۱۳۶۲۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

نماینده مجلس: احمدی نژاد باید احضار شود

علی مطهری یكی از طراحان اصلی سوال از رئیس جمهور كه برای به جریان افتادن این طرح تا استعفا از نمایندگی پیش رفت این روزها برنامه جدیدی را برای از سر گرفتن این طرح در سر دارد.

علی مطهری یكی از طراحان اصلی سوال از رئیس جمهور كه برای به جریان افتادن این طرح تا استعفا از نمایندگی پیش رفت این روزها برنامه جدیدی را برای از سر گرفتن این طرح در سر دارد.

علی مطهری نماینده تهران در حالی رسانه ای كردن جزئیات این كار را به اوایل هفته آینده موكول كرد كه اظهارات عضو كمیسیون عمران مجلس را نیز رد نكرد. علی اكبر اولیا عضو كمیسیون عمران مجلس پیشتر از احتمال بازنگری در سوالات مطرح شده در طرح سوال از رئیس جمهور سخن گفته و اضافه كرده بود كه احتمالا اظهارت اخیر احمدی نژاد نیز جز سوالات قرار گیرد.

علی اكبر اولیا گفت كه اظهارات احمدی نژاد در جلسه انتخاباتی اخیر، نقطه عطفی در زندگی سیاسی وی تلقی می شود، در این نشست رئیس جمهور اعلام كرده بود ما نیازی به احزاب نداریم اما خود به عنوان رئیس یك حزب هوادارانش را با استفاده از ظرفیت ها و امكانات دولتی فرا خواند تا در جمع آنها سخنانی بگوید كه به سود وحدت در كشور نبود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه احمدی نژاد مسئولیت شورای امنیت ملی را بر عهده دارد، تصریح كرد: اما متاسفانه وی خلاف امنیت ملی رفتار كرد و با طرح یكسری ابهامات و اتهامات جدید به همه مسئولان كشور و زیر سوال بردن همه قوا فضای شكننده ای را برای كشور ترسیم كرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری وظایف سنگینی بر عهده دارد لذا از وی انتظار می رود رفتاری معقولانه تر در پیش گیرد ومنافع گروهی و گرایش های سیاسی را مد نظر قرار ندهد.

عضو كمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: احمدی نژاد باید احضار شود و در رابطه با این اظهارات پاسخ قانع كننده ای بدهد.

پیشتر احمدی نژاد در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی خود اظهارات جنجال برانگیزی عنوان كرده و از دلایل عزل متكی تا اتهامات محمدرضا رحیمی سخن به میان آورده بود كه این سخنان واكنشهای بسیاری را برانگیخت.

عضو كمیسیون عمران پیشتر از تشكیل یك كمیته برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور سخن گفته بود: نمایندگان امضا كننده طرح سوال از رئیس جمهور تصمیم گرفتند پس از تعطیلات مجلس گروهی را برای پیگیری امضاهای سوال از رئیس جمهور تشكیل دهند تا بهانه هایی از قبیل پس گرفتن امضاهای طرح را از هیات رئیسه مجلس بگیرند.

وی خاطرنشان كرد: به نظر می رسد مجلس اعتماد به نفس خود را باز یافته است و طراحان سوال از رئیس جمهور همه سعی خود را برای انجام این سوال به كار می گیرند.

عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس گفت: طرح سوال از رئیس جمهور باید روند قانونی خود را طی كند و اگر مجموعه نمایندگان تشخیص دهند طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی ممكن است تنش زا و برای كشور تبعاتی داشته باشد، می توانیم سوالات را در جلسه غیر علنی مطرح كنیم ولی نباید به دنبال روندی بود كه طرح سوال از رئیس جمهور به طور كلی منتفی اعلام شود.

اما پاسخگویی احمدی نژاد به نمایندگان مجلس در یك جلسه غیر علنی در حالی مطرح می شود كه محسن كوهكن سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره معتقد است: رئیس جمهور تنها در جایی ملزم به حضور در مجلس برای ارائه توضیحات درباره موضوعات مشخص است كه تكلیف قانونی داشته باشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری نشست های مشترك میان قوای مجریه و مقننه برای ایجاد همدلی و تعامل خوب است اما مشكل طرح سوال از رئیس جمهور این طور رفع نمی شود چون نمایندگان مطابق آیین نامه داخلی مجلس هیچ محدودیت زمانی برای امضا كردن یا انصراف از امضای طرح سوال از رئیس جمهور ندارند.

وی افزود: حتی اگر طرح سوال از رئیس جمهور به كمیسیون مربوط ارجاع و نماینده رئیس جمهور نیز برای پاسخ گویی در جلسه آن كمیسیون حاضر شود، آیین نامه می گوید اگر ظرف یك هفته هنوز نمایندگان طراح سوال بر امضای خود باقی بودند آن وقت رئیس جمهور باید برای ارائه توضیح به صحن مجلس بیاید.

منبع: تهران امروز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نماینده مجلس: احمدی نژاد باید احضار شود



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج