آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۳۶۶۸۱۱
۲۵۰۱
۲۵۰۱
پ

دستور غیرمنتظره آمریکا درباره حمله زمینی به غزه

پنج مقام آمریکایی گفته‌اند واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته در طرح خود برای حمله زمینی تمام‌عیار به غزه بازنگری کند.

فارس: پنج مقام آمریکایی گفته‌اند واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته در طرح خود برای حمله زمینی تمام‌عیار به غزه بازنگری کند.

پنج مقام آمریکایی امروز جمعه به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته در طرح خود برای انجام حمله زمینی به غزه بازنگری کند.

به گفته این منابع آگاه، آمریکا از اسرائیل خواسته به جای حمله زمینی از «عملیات‌های هدفمند و محدود» (یا حمله‌های جراحی) استفاده کند و موضع‌ها و زیرساخت‌های متعلق به حماس را طی حملات دقیق و هدفمند هدف قرار دهد. 

واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های دولت بایدن به شدت درباره تبعات احتمالی حمله زمینی تمام‌عیار نگران هستند و درباره اینکه چنین حمله‌ای بتواند هدف اعلام‌شده اسرائیل در حذف حماس را محقق کند تردیدهای فزاینده‌ای دارند.

از جمله دیگر نگرانی‌های مقام‌های دولت بایدن این است که حمله زمینی می‌تواند مذاکرات برای آزادسازی ۲۰۰ اسیر را از ریل خارج کند، آن هم در زمانی که دیپلمات‌ها فکر می‌کنند در روزهای اخیر به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست پیدا کرده‌اند. 

مطابق این روایت، دولت بایدن همچنین نگران است که حمله زمینی می‌تواند باعث ایجاد تلفات گسترده در میان غیرنظامیان فلسطینی و همچنین سربازان اسرائیلی شود و همین موضوع می‌تواند به شدید خصومت‌ها در منطقه منجر شود. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که یک عملیات محدود کمک بیشتری به مذاکرات برای آزادی اسرا خواهد کرد و احتمالاً اخلال‌های کمتری در ارسال کمک‌های انسانی ایجاد خواهد کرد. ضمن آنکه برای دو طرف نیز تلفات کمتری دارد و از احتمال بروز جنگ گسترده‌تر در منطقه می‌کاهد. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج