۱۴۱۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اخطار قاضی القضات درباره اختلاس میلیاردی

رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه افرادی بگویند شما چرا کسانی را دستگیر، عده‌ای را احضار و بازداشت می‌کنید واقعاً حرفهای نادرستی است و من اخطار می‌کنم به این افراد که بی‌جهت فضای کشور را آلوده نکنند و در مسیری که نه به نفع خودشان و نه به نفع نظام است گام برندارند.

رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه افرادی بگویند شما چرا کسانی را دستگیر، عده‌ای را احضار و بازداشت می‌کنید واقعاً حرفهای نادرستی است و من اخطار می‌کنم به این افراد که بی‌جهت فضای کشور را آلوده نکنند و در مسیری که نه به نفع خودشان و نه به نفع نظام است گام برندارند.

رئیس قوه قضائیه به مسئله حقوق بشر و رفتارهای دوگانه و متناقض غربیها نیز اشاره کرد و افزود: در مسئله حقوق بشر هم دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها رو شده، که آخرین نمونه‌اش همین رفتاری است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با مردم خودشان دارند و همه مردم دنیا می‌بینند که رفتار پلیس آنها با عده‌ای که به ظلم‌‌ها و بی‌عدالتیها معترض هستند و اعتراضشان هم مسالمت‌آمیز است، چگونه است و چطور عده‌ای از مردم که به بی‌عدالتی‌ها معترضند به خاک و خون کشیده‌ شده‌اند.

آیت الله لاریجانی با تأکید بر این نکته که «در تمام دنیا هر کجا جنگ و درگیری و خشونت هست ردپای آمریکا هم دیده می‌شود»گفت: مردم آنوقت چطور قبول کنند که شما برای حقوق بشر دل می‌سوزانید.

در حالی که اسرائیل که از همه نوع حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی بهره‌مند است علنی بمب اتمی ساخته و با آژانس هم هیچ‌ همکاری ندارد، هیچ قرارداد بین‌المللی در مورد مساله اتمی امضا نکرده و هیچ کارشناس آژانس را به کشورش راه نداده، اما کسی کاری به آنها ندارد.

رئیس قوه قضائیه سپس به تشریح رفتار و نگرش ایران به مقوله انرژی هسته‌ای پرداخت و گفت: ما همواره گفته‌ایم بحث انرژی هسته‌ای در کشور ما صلح‌آمیز است و بحث بمب اتم و امثالها مطرح نیست. قراردادهای آژانس را پذیرفته‌ایم. کارشناس‌ها به این کشور آمده‌اند و دائما رصد می‌کنند اما شما ببینید رفتار این کشورها چقدر دوگانه است.

آیت‌ الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «نحوه برخورد این کشورها با مساله حقوق بشر ابزاری است» به سفر دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: از دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان جناب آقای دکتر محمدجواد لاریجانی تشکر می‌کنم که در مناظره‌های بسیار خوب و استوارش این دورویی و دوگانگی را به رخ آمریکایی‌ها کشید و با صدای رسا اعلام کرد که آمریکا خودش پشت سر هر تروری در دنیاست و خودش تروریست بزرگ دنیا است.

ابعاد پرونده فساد بزرگ بانکی گسترده است

رئیس دستگاه قضا سپس به موضوع پیگیری فساد مالی بانکی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه مکرر اعلام کرده که این پرونده را با دقت و سرعت رسیدگی می‌کند. هر چند ابعاد این پرونده بسیار گسترده است و هر روز هم که جلو می‌رویم ابعاد جدیدی پیدا می‌شود که طبیعتا باید دیده و رسیدگی بشود.

لاریجانی وظیفه و عملکرد قوه قضائیه را جدا از شعار و بحث‌های رسانه‌ای برشمرد و تأکید کرد: کار قوه قضائیه کار قانونی است وکارش شعاری نیست که یک روز یک جور شعار بدهیم و یا با یک کلمه و جمله تمام بکنیم. بلکه باید ابعاد مسئله بررسی شود تا به کسی هم ظلم نشود و از طرفی هم بحث حقوق ملت مطرح است که باید استیفای حقوق مردم بشود.

عده ای فضای رسانه را آلوده می کنند تا مسائل روشن نشود

رئیس قوه قضائیه افزود: متأسفانه عده‌ای که منافعشان ظاهرا در خطر است تلاش می‌کنند با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای رسانه و فضای عمومی کشور را آلوده کنند تا شاید جوانب مسئله روشن نشود. این افراد یک روز برخی را تطهیر می‌کنند و روز دیگر عده‌ای را مقصر محسوب می‌کنند اما گویا نمی‌دانند که ما یک دستگاه قضایی هم در کشور داریم که مسوول رسمی رسیدگی است و جای رسیدگی در روزنامه‌ها و مصاحبه‌ها نیست و لذا باید بدانند که دستگاه قضایی مقهور این جوسازی‌ها نخواهد شد.

لاریجانی گفت: بارها گفته‌ام که اگر بنا باشد دستگاه قضایی براساس این فضاسازی‌ها کار کند باید هر روز یک طرف بچرخد در حالی که مسیر قانونی ما روشن است و رسیدگی‌ها براساس مطالبی که از خود متهمان به دست می‌آید و براساس قراین و مستنداتی که وجود دارد و کم هم نیست به صورت همه جانبه خواهد بود و در هر مرحله هم امیدواریم به اندازه کافی مساله شفاف باشد که بتوانیم به اطلاع مردم برسانیم.

ما نمی توانیم در پرونده فساد بزرگ مالی کوتاه بیائیم

رئیس قوه قضائیه افزود: همه باید بدانند که ما نمی‌توانیم از مساله رسیدگی به این پرونده کوتاه بیاییم؛ حتی اگر کسانی هم صدایشان بلند ‌شود باز هم ما کار خود را انجام می‌دهیم و چون پای استیفای حقوق ملت در پیش است ما نمی‌توانیم در این مساله عقب‌نشینی کنیم.

محسنی اژه ای قاضی برجسته و باسابقه است

آیت الله لاریجانی، حجت الاسلام اژه‌ای را قاضی برجسته و با سابقه دانست و گفت: مطمئنم که آقای اژه‌ای که قاضی برجسته و باسابقه بسیار خوبی است و در این کار نظارت و مسوولیت را پذیرفته‌اند، با دقت و با قاطعیت و بدون این‌که به کسی بخواهد اجحاف بشود به این مسئله رسیدگی خواهند کرد.

افراد بی جهت فضای کشور را آلوده نکنند

آیت الله آملی لاریجانی افزود: این‌که افرادی بگویند شما چرا کسانی را دستگیر می‌کنید چرا عده‌ای را احضار می‌کنید و یا چرا بازداشت می‌کنید واقعاً حرفهای نادرستی است و من اخطار می‌کنم به این افراد که بی‌جهت فضای کشور را آلوده نکنند و در مسیری که نه به نفع خودشان و نه به نفع نظام است گام برندارند. چرا که کشور نیاز به آرامش و همدلی و وحدت دارد.

رئیس قوه قضائیه دستگاه قضایی را «نهاد موظف و مسوول در جمهوری اسلامی برای رسیدگی به اینگونه تخلفات و جرایم دانست» و گفت: هیچ حقی هم از حق عمومی مردم بالاتر نیست. ما موظفیم رسیدگی کنیم و اگر روزی کنار بکشیم و عقب نشینی کنیم، خیانت کرده‌ایم. بنابراین چاره ای جز این نیست که نهاد رسمی رسیدگی کننده، در این کشور در یک فضای آرام و معقول به این مسئله رسیدگی کند چرا که حقوق مردم، اموال مردم و اموال عمومی چیزی نیست که ما بتوانیم بگوییم حالا کسی را که به یک چنین فساد بزرگ اقتصادی دامن زده و افراد متعددی به او کمک کردند، رهایش کنیم.

در ادامه این جلسه موضوع نحوه اجرای احکام مدنی در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با بررسی دقیق ماده ۱۰ قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و سایر مواد قانونی مرتبط، بر تمرکز اجرای احکام تاکید شد و مقررگشت جلسه تبیین و بررسی دقیق‌تر نحوه اجرای این موضوع با حضور جمعی از رؤسای کل دادگستری استانها و برخی از مسئولان عالی قضایی برگزار شود.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اخطار قاضی القضات درباره اختلاس میلیاردی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج