه، فعلا نتایج مثبت تحقیقات درباره نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه هنگام صبح از نتایج منفی آن پیشی گرفته‌اند و گفته می‌شود افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشند، ممکن است کمتر در معرض خطر سرطان، نارسایی قلبی یا حتی دیابت نوع ۲ باشند؛ البته تا زمانی که قهوه ساده باشد.

کارشناسان مصرف متعادل قهوه را بی‌خطر می‌دانند؛ به‌ویژه اگر مقادیر زیاد شکر و خامه یا مواردی مشابه به آن اضافه نکنید. آن‌ها می‌گویند مصرف مقدار معقولی قهوه خطری ندارد و لازم نیست خود را به یک فنجان محدود کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف حدود ۴۰۰ گرم قهوه در روز برای اغلب بزرگسالان بی‌خطر است؛ یعنی چیزی حدود چهار تا پنج فنجان قهوه در روز.

با این حال اگر به دنبال کم کردن مصرف قهوه‌اید، کارشناسان توصیه می‌کنند این کار را به‌آرامی و طی زمان انجام دهید. کنار گذاشتن ناگهانی قهوه خطرناک نیست، اما می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند سردرد و اضطراب به همراه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج