۱۳۶۵۶۹۷
۱۴۴۵
۱۴۴۵
پ

رپورتاژ آگهی

مراقبت از موهای کراتینه شده

اگر شما به هر دلیلی موهای خود را کراتینه کرده¬اید و می خواهید که لطافت و لختی موهایتان دوام و پایداری بیشتری داشته باشد با ما در مقاله ضرورت های مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن همراه باشید.

کراتینه کردن مو روشی بسیار محبوب برای دستیابی به موهای صاف و براق است که علی رغم هزینه­های بالا و عدم پایداری مداوم در سالیان اخیر توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است. بسیاری از افراد با توجه به هزینه­های بالای کراتینه کردن و عدم تمایل به استفاده از مواد شیمیایی موجود در کراتین، به استفاده از محصولات بدون ریسک و مناسب­تری رو آورده­اند که ما در مقاله همه چیز در مورد کراتینه کردن مو به طور کامل آن­ها را مورد بحث قرار داده­ایم. اما اگر شما به هر دلیلی موهای خود را کراتینه کرده­اید و می­خواهید که لطافت و لختی موهایتان دوام و پایداری بیشتری داشته باشد با ما در مقاله ضرورت­های مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن همراه باشید.

کراتینه کردن مو چیست؟

پیش از هرچیز لازم است بدانید که کراتین پروتئینی است که بدن به طور طبیعی آن را تولید کرده و به ساختار و استحکام مو، پوست و ناخن کمک می­کند. اما در کراتینه کردن مو، با اضافه کردن مولکول­های هیدرولیز شده کراتین به موها و استفاده از حرارت سشوار یا اتو، مولکولی به نام فرمالدهید (به شکل گاز) از واکنش شیمیایی خارج شده و در اثر این فرآیند، وضعیت کلی مو بهبود یافته، آسیب­های ظاهری آن به حداقل رسیده و نهایتا موها صاف و ابریشمی می­شوند. اما با توجه به اینکه کراتینه کردن، بیشتر ساقه مو را تحت تاثیر قرار می­دهد، ماندگاری کمتری (حداکثر تا ۶ ماه) روی موهای شما دارد و برای افزایش حداکثری این زمان، لازم است تا مراقبت­های ویژه­ای را در نظر بگیرید.

بایدهای بعد از کراتینه کردن

۱. استفاده از ماسک مو: مهم­ترین عامل در حفظ تاثیرات کراتینه کردن مو و همچنین کاهش عوارض آن، استفاده از ماسک موهای مناسب است. اهمیت این امر در آن است که مواد مورد استفاده برای لخت کردن موها یا همان کراتینه کردن، رطوبت آن­ها را از بین برده و به همین دلیل، شما باید بعد از کراتینه کردن موها، از ماسک موهای مناسب استفاده کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به معرفی بهترین ماسک موهای بعد از کراتینه خواهیم پرداخت.

۲. استفاده از شامپو و محصولات فاقد سولفات: بسیاری از شامپوهای موجود در بازار علی رغم استفاده از تبلیغات مختلف، حاوی درصد بالایی از سولفات هستند. این در شرایطی است که قدرت پاک کنندگی بالای سولفات، باعث تاثیر معکوس آن شده و با از بین بردن چربی طبیعی مو، سلامت و درخشندگی موها را از بین برده و در مقابل، آن­ها را خشک و شکننده می­کند. برای آگاهی از بهترین شامپوهای فاقد سولفات در بازار ایران، به مقاله بهترین شامپوهای بدون سولفات مراجعه کنید.

۳. پرهیز از شستشوی مداوم موها: در وهله اول لازم است که سه الی چهار روز بعد از کراتینه کردن از شستشوی موهایتان خودداری کنید. موهای کراتینه پس از استحمام باید با کمترین استفاده از حوله و به طور طبیعی خشک شوند.

۴. پرهیز از اسختر و کلر: آب شور و آب کلر دار باعث از بین رفتن کراتین موها می­شود.

۵. عدم استفاده از پودر دکلره: تعداد زیادی از دکلره­ها علی الخصوص محصولات غیر اورجینال، ضمن از بین بردن رنگ دانه مو، موجب خشکی شدید، سوختگی و آدامسی شدن موها می­شوند. البته شما می­توانید با آگاهی از انواع دکلره موجود در بازار، دکلره­های مناسب­تری را انتخاب نموده و در نتیجه آسیب کمتری به موهای خود وارد کنید.

۶. موهایتان را نبندید: تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری نمایید. چرا که ماده خارجی موجود در کراتین، در چنین شرایطی از بین می­رود.

فهرست بهترین ماسک موهای بعد از کراتینه

۱. ماسک موی damila: اگر به محصولات اورجینال دسترسی دارید، ماسک موی دامیلا علی رغم قیمت ۲۸ دلاری، محصولی بسیار مناسب است که ضمن برخورداری از کراتین، حاوی پروتئین برنج و سویا، کلاژن و اسیدآمینه گندم می­باشد. این محصول فری سولفات بوده و از بهترین گرینه­ها برای حفظ سلامت مو و افزایش و ماندگاری کراتین مو می­باشد.

مراقبت از موهای کراتینه شده

۲. ماسک مو کراتینه star lady: ماسک مو استارلیدی، ماسک موی فاقد سولفاتی است که با برخورداری از کراتین می‌تواند بافت کراتینه موهایی را که به دلایل مختلف آسیب‌ دیده­اند به گونه­ای ترمیم نماید که مجددا شادابی، لطافت و براقیت اولیه خود را بازیابند. این ماسک همچنین دارای ترکیبات سیلیکونی و پلیمرهای کاتیونی است که می­توانند ضمن ایجاد لایه محافظ بر روی تار مو، تمام قسمت­های مو را پوشش داده و شادابی و درخشانی آن­ها را افزایش دهد. این ماسک با توجه به قیمت و حجم مناسب آن، از بهترین محصولات موجود و در دسترس در بازار ایران می­باشد و گزینه بسیار مناسبی برای موهای کراتینه شده است.

مراقبت از موهای کراتینه شده

۳. شیر موی farben: شیر موی فاربن حاوی پروتئین شیر (کاسئین+ لاکتالبومین)، کراتین و کلاژن است. این ماسک مو با بهره گیری از خواص بی نظیر شیر موجب آبرسانی و تغذیه عمیق موها می شود. همچنین بخه دلیل عدم استفاده از مواد مضری مانند سولفات، پارابن و فتالات در فرآیند تولید این محصول، یکی از محصولات مناسب و پر طرفدار بعد و یا حتی پیش از کراتین درمانی است. شیر موی فاربن یک ماسک موی بدون نیاز به آبکشی است که بافت سبک و شیری آن، استفاده از محصول را به امری ساده و لذت بخش تبدیل می­کند.

مراقبت از موهای کراتینه شده

4. ماسک موی kallos: ماسک موی مدل کراتین کالوس یکی از بهترین ماسک­های موجود در بازار می­باشد که علی رغم قیمت نسبتا بالای آن، حاوی کراتین و پروتئین شیر است و ضمن افزایش شانه پذیری موها، نرمی، درخشانی و لطافت خاصی را به موهای شما هدیه می­دهد. 

مراقبت از موهای کراتینه شده

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج