آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۳۶۲۳۴۳
۵۴۸
۵۴۸
پ

طرز تهیه یک سالاد خاص برای گیاهخواران

مکزیکی‌ها نان مخصوصی دارند به نام تاکو که از مخلوط کردن آرد ذرت و آرد معمولی و افزودنی‌های دیگر آماده می‌شود. آنها انواع خوراک‌ها و سالادهایشان را در آن می‌ریزند و سرو می‌کنند.

همشهری آنلاین: مکزیکی‌ها نان مخصوصی دارند به نام تاکو که از مخلوط کردن آرد ذرت و آرد معمولی و افزودنی‌های دیگر آماده می‌شود. آنها انواع خوراک‌ها و سالادهایشان را در آن می‌ریزند و سرو می‌کنند.

گیاهخواران مکزیکی هم همان مخلوط‌های سبزیجات  مورد علاقه‌شان را داخل این نان که به شکل ساندویچی یا کاسه‌ای آماده می‌کنند، می‌خورند. اگر شما هم گیاهخوارید و می‌خواهید غذای متفاوتی را امتحان کنید، دست به کار شوید. البته در اینجا به ‌جای آرد ذرت از آرد سفید معمولی استفاده شده است.

مواد لازم 

۲ عدد سیب‌زمینی متوسط
۱ عدد کاهوی متوسط
۲ /۱ پیمانه لوبیا چیتی
۱ عدد گوجه‌فرنگی کوچک
۱ عدد فلفل دلمه‌ای سبز رنگ
چند ساقه کرفس تازه
۱ چانه خمیر نان فانتزی(۲۰۰ گرم)
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
۳  ق‌س سرکه بالزامیک
۳  ق‌س روغن زیتون

۱. سیب‌زمینی‌ها را شسته و بگذارید آب‌پز شوند. بعد از طی مدت پخت، آنها را زیر شیر آب سرد بگیرید و بعد از کمی خنک شدن، پوستشان را جدا کنید. وقتی خوب خنک شدند، یکی از آنها را نگینی درشت خرد کنید و دیگری را رنده کرده کنار بگذارید.

۲. لوبیا چیتی را چند ساعت در آب خیس کنید. بعد آنها را در قابلمه‌ای کوچک ریخته و رویشان آب بریزید و روی اجاق حرارت دهید تا خوب مغزپخت شوند. بعد از پخت آنها را در آبکش بریزید.

۳. چانه خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کرده و با وردنه پهن کنید. وقتی قطر آن به نیم سانتی‌متر رسید، به اندازه یک بشقاب، خمیری دایره‌ای شکل جدا کنید. حالا در یک تابه گود روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا خوب داغ شود.

۴. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، خمیر دایره‌ای شکل را در آن انداخته و حین سرخ شدن، وسط آن یک ملاقه فرو کنید و نگه‌دارید تا سرخ شود؛ یعنی با کمک ملاقه، نان موقع سرخ شدن به شکل یک کاسه درمی‌آید. وقتی نان به خوبی طلایی رنگ و برشته شد آن را درآورده، در یک صافی بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته و خنک شود.

۵. حالا سیب‌زمینی رنده شده را وسط بشقابی ریخته و به شکل یک تپه درآورید. سپس نان کاسه‌ای شکل را روی این تپه سیب‌زمینی گذاشته و با دست فشار دهید تا کاسه در سیب‌زمینی‌ها فرو رفته و به خوبی بایستد.

۶. سیب‌زمینی‌های نگینی و لوبیا چیتی‌های پخته شده را در کاسه‌ای ریخته و مخلوط کنید.

گوجه‌فرنگی را به شکل نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم خرد کرده و چند ساقه کرفس را حلقه حلقه ببرید. یک ساقه کرفس را هم برای تزئین کنار بگذارید.

۷. گوجه‌فرنگی‌ها، فلفل و کرفس را هم به مواد درون کاسه افزوده و مخلوط کنید. مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید تا مزه‌دار شوند.

برای طعم‌دار کردن سالاد، سس را درست کنید؛ به این ترتیب که روغن زیتون و سرکه را با هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.

۸. سالاد طعم‌دارشده آماده را به آرامی درون نان کاسه‌ای شکل ریخته و با یک ساقه کرفس تزئین و سرو کنید.

یه‌جور دیگه

اگر می‌خواهید، نان را هم خودتان آماده کنید: ۸۰-۷۰ گرم آرد را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و کمی نمک به آن بیفزایید. بعد از خمیری شدن مواد اگر مقدار آب زیاد بود و خمیر به دست می‌چسبید آرد را بیشتر کنید تا دیگر به دست نچسبد. حالا خمیر را در ظرفی دربسته به مدت نیم ساعت بگذارید تا استراحت کند. سپس با این خمیر، نان کاسه‌ای را همان طور که توضیح دادیم آماده کنید.

از کجا بخریم؟

چانه خمیر آماده را از نان فانتزی فروشی‌ها تهیه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج