رپورتاژ آگهی
روش های سریع جذب مشتری برای افزایش فروش بیشتر
در این مقاله میخواهم ۲۰ نمونه از مهمترین راههای افزایش فروش و جذب مشتری را معرفی کنم تا تاثیرش را در کسبوکارتان به خوبی ببینید.
بازار فروش همیشه داغ و رقابتیست و تقریباً هیچوقت نباید انتظار داشت که صاحبان مشاغل از تبلیغات برای افزایش فروش و جذب مشتری دست بردارند. فرقی ندارد که کارتان همچنان سنتیست یا سراغ کسبوکار آنلاین رفتید، در هر صورت باز هم به روشهایی برای معرفی محصول و خدمات، جذب مخاطب و البته حفظ مشتری نیاز دارید
20 تکنیک برای افزایش فروش و جذب مشتری
به گزارش بدست آمده از سایت ملی پیامک، صاحبین مشاغل و کسبوکارهای مختلف همیشه به تبلیغات و بازاریابی برای افزایش فروش و درآمد نیاز دارند. حتی بزرگترین و مشهورترین برندهای دنیا هم هنوز برای رونمایی آثار جدیدشان تبلیغات زیادی انجام میدهند و برای تیزرهایشان هزینۀ زیادی میپردازند. پس یادتان باشد کار شما با هر روند رو به رشدی همچنان به روشهای زیر برای افزایش فروش و جذب مشتری نیاز دارد:
ارتباط با مشتریان قدیمی
حتماً شما هم شنیدید که نیمی از مشتریان قدیمی کسانی هستند که در آینده دوباره از شما خرید میکنند! پس به زبان ساده خریداران قدیمی را خوشحال کنید تا کسبوکارتان رونق بگیرد!
برای ارتباط با مشتریان قدیمی هر هفته میتوانید ساعتی را به این کار اختصاص دهید. مثلاً با خبرنامه پیامکی یا ارسال ایمیل از آنها بابت خرید از فروشگاه تشکر کنید، پیشنهادهای جدید خرید یا کد تخفیف را برایشان ارسال کنید. یادتان باشد مشتری وفادار بهترین تبلیغات برای همۀ کسبوکارهاست. در همین راستا دعوت میکنم سری به تعرفههای وب سایت ملی پیامک بزنید.
وبلاگ داشته باشید!
در دنیای محتوا محور امروز، وبلاگنویسی یکی از راههای گسترش کسبوکار است.
به عنوان مثال، بازاریابهای B2B که وبلاگ دارند، 67% بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمیدهند در کارشان موفق بوند. علاوهبر این، مشتریانی که قصد خرید خدمات یا محصولاتی را دارند، معمولاً دربارۀ وسیلهای که قصد خریدش را دارند، جستجو میکنند.
پیشنهاد میکنم برای شروع کار، یک وبلاگ داشته باشید که راهاندازی آن هزینۀ زیادی هم ندارد. هر هفته ساعاتی را به تولید پست وبلاگ اختصاص دهید و محتوایی تولید کنید که مربوط به کسبوکارتان باشد. انتشار محتوا برای برندسازی توصیه میشود و بازدۀ خوبی برایتان خواهد داشت.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
سوشال مدیا یا شبکههای اجتماعی همان جاییست که با توجه به رفتار مشتری برای خرید، باید در آن فعال باشید. شما میتوانید برای مشاهده ویدئوهای آموزشی استفاده از پنل اس ام اس به کانال آپارات melipayamak مراجعه کنید.
اینستاگرام و توییتر مهمترین شبکههای اجتماعی هستند که نباید عضویت و تولید محتوا در آنجا را از دست بدهید. با پیشرفت کار باید بتوانید از اینستاگرام هم فروش داشته باشید و به مرور در دیگر شبکهها هم عضو شوید. مثلاً سوابق کاری را در لینکدین درج کنید تا وجهه کارتان هم حرفهایتر باشد. ویدئو آموزشی در یوتیوب منتشر کنید و از توییتر برای تعامل مستقیم با مشتری استفاده کنید.
فراموش نکنید افزایش فروش و جذب مشتری این روزها وابسنگی زیادی به فعالیت در شبکههای اجتماعی و تولید محتوای جذاب دارد.
بررسی نیاز مشتری
بهترین راهی که برای جلب رضایت مشتری به ذهنتان میرسد، چیست؟
بهترین راه این است که به مشتری آن چیزی را بدهید که او واقعاً نیاز دارد. پس برای افزایش فروش و جذب مشتری بررسی کنید که خریداران از چه چیزی در کسبوکار شما خوششان آمده و یا در نرخ خریدشان تاثیر داشته است؟! به مشتری خود این شانس را بدهید که با شما صحبت کند تا از نظراتش مطلع شوید و بهتر بتوانید برای آینده برنامهریزی کنید.
بازاریابی پیامکی از طریق ابزار نظرسنجی این کار را برای صاحبان کسبوکارها آسان کرده است تا هرموقع که خواستید، مثلاً بعد خرید یا جشنوارۀهای فروش، با مشتری در تعامل باشید و نظر مثبتش را جلب کنید.
نیازهای کارمندان را فراموش نکنید !
همیشه یادتان باشد که مثل مشتری باید برای کارمندانتان نیز ارزش قائل شوید، چون مشتریِ راضی خدمات خوب و حرفهای را از کارمند راضی دریافت میکند.
با کارمندان خود صحبت کنید، دربارۀ نیازهایشان بدانید، جلسۀ پرسشوپاسخ با آنها داشته باشید و حرفشان را بشنوید تا تیم کاری شما همیشه سرحال و پرانرژی باشد و بتواند از جان و دل برایتان کار کند.
جشنواره فروش و کدهای تخفیف
یکی از راههای خوب و موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری، برگزاری جشنواره، فروش ویژه پایان فصل و ارائۀ تخفیفهای خوب است.
شما میتوانید اطلاعرسانی جشنواره و تخفیفها را از طریق خبرنامه پیامکی و شبکههای اجتماعی انجام دهید، برای خریداران قدیمی ایمیل بفرستید و یا از تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید. اگرچه این روشها هزینه خواهد داشت ولی خیالتان راحت، چون هرچه خرج کنید، با سود بیشتری به کسبوکارتان برمیگردد.
تبلیغات اینترنتی
داشتن تبلیغات اینترنتی، میتواند برای جذب مشتریان جدید تاثیرگذار باشد. برای تبلیغات آنلاین هم میتوانید مستقیم دستبهکار شوید و هم میتوانید رپورتاژ خبری داشته باشید.
اگر کارتان را سنتی اداره میکنید، پیشنهاد میکنم فکر راهاندازی وبسایت برای فروش آنلاین باشید. حتماً به سایتهای پربازدید رپورتاژ بدهید و با کسانی که به صورت آنلاین در حوزۀ شما کار میکنند، تعامل کنید تا از با فروش آنلاین هم بتوانید درآمدتان را افزایش دهید و البته توجه مشتریان بیشتری را جلب کنید.
همکاری با رقبا
شاید فکر نمیکرید که کسی برای افزایش فروش و جذب مشتری فکر همکاری با رقبا باشد؟ البته تقریباً درست فکر کردید چون منظور ما بیشتر تعامل با افرادی در حوزۀ کاریتان است که شاید حتماً رقیب هم نباشند.
اگر نمی خواهید تبلیغات یا رپورتاژ خبری داشته باشید، میتوانید با مالکین سایر کسبوکارهای اینترنتی همکاری کنید. فقط باید اطمینان داشته باشید که هردوی شما مشتریان تقریباً مشابهی دارید. این تعامل چندان هم سخت نیست و در واقع نوعی معرفی همکار و محصولاتی است که ارائه میدهد.
کتاب بخوانید
برای افزایش فروش و جذب مشتری، همیشه باید کتاب بخوانید و بیشتر یاد بگیرید، در مسیر یادگیری باید درباره بازار، رفتار مشتری، نوسان قیمتها و هزاران نکته ریز تجاری دیگر بدانید. یادتان باشد خواندن یکی از بهترین راههای یادگیری چیزهای جدید است و رهبران برندهای بزرگ دنیا با آن میزان از فروش و گردش مالی هنوز هم دنبال بیشتر و بیشتر یاد گرفتن هستند.
ما هم برای کارمان علاوهبر وبلاگ آموزشی ملی پیامک، کتاب بازاریابی پیامکی را آماده کردیم و به کاربران ارائه میدهیم تا در دنیای ارسال پیامکهای تبلیغات انبوه و جذب مشتری پیشگام باشند.
شرکت در همایشها و نمایشگاهها
برای آشنایی با مشتریان بیشتر همیشه باید به فکر شرکت در نمایشگاه و همایشهای مختلف باشید. شرکت در نمایشگاه و اجاره غرفه راهی ایدهآل برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و کسبوکارهای دیگر است.
همچنین شما در این فعالیتها بیشتر شناخته خواهید شد و به اصطلاح برندسازی خواهید کرد، به احتمال زیاد چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت که در ادامه می تواند به تجارتتان کمک شایانی کند.
برگزاری کارگاه آموزشی
بعد از یادگیری باید بتوانید هرچه آموختید را به اشتراک بگذارید تا هم برندسازی کنید و هم توجه افراد بیشتری به شما جلب شود.
برای به اشتراک گذاشتن دانش خود از تجارت، ادارۀ فروشگاه آنلاین و راهاندازی کسبوکار برای تازهواردان کارگاه آموزشی برگزار کنید. اجازه دهید صاحبین سایر مشاغل و مشتریان نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند تا شما هم چیزهای جدیدی یاد بگیرید. اشتراکگذاری اطلاعات میتواند مفید باشد، چون همه دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند.
ارتباط آنلاین با مشتری!
برای ارتباط آنلاین با مشتری، معرفی محصولات و طرز استفاده آنها، رونمایی محصولات جدید یا هر خبری که باید به گوش مشتری برسد، میتوانید سراغ لایو اینستاگرام بروید و با مخاطب رودررو گفتوگو کنید، به سوالاتش پاسخ دهید و با مخاطب بیشتر آشنا شوید.
اگر هم نمیخواهید در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام لایو داشته باشید، باید سراغ منتشر کردن پست و استوری بروید و با خریدار تعامل داشته باشید. به زبان ساده بهتر است در شبکههای اجتماعی، واقعا اجتماعی باشید!
اسپانسر شوید
اگر در شهر شما نمایشگاه محلی برگزار میشود حتماً برای دیده شدن و برند سازی از این نمایشگاهها حمایت مالی کنید، اسپانسر کسبوکارهای نوپا شوید و کارتان را با حمایت از رخدادها و شرکت در این رویدادها درگیر کنید.
این کار به شما در افزایش فروش و جذب مشتری کمک میکند و پلی برای ارتباط کاری با دیگر برندها میشود.
مشارکت داوطلبانه
مشارکت داوطلبانه یکی از راههای جذب و نگهداری مشتری است. با مشارکت داوطلبانه در برخی همایشها بهخصوص رویدادهای مربوط به کارتان، توجه برخی از رسانهها را به برندتان جلب کنید.
علاوهبر این آمار نشان داده مشتریان از برندهایی که بیشتر در اجتماع حضور دارند یا به اصطلاح مطرح هستند، بیشتر خرید میکنند. از طرف دیگر در مشارکت داوطلبانه، میتوانید بخشی از درآمد خود را به کارهای خیریه اختصاص دهید تا هم سر زبانها بیفتید و هم در کارهای خیر سهیم باشید.
بهروز باشید
برای افزایش فروش، سعی کنید همیشه بهروز باشید و اطلاعات موثقی را در مورد کسبوکارتان به مشتری انتقال دهید.
حتماً شماره ایمیل و شماره تلفن را در اختیار خریدار قرار دهید، باشگاه مشتریان داشته باشید، در شبکههای اجتماعی تولید محتوای جذاب منتشر کنید و راه دسترسی را برای خریدار باز بگذارید تا هر زمان خواست بتواند تلفن بزند یا پیامی ارسال کند
وبسایت شما باید بهروز باشد و تمامی اطلاعات تماس در آن به درستی وارد شود. اگر خریداران برای دسترسی به اطلاعات شما مجبور باشند، بارها و بارها جستجو کنند، ممکن است از خرید خود منصرف شوند.
5 ابزار کمکی برای افزایش فروش و جذب مشتری
تا اینجا بهترین روشهایی که برای افزایش فروش و جذب مشتری نیاز داشتید را خیلی خلاصه برایتان توضیح دادیم، حالا میخواهیم کمی هم دربارۀ ابزارهای تبلیغاتی صحبت کنیم که به کسبوکارها در این مسیر کمک میکند.
شما بعد از آشنایی با این ابزارها، میتوانید روشهای تبلیغاتی که تا الان استفاده کردید و نتیجه معمولی داشته، به چالش بکشید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید.
بازاریابی پیامکی با ملی پیامک
ملی پیامک یکی از شرکتهای ارائهدهنده پنلهای اس ام اسی است که برای ارسال پیامک انبوه و اس ام اس تبلیغاتی استفاده میشود. در واقع با بازاریابی پیامکی شما هم با هزینه مناسبی برای برندتان تبلیغات میکنید، هم تعامل خوبی با مشتری دارید و هم ابزارهای مختلفی در اختیار دارید تا بتوانید از آن برای افزایش فروش و جذب مشتری استفاده کنید.
ابزار ارسال انبوه برای اطلاعرسانی در سطح وسیع، ابزار ارسال پیام از روی نقشه، نظرسنجی از مشتری و حتی قرعهکشی بهترین ابزارهای پنل برای بازاریابی و مارکتینگ است
برای دریافت فوری پنل میتوانید در صفحه اصلی وبسایت ملی پیامک ثبتنام کنید و در مدت کمتر از دو ساعت شروع به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید.
راهاندازی وبسایت به کمک پرتال
اگر فروشگاه اینترنتی ندارید و میخواهید وارد دنیای فروش آنلاین شوید، باید به فکر راهاندازی وبسایت باشید. حالا شاید بگویید که دانش و تخصصی در زمینه راهاندازی سایت ندارید و اصلاً نمیدانید باید از کجا شروع کنید؟!
برای راهاندازی سایت ما شرکت پرتال را به شما معرفی میکنیم. با کمک پرتال میتوانید وبسایت داشته باشید، امکانات فروشگاه اینترنتی را به سایت اضافه کنید، از وبسرویس برای اتصال سایت و پنل پیامکیتان استفاده کنید و برای بهینهسازی سایت از تیم پرتال کمک بگیرید. در واقع باسیستم سایتساز پرتال، به تمام ابزارهای مربوط به رونق کسبوکار اینترنتی دسترسی کامل دارید.
یادتان باشد که در دنیای امروز دیگر خیلی هم جایی برای روشهای سنتی و قدیمی نیست و فروشگاههای محلی برای ماندن در بازار، افزایش فروش و جذب مشتری باید به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند!
استفاده از اینستاگرام با تیم دیدوگرام
اگر دقت کرده باشید، در مورد تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی و نقش آنها در رونق کسبوکار، پیدا کردن مشتریان بالقوه و افزایش فروش گفتم. حالا وقت آن رسیده است که شما را با تیمی آشنا کنیم که میتواند به افزایش بازدید صفحۀ شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام کمک شایانی کند و به فروش از طریق همین اپلیکیشن منجر شود!
اینستاگرام یکی از بزرگترین اپلیکیشنهای موردعلاقۀ جامعه ایرانی است و خریداران بالقوه زیادی در این شبکه اجتماعی منتظر خرید از برندهایی مثل شما هستند. پس وقت آن است که حضوری قوی در این شبکه اجتماعی داشته باشید و سهم خود را از استقبال خریداران در اینستاگرام بگیرید.
برای این کار تیم دیدوگرام را به شما معرفی میکنم که برای گسترش و اجتماعی کردن کسبوکارها طراحی شده است و شما میتوانید با تیم دیدوگرام تحولی بنیادی در فروش آنلاین داشته باشید.
استفاده از تبلیغات گوگل با تیم نوین
گوگل را میتوان بهترین ابزار ارتباط با مخاطب معرفی کرد. این موتور جستجو که تقریباً بدون رقیب در حال واکاوی اطلاعات درون وبسایتهاست، ابزاری را در اختیار مدیران برندها قرار میدهد که بتوانند با استفاده از آن تبلیغات خود را بهروز کنند.
به همین منظور شرکت نوین به صاحبان کسبوکارهای اینترنتی کمک کند تا تبلیغات خود را در گوگل شروع کنند. مهمترین مزایای استفاده از خدمات تبلیغات گوگل یا گوگل ادز افزایش بازدید سایت و بازدید صفحات سایت است که به معنای افزایش فروش و جذب مشتری خواهد بود. همچنین با تبلیغات گوگل، شما در کلمات کلیدی مهمی که توسط کاربر ایرانی در موتور جستجوی گوگل سرچ میشود، به عنوان اولین و بهترین سایت معرفی میشوید و میتوانید بیشترین بازدید را از همین طریق داشته باشید.
وبسایت نوین این خدمات را با بهترین کیفیت و بازدهای که انتظارش را دارید، ارائه میدهد. تبلیغات در گوگل اصلاً کار آسانی نیست و باید پارامترهای بسیار مهمی را برای گوگل ادز در نظر داشت، در صورت عدم رعایت این موارد سایت شما قطعاً به مشکل خواهد خورد.
تبلیغات بنری نوین را فراموش نکنید!
حتماً تابهحال برای شما پیش آمده که با ورود به وب سایتهای مختلف، تعدادی تبلیغات را به عنوان بنر مشاهده کنید. با کلیک روی بنر، به سایتهای دیگری وارد میشوید و همین روش بازدید سایت موردنظر را افزایش میدهد. این افزایش بازدید برای موتور جستوجوی گوگل ارزشمند است، اگر حرفهای انجام شود، نتیجهبخش خواهد بود و به گسترش کسبوکار اینترنتی، افزایش فروش و جذب مشتری کمک شایانی خواهد کرد.
برای این که تبلیغات بنری متفاوتی داشته باشید و در بهترین وبسایتهای پربازدید تبلیغات خود را منتشر کنید، تبلیغات بنری نوین گزینهای بسیار مناسب است. اگر هم این سوال برایتان پیش آمده که مهمترین معیار برای تبلیغات بنری چیست؟! باید بگویم پیدا کردن سایتی که در زمینه کاری شما در حال خبررسانی باشد، مهمترین معیار تبلیغات بنری است.
شما با تبلیغات بنری نوین در بهترین سایتهای فارسی زبان میتوانید بازدید بالایی را در سایتتان داشته باشید و حسابی تبلیغات کنید.
آخرین حرف برای افزایش فروش و جذب مشتری
همان گونه که در ابتدای بحث گفتیم، روشهای افزایش فروش و جذب مشتری این روزها نسبت به گذشته حسابی تغییر کرده است. صاحبین مشاغل باید از همه ابزارهای موجود برای رقابت در بازار استفاده کنند، همیشه بهروز باشند و هیچوقت بیخیال تبلیغات نشوند
برای همین ما بهترین روشهای افزایش فروش و جذب هرچه بیشتر مشتری را همراه با ۵ ابزار اصلی تبلیغات دیجیتال به شما معرفی کردیم. برای راهاندازی پنل پیامکی، وبسایت، صفحه اینستاگرام و البته استفاده از تبلیغات بنری و تبلیغات گوگل میتوانید با شماره 02163404 تماس بگیرید و با تیم پشتیبانی صحبت کنید تا در این مورد بیشتر شما را راهنمایی کنند.
امیدواریم با رونق کسبوکارتان در بازار پیشگام باشید و بتوانید افزایش فروش فوقالعادهای را با همراهی مشتریان جدیدتر تجربه کنید.
ارسال نظر