۱۳۶۳۲۱۵
۷۴ نظر
۲۱۳۷۳۳
۷۴ نظر
۲۱۳۷۳۳
پ

مونا، دختر ۱۷ ساله‌ای که غمگین‌ترین ایرانیِ این روزهاست

وضعیت مونا مهرجویی که با یک فقدان سهمگین، خشن و ناجوانمردانه روبرو شده است، وضعیت هولناکی‌ست این مطلب درباره مونا مهرجویی‌ست.

برترین‌ها: وضعیت آن که می‌ماند و با فقدان دست و پنجه نرم می‌کند، وضعیت غریبی‌ست، پس از فقدان زندگی رنگ می‌بازد و دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند شور زندگی کردن را برگرداند، خصوصا آن که تجربه فقدان در سنین پایین باشد، یک فقدان توامان باشد. وضعیت مونا مهرجویی که با یک فقدان سهمگین، خشن و ناجوانمردانه روبرو شده است، وضعیت هولناکی‌ست این مطلب درباره مونا مهرجویی‌ست که بی‌گمان سخت‌ترین ساعات زندگی‌اش را سپری می‌کند.

مونا، دختر 17 ساله‌ای که غمگین‌ترین ایرانیِ این روزهاست

رضا صائمی، روزنامه نگار و فعال رسانه در یادداشتی در رابطه با قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش و  مواجهه دخترشان مونا با این واقعه تلخ نوشت:

* تراژدی مهرجویی دردناک بود، برای همه، خاصه برای آنها که دوستش داشتند، اما این رنج برای "مونا مهرجویی" بغرنج تر است، داغ تر... سوگ فقط نه، درد جانسوزی که به سردی نمی گراید، هر از گاهی گُر می گیرد و به جانش آتش می زند...این چند روز مدام به او می اندیشم که سوگ و شوک و رنج و تنهایی و ترس و تروما را با هم تحمل می کند...نمی دانم اصلا می توان چنین هولناکی سترگی را تحمل کرد یا نه؟

* داغ، داغون می کند اما این فراتر از یک داغ است....چیزی که نمی دانم باید چه نامی برای آن گذاشت تا بتوان در وصف بگنجد...اینجاست که کلمات، کم می آورند و زبان از سخن، ساقط می شود!....برخی درد ها لال می کند..نه در خیال می گنجد نه بر زبان جاری می شود...کلمات شاید به درد تسلیت بخورند اما تسکین نمی دهند!

* او پیش از اینکه وارد خانه شود و آن صحنه فجیع از کشتار پدر و مادرش را ببیند، شاید یکی از خوشبخت ترین و خوش اقبال ترین دختران ایران زمین بود...دختر مهرجویی بود...چه حس خوشایندی...اینکه دختر یکی از بزرگترین فیلمسازان ایرانی باشی، برای عمری عزت و سربلندی کافیست اما بعد از آنکه سر بریده پدر را به چشم ببینی چه؟...آخرین پیام پدر این باشد که شام بیا خانه و اولین صحنه ای که در خانه ببینی پیکری بی جان و خونین و سر بریده او باشد...هنوز هم او دختر مهرجویی است اما حالا این یعنی تجربه دردناک ترین شکل دختر کسی بودن...رنج آورترین تجربه فرزند بودن... چگونه تاب می آورد؟

* چگونه می خواهد تاب بیاورد؟....تجربه این فاجعه از او چه خواهد ساخت؟....چگونه می خواهد به زندگی برگردد؟ به خودش و خوشی هایش!... تماشای این خشونت عریان و بی رحمانه از پیکر سلاخی شده پدر و مادر برای دختری بیست و دو ساله چنان دهشتناک است که خیالش هم به رنج مالیخولیایی منجر می شود

* او دختر پدری است که زیباترین لحظه های عاشقانه را در میزانسن های رویایی در قاب سینما به تصویر کشید و حالا آخرین تصویری که از پدر در خاطرش مانده قاب قتل اوست!...این خیلی بی رحمانه است...خیلی ناعادلانه!...او دختر پدری است که حتی وقتی قهرمان قصه اش؛ هامون تفنگ را به قصد کشتن مهشید نشانه گرفت، دستش می لرزید و زیر لب می گفت: "لاکردار نمی دونی هنوز چقدر دوستت دارم"....حالا کدام تراپی می خواهد ترومای او را درمان کند؟ کدام حدی از صبوری می تواند آتش درونش را خاموش کند؟ درد دوری و داغ فراق او را، این زخم ناسور را کدام سخنی مرهم است که تماشای عزیزی در خون تا مرز جنون می کشاند آدم را....عشق است و آتش و خون، داغ است و درد دوری....کی می توان نگفتن، کی می توان صبوری!

مونا، دختر 17 ساله‌ای که غمگین‌ترین ایرانیِ این روزهاست

صفحه اینستاگرامی سینمالِیدی هم دلنوشته احساسی با عنوان «برای مونای عزیز، دختری که هم‌سنٍ سنتوریست...» را برای همدردی با مونا مهرجویی منتشر کرد و نوشت:

* «هروقت صدای سنتور فیلم می اومد. مونا توی شکمم انگار میرقصید»

* در یکی از پست‌های صفحه وحیده محمدی فر، او خاطره جذابی از دوران بارداری اش در زمان پیش تولید و فیلمبرداری «سنتوری» (از محبوبترین آثار استاد مهرجویی) با همان قلم روان و گیرایش نقل کرده است. مناسب دیدیم که برای احوالات این ساعات، روزها و شب‌های نحسی که مونا جان مهرجویی سپری می‌کند این خاطره را بازنشر و به او یادآوری کنیم که تنها نیست.

* زنده یاد وحیده محمدی فر که اتفاقا از فیلمنامه‌نویسان فیلم سنتوری هم بود نوشته؛ «دوران فیلمبرداری سنتوری مونا جان به دنیا اومد..... گاهی می رفتم سر صحنه .. خوب یادمه هروقت صدای سنتور فیلم می اومدمونا توی شکمم انگار میرقصید.

* شبی که مهمونی رو در لواسان میگرفتن در یک خانه‌ی بزرگ ویلایی و علی سنتوری اون آهنگ معروفش رو خوند که گوشی رو بردار تا صدات یه لحظه آرومم کنه ، حالم خوب نبود. همسرم نگران بود...

مونا، دختر 17 ساله‌ای که غمگین‌ترین ایرانیِ این روزهاست

* رفتم طبقه ی پایین استراحت کنم به خودم می‌گفتم نکنه الان بچه به دنیا بیاد اینجا..اون بالا سرو صدا و من تنها پایین در آرامش یک شب سرد و طولانی... گل‌شیفته می اومد بهم سر میزد می‌گفت خوبی؟ میگفتم اره نگران نباش فقط بهتره توی شلوغی نباشم و استراحت کنم تو برو سر فیلم برداری. درست یکی دو روز بعد مونا به دنیا اومد.. صبح یک چهارشنبه بود. اتاق من پر از گل از طرف بچه های سنتوری...

* عکس تقریبا یک سال بعد بود به همراه بهرام رادان و عباس یاری در منزل ما.. اون روز هنوز فیلم سنتوری توقیف نشده بود و همه ی ما شاد بودیم».

مونا، دختر 17 ساله‌ای که غمگین‌ترین ایرانیِ این روزهاست

واکنش برخی کاربران در این رابطه را بخوانید:

* بهروز شجاعی، روزنامه‌نگار: صفحه اینستاگرام مونا مهرجویی را می‌دیدم، دختری سرشار از شور زندگی، هنرمند، کتاب‌خوان و اهل تفکر؛ پدر و مادرش رفتند، چه تکان‌دهنده هم رفتند و من به این دختر و آنچه از بر سر او آمد می‌اندیشم.

* اکانت کاربری «حامی» با اشاره به انتشار برخی تصاویر و ویدئوها از صفحه اینستاگرامی دختر مهرجویی نوشت: مونا مهرجویی رو میبینم که تو اینستاگرامش لوکیشن رو زده خونه و خونه ای که دیگه خونه نیست و قتلگاهه و دنیای زیبای این دختر هنرمند را تیره و تار کرده.

* مهسا دیگر کاربر توئیتر  نوشت: با اتفاقی که برای خانواده‌ استاد مهرجویی افتاد،همش دارم به مونا دختر استاد فکر میکنم،که چی دیده!؟چی فکر کرده؟!چه حالی شده؟! چی کشیدی دختر؟!

* سمیرا هم با قلبی اندوهگین اینگونه در باره این حادثه شوم صحبت کرد:  همه از داریوش مهرجویی و همسرس حرف میزنن، کسی نمیگه به اون دختر (مونا) چه گذشت؟! وقتی پدر و مادرش رو دید، تا وقتیکه نگهبان و پلیس و دوست و آشنا بیاد چقدر طول کشید؟؟ چی کشید این بچه … اونا که رفتن،دخترشون چجوری ادامه میده.

* کیارش اما از منظر دیگری این ترژادی را تحلیل کرده: من به دخترک نوجوونی فکر می‌کنم که دیگه آدم عادی نمی‌شه و به زندگی عادی برنمی‌گرده.

* رها هم در توئیتر خود ضمن همدردی عمیق با مونا مهرجویی گفت: هر خبری رو که می‌خونم به مونا مهرجویی فکر می‌کنم. آدمی که وقتی برمی‌گرده خونه با جسد بی‌جون مادر و پدرش مواجه می‌شه، چطور به زندگی ادامه می‌ده؟ کاش سختی این اتفاق، آسون بگذره واسه‌ش.

* حساب کاربری «مردی برای تمام فصول با بازنشر استوری مونا مهرجویی که نوشته بود « مامان و بابا...» توئیت زد: استوری مونا مهرجویی از غصه لالت می‌کنه...

* کوروش هم ادبیاتی آکنده از احساس غم و اندوه نوشت: مهرجویی رفت. اما مونا (دختر مهرجویی) چطور میخواد به زندگی برگرده. دیدن جسدهای غرق خون پدرو مادرش و.. قاتل دونفر رو نکشته.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آرمیتا

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام به مونای عزیز وتسلیت به همه ایرانی های عزیز مونا هم مجبور میشه بلند بشه وراه پدر ومادرش را ادامه بده بجای این حرفهای منفی بهش روحیه بدید تا بتونه ی دختر تنها تو این مملکت بی درو پیکر بتونه زندگی کنه و قاتل یا قاتلین خانواده عزیزش را پیدا کنه از این اتفاقها زیاد داریم می‌شنویم.......خدا خودش رحم کنه

      • ناشناس

        اینم مثل خیلی اتفاقهای دیگه پشت سر میگذاریم خدا بعدی رو ختم به خیر کنه وبه مونا جان وخانواده های دیگر صبر عنایت کنه

    • ناشناس

      نمیدونم چی بگم عمیق دردناک و جانسوز هست این غم .فقط از خدا میخوام به مونا جان آرامش بده و صبر چون من اون صحنه رو ندیدم نابود و داغونم هر روز دارم فکر میکنم چقدر بی رحم بود چقدر می تونستی از انسانیت بدور باشی که همچین تصمیمی بگیری نمیدونم چرا این کار رو کردی یه دختر تا ابد فکرش ذهنش با این زندگی نابوده خدا ازت میگذره این‌کار رو کردی

    • ناشناس

      بیچاره خدارو باز شکر اون زنده موند وگرنه چه صحنه هایی که نمیدید

    • آزاده

      لعنت به قاتلشون بیچاره مونا دیگه اون دختر عادی قبل نمیشه

    • ناشناس

      لعنت به باعث بانیش

    • ناشناس

      دوربین فیلم ها چی شد

    • ناشناس

      واقعا دردآور هستش

    • ناشناس

      واقعا دردآور هستش

    • سیده

      بهتره به به مونا جان دلداری بديم، جای اینکه فقط درباره نا امیدی و اینکه دیگه نمیتونه به زندگی برگرده حرف بزنیم ...خداانشاالله بهش صبر حضرت زینب عطا فرماید...

    • ناشناس

      ایشالا قاتل اول والدینش جلوش سلاخی کنن بعد دیه بده بعد دوبار اعدام شود

    • ناشناس

      چه موجوداتی در این مملکت زیر گوش ما دارن زندگی میکنن ،چه سخت شده زندگی دراین کشور وچه بی‌رحم. ایران زیبای ما

    • یاعلی

      خدابه ایشان صبر عظیم عنایت فرمایند.خدا حافظ و نگهدار ایشان و همه ما باشه.

    • ناشناس

      تحلیل وکیل که دزد نمیتونه باشه قتل ارعابی بوده درسته

    • حجاب

      خداوند رحمتشان بکند و به خانواده ای عزیز ومحترم و بزرگوارشان صبر و سلامتی بدهد انشالله

    • ناشناس

      بمیرم الهی

    • ناشناس

      منم پدرم فوت شده وقتی بچه بودم 😭😭😭💔❤️‍🩹💔💔💔💔💔💔💔💔💔
      الان دوس دارم
      بمیرم الهی آمین

    • ناشناس

      حالا پیش عمه ام زندگی میکنم
      چون مادرم مریض

    • ناشناس

      ان شاا... قاتلین این هنرمند و همسرش روز خوش نبینند و هر چه زودتر دستگیر و به اشد مجازات محکوم شوند!

    • سودابه حسینی

      خیلی سخته ۰

    • ناشناس

      به هر حال دختر آدم مشهوری بوده و مورد توجه قرار گرفته

      پاسخ ها

      • ناشناس

        به این هم حسودی میکنی انسان!!!!؟؟؟

    • ناشناس

      سلام میکنم به مونای عزیز وتنهااز شبی که که خبرقتل پدرتومادرت پخش شد همه ی ایران لرزید ولی من فقط به توولحظه ای که با جنازه مادر وپدرت مواجه شدی فکر میکردم توصحنه ای رو دیدی که پدر ومادر ت هیچ وقت فکر نمیکردن روزی صحنه ای به یادماندنی وتلخ تراز تلخ رو دختر نازنینش تجربه کندهمه ی ایران همراه تو عزادار می‌شویم وبه همراه تو سیاه پوش می‌شویم تسلیت به تموم مردم ایران

    • مجید

      خداوند بهشون صبر بده و روح پدر و مادر ایشون رو در آرامش ابدی، بیشتر نا امیدی و دلگیری این فاجعه، شرافت و انسانیت این روزگار و آدماش هست که چطور دلش اومده یه پیرمرد بی دفاع و یک زن رو به این شکل فاجعه بار به قتل برسونه، تف به ذاتت بی شرفت بی همه چیز، ما داریم کجا میریم

    • اوا

      هیچ حرفی نمیمونه دیگه ....فقط برای مونای عزیزازخداوندصبر خواستارم .....ایران من... جایی برای زندگی نمانده 🖤💔

    • ناشناس

      سلام مونا جان تسلیت میگم خداصبر بده بهت خیلی خیلی سخته مردم ایران رو هم دردخودت بدون

    • فاطمه

      خدا بهت صبر بده مونای عزیزم🙏

    • پوپک

      مونا جان خدا به دل کوچیکت صبر حضرت زینب بده باید دستت رو بزاری رو پاهات می‌دونم خیلی سخته ولی باید بلند بشی تو دختر پدرت هستی مرحوم مهرجویی بزرگ باید بلند بشی هرچند گفتنش برا دیگران و من راحته ولی تو باید بتونی

    • ناشناس

      یادم میاد جمعیت برانداز پارسال چه فشاری به این خانواده آوردن مصداق واضحش همون مصاحبه جنجالی در لوکزامبورگ

    • ناشناس

      خدا صبر بهش بده ،ان شاءالله زود مسبب این جنایت پیدا بشه

    • ناشناس

      الهی قاتلش تیکه تیکه بشه بره زیر تریلی ۸۰ چرخ

    • ناشناس

      انشالله قاتل ها تیکه تیکه بشن برن زیر تریلی ۸۰ چرخ

    • ناشناس

      خدا بهت صبر بده😔

    • زهرا

      باسلام.عمق فاجعه بسیار هولناک وسبعانه هستش قبول دارم.جنایت بزرگی اتفاق افتاده وهمه حالا وتا خیلی وقت دیگر در شوک وبهت هستیم ولی هموطنان خواهشاً به این دختر روحیه بدهیم .گناه داره.دلهایمان رابه سوی خدا معطوف سازیم واز خدا برای این طفل معصوم صبر و شکیبایی و خارج شدن روح وجسمش ازاین موقعیت دردناک شویم هرروز برایش دعا کنیم وبعد ازاین انرژی مثبت به سویش روانه کنیم .خداوندا بهش کمک کن که زودتر خودش راپیداکند وبااین موقعیت کنار بیاید .خداوندا قدرت ایستادگی وتحمل ش راافزون کن. پروردگارا سلامتی روز افزون بهش بده تا بتواند تاب بیاورد.آمین آمین آمین. قاتلان عزیزانش را خداوندا به زودی رسوا وشناسایی کن تا به اشدمجازات برسند.آمین.بعد ازاین واقعه؛ درهای رحمت وصبر وسلامتی موفقیت رابه روی این دختر مونای عزیز یکی یکی باز کن.آمین آمین...الهی همیشه سالم باشه...وصبر صبر بزرگی در وجودش شکوفا شود....بهترینها را بعد ازاین برایش آرزو می کنم.آمین آمین

    • ناشناس

      این همه انسان تو دنیا پدر و مادرشونو از دست میدن شایدم از این بدتر اونا چکار کردن اینم مثل بقیه فقط اونا مثل این دختره این همه ارث بهشون نمی‌رسه

      پاسخ ها

      • مونا

        🙄😔😳🥺😭🤔

      • ناشناس

        واقعا که. دوست داشتی جای اون باشی. میلیاردر ولی عزیزانت جلو چشمت تکه تکه شن؟ چقدر حقیری

      • ناشناس

        شما دیگه پول چشاتو کاااااامل کور کرده..

      • ناشناس

        ادمای مثل تو که احساس ندارن و فقط به پول و ثروت فکر میکنن بدونید که دنیا برای تو باشه و عزیزی نداشته باشی هیچ ارزشی نداره

      • ازاد

        این چرندیات چیه دختر نابود شده تا اخر عمر بادبدن این صحنه دلخراش تو بفکر ارثی

      • ناشناس

        از خداوند بزرگ میخام تو و امثال تو رو اول شفا بده بعد به این دختر و امثال اون آرامش

    • ناشناس

      مگه ویلاشون دوربین نداشته.....؟؟؟؟؟؟

    • مصطفی

      فقط فاز اونکه با همه چیز مخالفه و دیس لایک کرده

    • عباسی

      مونا جان خدا به شما صبر بده واقعا داغ بزرگی هستش .

    • ناشناس

      مونای عزیز خدا بهت صبر بده.خیلی سخته

    • M.M

      تسلیت به مونای عزیز...🖤💔🖤💔🖤💔
      تسلیت به سینمای ایران...
      خدا صبر بدهد به ایشان...خیلی سخت است...
      مرحوم و مرحومه مهرجوئی روحتان شاد و غرق رحمت...
      فقط باید سکوت کرد از عمق فاجعه...

    • ناشناس

      😥واقعا سخته حتی شنیدش چه برسه وسط این اتفاق باشی .خدا ظالمان به سزای عملشون برسونه

    • زهرا

      موناجون، دخترعزیزم، بهت تسلیت میگم😭💔🖤 همۀ ما مردم ایران شریک غمت هستیم و ازخداوند برات صبرعظیم طلب می‌کنیم ودعا می‌کنیم هر چه زودتر قاتلین پدرومادرعزیزت رسوا بشن و به اشد مجازات برسن الهی آمین

    • سحر

      هیچ کلمه‌ای پیدا نمیکنم که بشه باهاش مونای عزیز رو تسکین داد فقط با تمام وجودم از خدا میخوام معجزه کنه و به دل سوختش آرامش بده ‌

    • ناشناس

      خدا بهش صبر و آرامش بده🙏

    • ایرانی

      دخترتنها به کوهی از قدرت و معرفت و امید فکر میکنه که بی حرکت به زمین افتاد و هرگزتکرارنخواهدشد.خداپشت و پناهت

    • سارا

      خدابهت صبربده بهت تسلیت میگم گلم امیدوارم که هرچه زودتراون قاتلهای پست دستگیربشن

    • سارا

      توواقعاانسان نیستی که به یه دخترداغ دارحسادت میکنی خاک توسرت کنن

    • هموطن

      مونا جان خبر کارد اجین شدن پدر و مادرت ایران را لرزاند نه فقط دلما ن
      بلکه فکر اینکه ان لحظه که با تن بی جان پدر و مادرت مواجه شدی چه دیدی و چه کشیدی تا مغز و استخوانمان را سوزاند بمیرم برای جگر سوخته ات
      امیدوارم و از خداوند مهربانی میخواهم همانگونه که فرزند بزرگ مرد سینمای ایران بودی و هستی به بزرگی اسم مهرجویی صبری بزرگ
      روح و قلبت را تسکین دهد
      زبانم قاصر است از تسلیت و تسلی ازومندم هرچه زودتر قاتلان بسزای اعمالشان برسند تا قلب و روح ایران و جگر سوخته ات تا حدی به التیام برسد ارزوی سلامتی و ارامش دارم برایت مونا جان🖤😭😭

    • هموطن

      ناشناس واقعا برای افکارت متاسفم
      با هیچ ثروتی نمیشه صحنه ی سلاخی شدن عزیزترین کسانی که والدینت بودن رو از ذهن و روحت پاک کنی
      واقعا متاسفم برات

    • ایران

      تو دیگه کی هستی

    • ایران

      مونا جان هیچ تسلیت و تسلی نمیتونه روح شکسته و قلب چنگ خورده ات را مرحمی باشه فقط ازخداوند صبری به بزرگی این مصیبت میخواهم به روح و قلبت ببخشه عزیز جان
      امیییین🖤🖤🖤

    • ناشناس

      ان شاالله خدا صبر زینب گونه بهش بده

    • آسمان

      مونا جان! می دونم! خیلی سخته! اما خدایی رو داری که از رگ گردن بهت نزدیکترین و تمام تلخی ها رو برات جبران می کنه! خدایی که از پدر و مادر بسیار مهههههربون تره! پس با توکل به خودش لبخند بزن و قوی بمون
      و بدون که مرگ پایان زندگی نیست! اونا در دنیایی بزرگ تر و زیباتر دارند زندگی می کنند و دوست دارند خوشحال و مقاوم باشی
      و گاهی به اجازه خدا بهت سر می زنند. و این ارتباط قطع نمی شه عزیزم

      پاسخ ها

      • تارا

        دقیقا!👌😔

    • ایرانی

      چه کسانی جواب این دختر و جریحه دار شدن افکار عمومی ایران رو میدهند؟

    • ساغر

      واقعا سخته ....حتی تصورش هم سهمگینه دیدن صحنه ی غرق به خون پدر و مادرت ...اون دختر دیگه یه آدم عادی نمیشه ! شاید مثل یه آدم عادی کارهاشو انجام بده اما روح زخم خورده ش از دیدن اون صحنه هرگز و هرگز رنگ آرامش نمیبینه ....چرا ما آدمها اینقدر سخت شدیم ....ما همون نژاد آریایی هستیم که قلبمون برای هم نوعمون میتپه ....پس چرا .....واقعا چرا ....

    • ناشناس

      مملکت باامنیت اینه

    • ناشناس

      سلام مونا جان عرض تسلیت

    • ناشناس

      سخته خیلی سخت و کشنده ، خدا به این دختر صبر بده صبری عظیم ، داغ داغی متفاوت شد براش

    • ز. را

      مونا جان دختر گلمون خدا رحمت کنه ان شاالله که قاتلین پدر و مادر گلت به نتیجه اعمالشان برسن و نسلشون برانداز بشه تا شاید دل کوچکت کمی آروم بشه و بدون هر چه محکم باشی پدر و مادرت رو شاد میکنی هنوز هم خوشبختی تو آرزوی پدر و مادرت هست
      و او نایی که منفی فکر میکنن واقعا براتون متاسفم خیلی حقیر هستین

    • ناشناس

      خدا رحمت کند ولی در نهایت از این وحشتناکتر هم نمیتونه ایران رو از پای دربیاره
      بیاد مام وطن

    • Ms۱۷۲۱۴۷۴@gmil .com

      خدا لعنتشون کنه این دنیا واوندنیا 🙏روحشون شاد 🙏🏻 مطمعنم اونجا بهتری جای بهشت را دارن ،بدا به حال قاتلینشان ،بای ذنب انقتلت ،امیدوارم خدا به مونای عزیز صبر بده 🙏🏻🙏🏻

    • ایرانی

      مونای عزیز دختر نوجوان همه ماست و مطمئنا مثل مامان و باباش قوی ،مونا اونقدر قوی هست که از این رنجها عبور کنه و اونی بشه که والدینش آرزو داشتن یک هنرمند قوی و با جرآت و موفق و مستقل❤❤❤❤

    • ناشناس

      مونا جان خدا به دلت صبر بده عزیزم ما رو در غمت شریک بدون انشالله که کسانی این بلا رو سر پدر و مادرت آوردن به اشد مجازات برسن آمین

    • یاس

      لعنت به اون حیوان صفت که همچین کاری کرده گاهی حیوونا هم به بعضیا شرف دارن

    • ناشناس

      سلام مونای عزیزم .من هم دختری دارم کوچکتر از شما .و میدانم که چقدر وابستگی هست بین دختر و والدینش .عزیز دلم میدانم قلب کوچک مهربانت سوخته است از داغ عزیزانت . ولی باور کن که روح و انرژیشان همیشه با تو و در کنار تو خواهد بود ، انچه از عدالت اش میخواهی با خودش بگو که او از همه به تو نزدیکتر است .

    • امیرارسلان

      این روزها همه ناراحتند از انسانیتی که نیست مخصوصا در مورد مردم فلسطین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج