۱۳۵۵۶۲۲
۳۷۹۹
۳۷۹۹
پ

عامل اصلی اعتراضات ۱۴۰۱ مشخص شد

قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اعتراض های یک سال گذشته در در جامعه را یک جنگ ترکیبی تمام عیار عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی بیش از چهار سال روی این جنگ ترکیبی کار کرده بود که با تمام قدرت و تمام معنا بر نظام اسلامی هجمه وارد کند.

رسا: قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اعتراض های  یک سال گذشته  در در جامعه را یک جنگ ترکیبی تمام عیار عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی بیش از چهار سال روی این جنگ ترکیبی کار کرده بود که با تمام قدرت و تمام معنا بر نظام اسلامی هجمه وارد کند.

وی افزود: این‌ها فکر می‌کردند با این جنگ ترکیبی می‌توانند نظام مقدس جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند، از این رو با برنامه‌ریزی بسیار دقیق و حساب شده اما محاسبات اشتباه پا به میدان گذاشتند که کارشان ابتر و بی‌نتیجه ماند؛ کشورهای مهمی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس به صورت مستقیم پشت این ماجرا بودند.

حجت‌الاسلام روانبخش در ادامه گفت: تمام گسل‌های ایران اسلامی به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه فعال شدند. تجزیه طلبان داخل کشور، کردستان، بلوچستان و خوزستان بویژه کومله و دموکرات و پ ک ک تحریک شدند تا بتوانند چند استان ایران را از ایران جدا کنند؛ از طرف دیگر سلطنت طلب‌ها را فعال کرده بودند که این‌ها هم وارد عرصه شوند و پسر محمدرضا شاه هم دنبال این بود که به حکومت برسد؛ از طرفی کمونیست‌ها، مارکسیست‌ها، توده‌ای‌ها و چریک‌های فدایی خلق هم فعال شده بودند و فکر می‌کردند در آب گل آلود آشوب‌ها و اغتشاشات می‌توانند ماهی بگیرند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو جبهه پایداری در ادامه مدعی شد: منافقین پایه اصلی آشوب‌ها و فرمانده میدانی آن بود؛ بهایی‌ها نیز فعال شده بودند و شعار زن زندگی آزادی بیشتر به وسیله این عناصر بهایی داده می‌شد؛ زنان بی‌حیا و بی عفت این فرقه نیز عریان در خیابان شعار می‌دادند تا قبح شکنی کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادعا کرد: اصلاح طلب‌ها که در سال‌های ۷۸ و فتنه ۸۸ در براندازی ناکام مانده بودند، در این ماجرا به این جنگ ترکیبی پیوسته و بیانیه‌های خاتمی، میرحسین موسوی یا کروبی، مجمع محققین و مدرسین قم، مجمع روحانیون مبارز تهران، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و دیگران تکه‌هایی از این پازل بودند؛ روشنفکران غرب زده‌ای مانند سروش و مجتهد شبستری و اپوزیسیون خارج از کشور فعال بودند و برای اولین بار اجتماعات حدود هفتاد هزار نفری در برلین تشکیل شد؛ هرچند این‌ها هزینه زیادی می‌برد و خودشان چنین بودجه‌ای نداشتند اما با حمایت‌هایی که از این‌ها می‌شد این کار را انجام دادند.

حجت‌الاسلام روانبخش ابراز داشت: رژیم صهیونیستی هم در این ماجرا نقش آفرین بود؛ رسانه‌ها و پول‌های زیادی در اختیار این‌ها قرار داده بودند و دست این‌ها برای انجام جنگ ترکیبی علیه نظام باز بود که بتوانند خسارت‌های اقتصادی به مردم و نظام وارد کنند؛ اما الحمد لله نظام اسلامی در جای خود محکم‌تر ایستاد.

وی ادعا کرد: این‌ها از این به بعد طرفی نخواهند بست؛ نظام از حمایت ملت و مردم برخوردار است؛ جمهوری اسلامی در یک سال اخیر قدرتمندتر از سال قبل شده است؛ در عرصه‌های اقتصادی، سیاست خارجی، پیشرفت‌های علمی و فناوری پیشرفت‌هایی داشتیم و عضو دو سازمان اقتصادی مهم دنیا شدیم، که نشانه‌هایی از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: کشوری مانند عربستان سعودی که به وضوح از پشتیبانان بزرگ این اغتشاشات بود و حمایت مالی و تبلیغاتی می‌کرد، در یک سال گذشته با ایران روابط خوبی برقرار کرد و سفارت‌هایش برقرار شد.

حجت‌الاسلام روانبخش ضعف یک سال گذشته منافقان، سلطنت‌طلبان و دیگر گروه‌هایی که در این اغتشاشات نقش داشتند را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم با تمام قدرت پای نظام، اسلام و انقلاب ایستاده‌اند؛ رسانه‌های دشمن حرکت مردم در راهپیمایی اربعین با جمعیت بیش از چهار میلیون نفری و میلیون‌ها نفر جا مانده در کشور را نشان نمی‌دهند تا مخاطبانشان با واقعیت ایران اسلامی آشنا نشوند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج