adexo3
۱۴۱۵۶۸۹
۲۰۲۱
۲۰۲۱
پ

گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شد

بر اساس بیانیه نشست وزرای امور خارجه گروه هفت (G۷) که امروز جمعه منتشر شد، این کشورها از ایران خواستند تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) همکاری داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس بیانیه نشست وزرای امور خارجه گروه هفت (G۷) که امروز جمعه منتشر شد، این کشورها از ایران خواستند تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) همکاری داشته باشد.

گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شد

در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تشدید تنش‌های هسته‌ای را متوقف و معکوس کند.

به گزارش اسپوتنیک، این بیانیه می‌افزاید: ما از ایران می‌خواهیم از ادامه فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم گزارش شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در چارچوب ارائه شده توسط UNSCR ۲۲۳۱ که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند و خطرات اشاعه قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی بازگشت به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را برای فراهم آوردن اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است، فراهم می‌کند.

این بیانیه و اظهار نگرانی در حالی صادر شده که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره ادعای رافائل گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است. در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج