آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۷۶۸۱۹
۳۹۵
۳۹۵
پ

بلایی که می‌خواستند بر سر یک عمارت تاریخی بیاورند!

محسن افشار، یکی از کارشناسان مرمت اصفهان گفت: واقعیت این است که همین شورای فنی مجوز مرمت مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی را داده و این مساجد را به این روز انداخته است.

دنیای اقتصاد: محسن افشار، یکی از کارشناسان مرمت اصفهان گفت: واقعیت این است که همین شورای فنی مجوز مرمت مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی را داده و این مساجد را به این روز انداخته است. اینها حتی می‌خواستند کف عمارت رکیب‌خانه را سرامیک کنند! به نظر شما خیلی از اتفاقات و آسیب‌ها و تخریب‌ها در اصفهان از کجا می‌آید؟

بلایی که می‌خواستند بر سر یک عمارت تاریخی بیاورند!

بعد از انتشار خبر آسفالت پل تاریخی شهرستان در اصفهان روزنامه دنیای اقتصاد به سراغ مسئولان و کارشناسان رفته و این موضوع را پیگیری کرده است. 

نظرات کارشناسان و مسئولان را در ادامه می‌خوانید:

شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان: ما پل را آسفالت نکردیم. ایزوگام هم نکردیم. ما بتن‌های ۵۰ سال پیش پل را که در مرمتی اشتباه به آن صورت درآمده بود را برداشتیم و آن را به روش قدیمی قیرگونی کردیم. بتن‌ها را با شرایط سختی لایه‌به‌لایه برداشتیم تا با قیرگونی نازک زیرسازی را انجام دهیم و پس از آن عرشه پل شهرستان را با سنگ‌فرش بپوشانیم.

 مرتضی فرشته‌نژاد، کارشناس پیشکسوت مرمت اصفهان: من خودم ۵۰ سال پیش پل را مرمت کردم! از هیچ بتنی استفاده نکردم. کسانی که می‌گویند آنجا بتن بوده اشتباه می‌کنند. مساله این است که آنها پل قدیمی را با روش نادرست قیرگونی کردند. روش قیرگونی به هیچ عنوان قدیمی نیست. 

محسن افشار، یکی دیگر از کارشناسان مرمت اصفهان: واقعیت این است که همین شورای فنی مجوز مرمت مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی را داده و این مساجد را به این روز انداخته است. اینها حتی می‌خواستند کف عمارت رکیب‌خانه را سرامیک کنند! به نظر شما خیلی از اتفاقات و آسیب‌ها و تخریب‌ها در اصفهان از کجا می‌آید؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج