۱۳۶۵۰۵۵
۱ نظر
۲۳۷۲۶
۱ نظر
۲۳۷۲۶
پ

لحظه باشکوهی که کارمند متروی تهران در ایستگاه بیمه رقم زد

یکی از کارکنان مترو تهران در ایستگاه بیمه با اقدام سریع و به‌موقع مانع بروز حادثه دلخراش برای یکی از مسافران مترو شد.

باشگاه خبرنگاران: مسافران مترو تهران حتماً به طور مکرر پیام‌های مرتبط با خطرات ممانعت از بسته‌شدن در قطارها را شنیده و یا دیده‌اند. هشداری که بی‌توجهی به آن می‌تواند منجر به بروز حادثه جدی برای شهروندان و مسافران محترم شود. در این حادثه نیز مسافری خانم در سکو ایستگاه بیمه در لحظات بسته‌شدن در قطار قصد سوارشدن به واگن را داشت که انگشتان وی در بین درها گیر می‌کند و متأسفانه با حرکت قطار این فرد به دنبال آن کشیده می‌شود.

در این هنگام مرتضی کشاورزی کاردان مسئول ایستگاه بیمه که شیفت کاری‌اش روی سکو به پایان رسیده و در حال ترک سکو بود با مشاهده این صحنه بلافاصله خود را به نزدیک‌ترین کلید ESP یا همان دکمه توقف اضطراری قطار رساند و با فشردن آن باعث توقف قطار و آزادشدن دست این بانوی مسافر شد. خوشبختانه در این حادثه آسیبی به مسافر وارد نشد.عباس نظری مدیر امور ایستگاه‌های خط ۴ شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره این حادثه گفت: به تمام همکاران آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث احتمالی داده شده و در این حادثه نیز با عملکرد سریع کاردان مسئول ایستگاه بیمه، خوشبختانه به مسافر آسیبی وارد نشد.

وی در ادامه به اهمیت رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارها در ایستگاه‌های مترو اشاره و خاطرنشان کرد: درهای مترو به‌گونه‌ای هستند که احتمال دارد نتوانند فاصله‌های کم را تشخیص دهند و اگر مسافر پس از صدا بوق و در لحظه بسته‌شدن درها به‌قصد باز کردن مجدد در و سوارشدن از واگن‌های مترو دست و یا سایر وسایل خود را بین درهای واگن بگذارند این خطر وجود دارد که لباس یا دست مسافر بین درهای قطار گیرکرده و سبب کشیده‌شدن مسافر همراه قطار شود.

وی با بیان اینکه به طور مکرر هشدارهای ایمنی در این خصوص به مسافران و شهروندان داده شده است افزود: جدا از صدای هشداردهنده که نشانه باز و یا بسته‌شدن درهای قطار است برچسب‌های هشداردهنده نیز در خصوص آسیب‌های احتمالی بر روی درهای مترو نصب شده است؛ بنابراین مسافران باید به این موضوع توجه کنند که وقتی قطار روی سکو قرار دارد و درهای آن در حال بسته‌شدن است هرگز نباید مانع بسته‌شدن در قطار شوند.‌

وی تصریح کرد: برای توقف اضطراری قطار در همه سکوها کلید ESP تعبیه شده که با فشردن ۳ تا ۵ ثانیه قطار متوقف می‌شود. در داخل اتاق کنترل هم کارکنان مترو کاملاً مسلط به سکوها هستند و در هنگام بروز حادثه برای مسافران این کارکنان بااطلاع رسانی سریع در راستای پیشگیری از بروز حادثه و یا نجات مسافر اقدام می‌کنند. نظری در پایان عنوان کرد: مسافران همچنین باید فاصله خود با حریم ریلی را حفظ کنند و از لبه زرد سکو عبور نکنند ما برای حریم ریلی ۶۵ سانت از لبه سکو در نظر گرفتیم که شامل ۵۰ سانت پلیت و ۱۵ سانت نوار زردرنگ است تا مسافر به‌قطار و حریم ریلی نزدیک نشود. چرا که عبور از خط زرد احتمال سقوط به حریم ریلی یا برخورد با قطار را افزایش می‌دهد.

لحظه باشکوهی که کارمند متروی تهران در ایستگاه بیمه رقم زد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      احسن بر کارمند شریف مترو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج