این زشت بدترکیب، ۱ میلیون دلار قیمت دارد!
علاقه مندان شورولت می دانند که سابربن ۷۰ فقط در تریم ۳ درب معرفی شد اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به ۴ درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.
عصرایران: علاقه مندان شورولت می دانند که سابربن ۷۰ فقط در تریم ۳ درب معرفی شد اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به ۴ درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.
کمپانی معروف آیکان متعلق به جاناتان وارد در یکی از جدیدترین پروژه های بازسازی خودرو سراغ شورولت سابربن ۱۹۷۰ رفته است. خودرویی که اکنون برچسب قیمت ۱ میلیون دلاری را بر سینه دارد!
سابربن یکی از اصلی ترین برندهای شورولت است که از سال ۱۹۳۵ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. تا کنون ۱۲ نسل از سابربن معرفی شده که اعضا خانواده دوازدهم از سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده اند.
سابربن ۷۰ در واقع یک نسل هفتمی است که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ روی خط تولید شورولت قرار گرفت. شاسی نردبانی و سامانه تمام چرخ محرک از مهمترین ویژگی های این مدل محسوب می شد. اما آیکان در پروژه خود به جای اینکه یک آفرودر بلند قامت را معرفی کند بیشتر به دنبال سرعت بوده و ارتفاع سابربن را به شدت کاهش داده است.
علاقه مندان شورولت می دانند که سابربن ۷۰ فقط در تریم ۳ درب معرفی شد اما تیونر در این پروژه، خودرو را تبدیل به ۴ درب کرده است. شاید در یک خط این تغییر را بتوان توضیح داد اما ایجاد سخت افزار لازم برای درب جدید و اجرای آن در پروژه یکی از دشوارترین مراحل کار بوده است.
سابربن آیکان یکی از جذاب ترین پروژه های تیونینگ سال جاری میلادی محسوب می شود که این شورولت اصیل را تبدیل به هیولایی آتشین کرده است.
آیکان یک جلوپنجره فلزی جدید برای سابربن 70 طراحی کرده که ساخت آن با آلومینیوم و برش های دستگاه حدود 50 ساعت زمان برده است.
دستیگره های درب بازطراحی شده، داشبورد جدید با جزئیات فلزی و فرمان از دیگر تغییرات تریم این خودرو هستند. تمامی این قسمت ها توسط تیونر طراحی و ساخته شده اند.
اما جذاب ترین قسمت این سابربن 70 به پیشرانه آن مربوط می شود. نلسن ریسینگ انجینز یک پیشرانه اختصاصی بر مبنای پیشرانه شورولت ال اس 427 با تورودوقلو برای سابربن آیکان طراحی کرده است. این تپنده 8 سیلندر برابر با 1000 اسب بخار خروجی و 1220 نیوتن متر گشتاور دارد.
توان پیشرانه از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل حرفه ای Dana 60 در محور عقب منتقل می شود. برای سابربن آیکان در تمامی متحرک محور، سیستم خنک کننده جدید طراحی و اجرا شده تا افزایش دما مدیریت شود.
آیکان همچنین سیستم تعلیق مستقل 4چرخ را روی سابربن 70 نصب کرده است. سیستم ترمز هیدروبوست برمبو با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و عقب وظیفه کنترل اژدهای آیکان را برعهده دارد.
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، صندلی نیمکتی راننده با چرم درجه 1 ایتالیایی پوشانده شده و در قسمت داخلی آن نیز از فوم دارای استاندارد پزشکی استفاده شده است.
آیکان سابربن 70
ارسال نظر