۱۳۸۹۷۵۷
۲ نظر
۱۱۰۸
۲ نظر
۱۱۰۸
پ

تخفیف تُپُل صداوسیما به نامزدهای انتخاباتی مجلس

امروز هم خبر رقم‌های جدید این تعرفه‌ها منتشر شد و مروری به آنها نشان می‌دهد که این اعداد به میزان قابل‌توجهی و حتی تا ۹۰ درصد پایین آمده است. تصمیمی که مشخص نیست براساس کدام متر و معیاری اتخاذ شده است.

فرهیختگان: امروز هم خبر رقم‌های جدید این تعرفه‌ها منتشر شد و مروری به آنها نشان می‌دهد که این اعداد به میزان قابل‌توجهی و حتی تا ۹۰ درصد پایین آمده است. تصمیمی که مشخص نیست براساس کدام متر و معیاری اتخاذ شده است.

تخفیف تُپُل صداوسیما به نامزدهای انتخاباتی مجلس

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: انتشار تعرفه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و پیش از آن تصمیم پولی‌شدن تبلیغات در تلویزیون واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. روز سی دیماه، «فرهیختگان» در گزارشی با عنوان «برای عدالت رسانه‌ای دقیقه‌ای ۷ میلیون پول بدهید» به بررسی این تصمیم پرداخت. امروز هم خبر رقم‌های جدید این تعرفه‌ها منتشر شد و مروری به آنها نشان می‌دهد که این اعداد به میزان قابل‌توجهی و حتی تا 90 درصد پایین آمده است. تصمیمی که مشخص نیست براساس کدام متر و معیاری اتخاذ شده است. اگر اعداد قبلی نتیجه چندین ماه جلسه و فعالیت‌های اتاق فکر و ستاد انتخابات رسانه ملی است چرا باید به همین سرعت عوض شوند؟ فارغ از اینکه همچنان سوال اساسی و مهم این است که دریافت هزینه از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصمیم صحیحی است یا خیر. آیا عدالت رسانه‌ای ایجاب نمی‌کند که همه نامزدها بطور رایگان از این فرصت تبلیغاتی استفاده کنند؟ حالا که به هر دلیلی سازمان صداوسیما تصمیم گرفته که از نامزدها هزینه دریافت کند به چه دلیلی این ارقام را تا این حد پایین آورده است؟ خبر رقم‌های جدید تعرفه‌ها نیاز به یک پیوست توجیهی اقتصادی و رسانه‌ای داشت که متاسفانه این اتفاق هم نیفتاد.

اثر بعدی پایین‌آوردن این ارقام، خدشه واردشدن به تصمیمات صداوسیما و شانیت رسانه ملی است. رسانه ملی در مواجهه با شرکتهای بازرگانی هم همین مواجهه را دارد؟ به همین سرعت عقب‌نشینی می‌کند و به آنتن و برنامه‌هایش چوب حراج می‌زند؟ این حد از شکستن قیمت‌ها در حوزه تبلیغات ظاهرا بی سابقه بوده است و در این فقره حتی دیگر بحث تهاتر هم مطرح نیست. مشکل بعدی در این ارقام این است که آیا همه نامزدهای مجلس، امکان پرداخت چنین هزینه‌هایی را دارند؟ در اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی کسی تردیدی ندارد و در چنین فضایی آیا آن نامزدی که پول بیشتری دارد امکان دیده‌شدن بیشتر را پیدا نمی‌کند؟ اگر فرد شایسته‌ای توان پرداخت چنین رقمی را نداشت و حرف‌هایش شنیده نشد و یک فرد با شایستگی کمتر و بواسطه همین تبلیغات به مجلس راه پیدا کرد چه اتفاقی در حوزه تصمیم‌گیری کشور خواهد افتاد؟

حالا که صداوسیما نشان داد اینقدر راحت تصمیمات مهمش را تغییر می‌دهد پیشنهاد می‌شود یکبار دیگر جلسه ای بگذارند و همین رقم‌ها را حذف کنند تا شرایط برای همه نامزدهای مجلس یکسان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • دکتر قهرمان

    رأی بی رأی

  • ناشناس

    حالا کی خواست رای بده

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج